خطیب جمعه تهران : سخن گفتن از مذاکره با رژیم صهیونیستی خیانت بزرگ است

خطیب نمازجمعه تهران سخن گفتن ازمذاکره با رژیم صهیونیستی را یک خیانت بزرگ عنوان کرد و گفت: غیرت مسلمانی و عربی اقتضای واکنش به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی دارد. آیت الله سیداحمد خاتمی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به جنایات اخیر صهیونیست ها در غزه اظهارکرد: فلسطینی ها راهپیمایی حق […]

خطیب نمازجمعه تهران سخن گفتن ازمذاکره با رژیم صهیونیستی را یک خیانت بزرگ عنوان کرد و گفت: غیرت مسلمانی و عربی اقتضای واکنش به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی دارد. آیت الله سیداحمد خاتمی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به جنایات اخیر صهیونیست ها در غزه اظهارکرد: فلسطینی ها راهپیمایی حق بازگشت انجام دادند و نیروهای صهیونیستی مردم مظلوم را به گلوله بستند؛ حدود بیست نفر کشته و بیش از هزار نفر مجروح شدند.وی افزود: «حقیقت این است که خونخواری در ذات صهیونیست های جنایتکار است و گویا تا خونخواری نکنند نشئه نمی شوند.»

خطیب نمازجمعه تهران با بیان این که جواب این رژیم جز زور نیست به پیام اخیر رهبر معظم انقلاب در این خصوص اشاره کرد و گفت: «باید از مبارزان فلسطینی و مقاومت حمایت کرد و به آنها باید گفت بگذرد از این روزگار تلخ تر از زهر/ بار دگر روزگار چون شکر آید این واقعیتی است که جز زبان زور و مقاومت زبان دیگری جواب صهیونیستها را نمی دهد.»عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: درطول هفتاد سال اشغال فلسطین مذاکرات و نشست های فراوانی صورت گرفت ولی نه تنها از آوارگی این آوارگان کم نشد بلکه روز به روز بر آوارگی شان افزود و سبب شد که رژیم صهیونیستی جری تر شود.آیت الله خاتمی تصریح کرد: بنابراین در این مقطع سخن گفتن از مذاکره با این رژیم فریبکار و جلاد غاصب نه تنها خطای استراتژیک بلکه یک خیانت بزرگ است.خطیب نماز جمعه تهران در بخش دیگر از سخنان خود بر لزوم پاسخگویی جهان اسلام به این جنایات تاکید کرد و گفت: جهان اسلام باید در برابر این جنایات واکنش نشان دهد از این جهت که مسلمان هستند و غیرت مسلمانی و غیرت عربی اقتضای واکنش دارد.
وی اضافه کرد: مردم مظلوم و بی دفاع فلسطین که عرب هستند چرا کشورهای به اصطلاح عربی در مقابل این همه جنایت سکوت کردند و این سکوت مصداق همان شعار قبل از انقلاب است که می گفتیم سکوت هر مسلمان خیانت است به قرآن.

امام جمعه موقت تهران یادآور شد: آنچه در این بین مورد تعجب است برخی از مفتی ها دین فروش درعربستان فتوا دادند که تظاهرات که در غزه صورت می گیرد بدعت و حرام است و سخنگوی رژیم صهیونیستی هم به استقبال این کلام نامربوط رفته است.آیت الله خاتمی با بیان این که بر اساس آنچه قران می گوید این رفتار شما ضد اسلامی است، گفت: چرا سکوت کردید و چرا از مظلومین حمایت نمی کنید. پیغمبراکرم قبل از بعثت در پیمان جوانمردان شرکت کرد و این پیمان دفاع از مظلوم بود و این سنت پیامبر است این فتوای شما ضد قرآن و ضد سنت نبوی هست.آیت الله خاتمی با اشاره به سخنان یکی از مقامات رژیم صهیونیستی که گفته بود تا پایان سال میلادی به حزب الله حمله می کنیم، اظهارداشت: غیورمردان حزب الله نیزجواب کوبنده دادند. لکن از این تریبون نمازعبادی و سیاسی جمعه می خواهم بگویم شما یکی دوبار شانس خود را آزمودید و حزب الله با موشک های۷۰ کیلومتری تلاویو و حیفا را به شهر اشباح تبدیل کرد.

وی ادامه داد: «حزب الله امروز خیلی قوی تر از سال های گذشته است اگر بی میل نیستید تلاویو و حیفا با خاک یکسان شود بار دیگر شانس خود را بیازمایید.»خطیب نماز جمعه تهران یادآورشد: رهبر معظم انقلاب فرمود ۲۵ سال دیگر خبری از رژیم صهیونیستی نیست شاید تقدیر خدا این باشد اینها دیوانگی کنند و قبل از ۲۵ سال رژیم صهیونیستی متلاشی شود.آیت الله خاتمی در بخش دیگر از خطبه نماز جمعه به اظهارات محمد بن سلمان اشاره کرد وگفت: این روزها اراجیف زیادی از این جوانک نپخته سعودی به گوش می رسد، لکه ننگ به رسمیت شناختن موجودیت رژیم صهیونیستی اعلامش کمی جدید است ولی رژیم آل سعود چند دهه است با رژیم صهیونسیتی همکاری می کند.وی ادامه داد: صهیونسیت ها سه بار به غزه حمله کردند هر سه بار با تشویق و پول سعودی ها بوده است. به لبنان هم حمله کردند که با تشویق و پول سعودی ها بوده و آنچه را در این دو دهه مخفیانه انجام می دادند به صورت علنی رسمی کردند.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه آل سعود رژیم مجرم و خائن الحرمین شریفین است و باید در دادگاه صالح اسلامی به محاکمه کشیده شود، اظهار کرد: کیفرخواست جرم این رژیم این است که پایه گذار تمام گروه های تروریستی و تکفیری است.
آیت الله خاتمی اضافه کرد: «باور نکنید در هیچ کجای عالم ترور، انفجار و عملیات انتحاری صورت بگیرد مگر اینکه یک پای آن پول ها و مدیریت قارون منطقه در میان است و دست این ها در خون های بسیاری از انسان های بی گناه آلوده است.»
عضو مجلس خبرگان رهبری جنایات یمن را لکه ننگ ابدی سعودی ها عنوان کرد و گفت: (سعودی ها)چهار سال است در یمن می کشند ویران می کنند. تا الان ده هزار نفر را کشته اند و این جنایتکاران اخیرا هم به آوارگان بی پناه حمله کردند و زنان و کودکان را کشتند.این ولیعهد در خط مقدم این جنایت است باید تقاص آن را بدهد.
وی با بیان این که این رژیم در تمام جنایات رژیم صهیونیستی و کشتارهای آنها شریک است، افزود: بند چهارم کیفر خواست فضولی های این ها در کشورهای دیگر است؛ ۱۰۰ میلیون دلار برای دخالت در انتخابات عراق گذاشتند و نشست مخفیانه سعودی- سوری را در عالیترین رتبه داشتند به مقامات سوریه گفتند دست از حمایت از ایران و حزب الله بردارید ما هم دست از تکفیریها برمی داریم و میلیاردها دلار کمک می کنیم که سوریه را بسازید.
خطیب نمازجمعه تهران یادآور شد: رهبری مجاهد حزب الله به صراحت گفت عربستان و آمریکا با ابزارهای کثیف خودشان در انتخابات لبنان دخالت می کنند این فضولی ها جرم هست. دخالت های غلط و نادرست هست.
خاتمی گفت: با این پرونده سیاه سیاسی انشاءالله این رژیم کهنه و پوسیده متلاشی خواهد شد با متلاشی شدن این رژیم فاسد به فضل خدا رژیم صهیونیستی هم خواهد پاشید.وی با بیان این که تمام امید رژیم صهیونیستی به رژیم جلاد عربستان هست، افزود: نشانه های زوال شان هم آشکار شده و دعواهای داخلی و بگیر و بببندهای داخلی نشان تزلزل این رژیم است. آن وقت خنده دار است رژیمی که متزلزل و سست است حرف های گنده تر از دهانش را می زند و ایران اسلامی را تهدید می کند.وی خطاب به سعودی ها گفت:« شما می فهمید ایران کجاست، ایران جایی است اربابتان امریکا را مستاصل کرده نشان داده اربابتان هیچ غلطی نمی تواند بکند تا چه رسد به شما. اگر شعر حافظ یک مصداق بازر داشته باشد رژیم عربستان است ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست// عرض خود می بری و زحمت ما می داری »

** عبورکنندگان از خط قرمز خدا به سرطان روح مبتلا می شوند

آیت الله خاتمی گفت: بنابر روایتی از امام صادق (ع) عبورکنندگان از خط قرمز خدا وآلوده شدن به گناه، انسان را به سرطان روح مبتلا می کند.وی در خطبه اول این هفته نماز جمعه تهران و در ادامه سلسله مباحث سبک زندگی قرآنی با محوریت «یا ایها الذین آمنوا» با اشاره به اینکه این عبارت ۹۰ بار در قرآن کریم مورد تاکید قرار گرفته است، افزود: بنابر آیه ۱۰۵ سوره مائده مومنان باید مراقب جانشان باشند و اگر دیگران بیراهه می روند ضرری به آنها نمی زند.وی ادامه داد: البته معنای ذیل آیه این نیست که بی تفاوت باشید و نهی از منکر نکنید بلکه منظور این است که نهی از منکر کنید و وظیفه خود را انجام دهید، اگر فرد گوش کرد سعادتش را رقم زده اما اگر گوش نکرد مسئولیت از شما ساقط است.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران در تشریح قسمت اول آیه مذکور مبنی بر اینکه مراقب جانتان باشید، بیان داشت: مراد جسم و تن نیست زیرا طبیعی است که انسان بنا بر غریزه از تن و جسم خود مراقبت می کند بلکه منظور در این آیه مراقبت از «جان» به عنوان سرمایه ابدیت انسان است.آیت الله خاتمی تصریح کرد: در این جا دو بحث مطرح است اول اینکه اگر از جانمان که مایه اصلی سعادت ما است مراقبت نکردیم چه می شود؟ و دوم اینکه چگونه از جانمان مراقبت کنیم؟وی یادآورشد: در پاسخ به سوال اول، قرآن کریم خروجی مراقبت نکردن را با سه واژه «خسران»، «خیبه» و «غفلت» بیان کرده است.

خطیب نماز جمعه تهران اضافه کرد: واژه خسران در قرآن کریم با مشتقات آن ۶۵ بار به کار رفته و منظور از دست دادن اصل سرمایه و همانا بیگانگی از خدا و قیامت است زیرا کسی که به این دو بی توجه باشد، «سرمایه جان» را می بازد و خداوند متعال نیز آنها را به خود فراموشی مبتلا می کند و کسی که منکر خدا شد کاری برای قیامت خود نمی کند و با دست خالی می رود که این نوعی خسران است.
آیت الله خاتمی بیان کرد: کسی که همه عمر خود را به دنبال پول و ریاست برود در حقیقت سرمایه جان خود را باخته است و هنگامی که ابرهای مرگ بر او سایه افکند دستش خالی است و همواره افسوس می خورد.

وی در تشریح واژه دوم قرآن«خیبه» نیز اظهارداشت: در این رابطه در سوره شمس آیه های ۹ و۱۰ می فرماید که رستگار شده آن کسی که نفس خود را رشد داده و کسی که جان را به گناه آلوده کرد و از خط قرمز خدا عبور کرده است که بنا به فرموده امام صادق (ع) کسی که بنده شد برد کرد و کسی که از خط قرمز خدا عبور کرد به سرطان روح مبتلا می شود.خطیب نماز جمعه تهران یادآورشد: در ابتدا این سرطان خوش خیم و قابل درمان است و با توبه می توان این بیماری از خود دور کرد اما به مرور که گناه ادامه می یابد زنگار آلودگی دل و جان انسان را فرا می گیرد و دیگر نمی توان کاری کرد.خاتمی افزود: واژه «غفلت» نیز ۳۵ بار در قرآن کریم به کار رفته و کسانی که خدا و قیامت را فراموش می کنند قرآن خطاب به این گروه از افراد که مراقب خود نبودند در سوره قاف آیه ۲۲ می فرماید که این رفتاری که اکنون ما داریم ظاهری و باطنی دارد که از باطن آن غفلت کردید و امروز به طور دقیق باطن این اعمال را می بینید.