دبیرکل بنیاد بین‌المللی غدیر : تا امثال شهید حججی‌ها را داریم، به تسلیم نمی‌رسیم

دبیرکل بنیاد بین‌المللی غدیر با اشاره به نقش عالمان دینی در ترویج مفاهیم اسلامی و ولایی گفت: علما در طول تاریخ باعث شدند که دین اسلام و امامت و ولایت حفظ شود. والاترین انسان‌ها نزد خداوند کسانی هستند که دغدغه رهبری و هدایت امت را دارند و جامعه را به سمت ولایت و امامت هدایت […]

دبیرکل بنیاد بین‌المللی غدیر با اشاره به نقش عالمان دینی در ترویج مفاهیم اسلامی و ولایی گفت: علما در طول تاریخ باعث شدند که دین اسلام و امامت و ولایت حفظ شود. والاترین انسان‌ها نزد خداوند کسانی هستند که دغدغه رهبری و هدایت امت را دارند و جامعه را به سمت ولایت و امامت هدایت می‌کنند.

آیت‌الله کاظم صدیقی صبح روز چهارشنبه (۱۵ شهریورماه) در دومین کنگره ملی غدیر ویژه گرامیداشت «علامه سیدمرتضی عسکری» که در مرکز همایش‌های صداوسیما برگزار شد، با بیان اینکه عید غدیر، عید حفاظت قرآن و الگوی زندگی خداپسند و عید سعادت دنیا و آخر انسان‌ها است، اظهار کرد: علما در شکل‌گیری واقعه غدیر و ترویج آن در میان مردم نقش بسزایی داشتند. در جلد پانزدهم کتاب «احتجاج مرحوم طبسی و آیت‌الله خزعلی» به نقل از امام هادی (ع) آمده است که ایشان می‌فرمایند اگر نبود بعد از غیبت امام زمان (عج) عالمان دینی که مردم را به خدا دعوت کنند و از دین خدا دفاع کنند و با صحبت‌های خود امواج را هدایت کنند و مردم را از گرداب بیرون بکشند، هیچ کسی در دین خدا باقی نمی‌ماند.

وی ادامه داد: علما در طول تاریخ باعث شده‌اند که دین حفظ شود و زمام دل‌های شیعه را نگه داشتند. علما دل‌ها را به سوی ساحل عصمت و طهارت هدایت کرده‌اند و در محضر خدا برترین علما، علمای ولایی هستند و آن هایی که باعث رونق بازار حضرت علی (ع) و اولاد ایشان می‌شوند و والاترین انسان ها کسانی هستند که دغدغه رهبری و هدایت امت را دارند و بشریت را از سقوط و بدبختی نجات می‌دهند.

دبیرکل بنیاد بین‌المللی غدیر تصریح کرد: ما برای نجات بشریت باید ائمه را به جهان معرفی کنیم و برترین کسانی که جامعه را می توانند به ولایت و امامت برسانند علما هستند. در کتاب «یقین» مرحوم سیدبن طاووس آمده است که عالمان دینی از جایگاه بسیار ویژه‌ای در جهان اسلام برخوردار هست. در احادیث دینی آمده است که عالمان مرزداران جهان اسلام هستند و آن ها در مقابل نفوذ و چهره های نفاق می‌ایستند و با نقشی که دارند می‌توانند جلوی نفوذ شیطان را بگیرند. عالمان نمی‌گذارند که اعتقادات دینی در بین مردم از بین برود و در میدان جنگ نرم و اعتقادی، جنگ نور و ظلمت، جنگ اخلاص و دروغ عالمان همواره حضور دارند و این جنگ فرهنگی از جنگ نظامی برتر است.

آیت‌الله صدیقی تأکید کرد: درب‌های شهادت توسط امام راحل باز شد. ما تا امثال شهید حججی‌ها را داریم هرگز به اسارت و تسلیم نمی‌رسیم. اهداف انقلاب همواره می‌ماند و حکومت حق با آرم امامت و ولایت ادامه دارد. جنگ فکری و فرهنگی و عقیدتی افضل جنگ‌ها است. اگر بخواهیم بین جنگ نظامی و جنگ معنوی مقایسه‌ای داشته باشیم مقایسه آن از عرش به فرش است. درست است که نظامیان از آب و خاک دفاع می‌کنند اما عالمان سنگرنشینان دین هستند و جهاد آن ها با سایر جهادها و حرکت‌های دینی فاصله بسیاری دارد.

وی در ادامه با اشاره به شخصیت مرحوم علامه سیدمرتضی عسگری که جزو مفاخر عصر حاضر هستند، گفت: ما شخصیت‌هایی چون ایشان و امام راحل را هنوز نشناخته‌ایم و آیندگان می‌توانند به ما بگویند که آن‌ها چه شخصیت‌هایی داشته‌اند. یکی از ویژگی‌های اخلاقی علامه عسگری در قدم اول اخلاص بود. خیلی‌ها ابتکار و نبوغ دارند ولی علامه عسگری نشدند چرا که اخلاص در وجود آن‌ها نبوده است. تا اخلاص نباشد ارتباط برقرار نمی‌شود. بی‌قراری علامه عسگری در دفاع از حریم ولایت یک مسئله استثنایی بود.دبیر کل بنیاد بین‌المللی غدیر یادآور شد: علاوه بر اخلاص که ویژگی‌های مرحوم علامه عسگری بود ایشان از علم والایی نیز برخوردار بودند و این اخلاص و عشق او با علم همراه بود. از این طریق توانست فتح و ظفر داشته باشد. ایشان برای ما یک افتخار است.