سید کریم حسینی ، کتانباف ، سنت صداق در شهرداری و دوستی های بعدی!

پس از کش و قوس های فراوان بالاخره سیمرغ بر شانه های آقای کتانباف نشست و کلیددار شهر اهواز شد . کلیدی را که در سال ۹۲ دو دستی به سید خلف موسوی داده بود مجددا پس گرفت.کتانباف شهردار اهواز در سالهای۹۰ تا ۹۲ (در دوره ریاست جمهوری احمدی نژاد) ، معاون شهردار منطقه یک […]

پس از کش و قوس های فراوان بالاخره سیمرغ بر شانه های آقای کتانباف نشست و کلیددار شهر اهواز شد . کلیدی را که در سال ۹۲ دو دستی به سید خلف موسوی داده بود مجددا پس گرفت.کتانباف شهردار اهواز در سالهای۹۰ تا ۹۲ (در دوره ریاست جمهوری احمدی نژاد) ، معاون شهردار منطقه یک تهران و رییس ستاد قالیباف در استان خوزستان بود که پس از انصراف قالیباف به نفع رییسی به جای پیوستن به ستاد رییسی در اهواز ، راهی کار و زندگیش در تهران شد و سید کریم حسینی را دست تنها گذاشت.این رفت و آمدها نگارنده را بیاد سنت صداق نزد مرم عرب و یا همان سنت گا به گا نزد برادران بختیاری می اندازد.

لیست جمنا که هماهنگ با جمناییان مرکز و هم راستا با ستاد رییسی کاندیدای ریاست جمهوری و با تلاش حسینی رییس ستاد وی در استان تشکیل شده بود درانتخاباتی جنجالی و پرحاشیه حائز ۸ کرسی (اکثریت) گردید. پیروزی این لیست در اهواز نوید حرکت حساب شده سیاسی، مدرن و حزبی را می داد لکن پس از جای گیری کاندیداهای پیروز انتخابات بر کرسی های شورا چالش و حواشی انتخاب رییس ، نائب رئیس و منشی همه امیدها را ناامید کرد بطوریکه اعضا جمنا به سنواتی هم حزبی خود رای نداده و منویات قومی خود را ترجیح دادند. این انتخاب حواشی شورا را افزوده و کلیه کنشگران سیاسی منتظر حرکت بعدی شورا بالاخص فلسفی کسی که به مرد توصیه ناپذیر و یک دنده سپهر سیاست استان شهره است (هر چند قطع به یقین منبعد از استفاده ایشان از فنون سیاست بیشتر خواهیم شنید) بودند .

هنوز حواشی انتخاب رییس شورا، نائب رییس و منشی تمام نشده بود که چانه زنی ها و فشار های ذینفعان و بانفوذان و البته سیاسیون جهت انتخاب شهردار آغاز گردید (البته از فردای روز اعلام نتایج انتخابات حرف و حدیث در خصوص گزینه های شهرداری شروع گردیده بود) البته سید کریم حسینی طبق سنت صداق دیگر از شهردار شدنش مطمئن بود ولی در پیشنهادی بی سلیقه و پس از چانه زنی برخی کاندیداها با اصالت غیر خوزستانی از جمالی اصفهانی شهردار اصفهان دعوت به مصاحبه گردید و برای خالی نبودن عریضه در کنار وی با چند نفر دیگر نیز مصاحبه گردید . البته از عزم جزم اعضای شورا مبنی بر انتخاب جمالی اصفهانی نمی توان صرف نظر کرد.

پرواضح است که شورا می خواست طرحی نو دراندازد و برخلاف جریان فکر و مطالبات سیاسیون استان و با ادعای نگاه ملی (همانند ادعای متولیان مدیرت آب در سطح کشور) و بدور از حواشی یک شهردار غیر بومی را انتخاب نماید شایان ذکر است انتخاب یک شهردار غیر بومی آنهم اصفهانی، استانی که متهم ردیف اول انتقال آب از استان خوزستان می باشد اوج کج سلیقگی و دهن کجی به مردم اهواز بود آقای جمالی با خانواده جهت بازدید از وضعیت شهر و رایزنی بیشتر وارد اهواز گردید کار تمام شده بود اما به ناگاه آقای جمالی انصراف داده و آقای ایزدی (که علی الظاهر موافقترین فرد جهت انتخاب جمالی اصفهانی بود) از تهدید ایشان توسط برخی!!! خبر داد هرچند بعدها کعب عمیر اخبار نقل شده توسط ایزدی را تکذیب کرد. حواشی همچنان ادامه داشت و پس از حذف جمالی ، سید کریم حسینی علی رغم وقوف به پاشنه آشیلش ! نفس راحتی کشید و البته این دفعه همه از شهردار شدن سید کریم حسینی مطمئن بودند اما آستانه سهم خواهی قومی و حزبی تا آخرین دقایق نیز پایانی نداشت و گزینه کتانباف مجددا پررنگ گردید.

در ساعات آخر مانده به رای گیری نامه ای به امضای سید کریم موسوی در شبکه های اجتماعی دست به دست شد مبنی بر انصراف با هدف برون رفت از بن بست …سید کریم حسینی با این نامه و انصرافش با یک تیر دو نشانه را هدف قرار داد، نگذاشت برچسب نا سپاسی جمناییان بر آنان زده شود و هم آبروی سیاسی خود را در مجامع سیاسی استان حفظ کرد .از سویی دیگر با بازی هوشمندانه (با رای ۱۳ نفره شورا به کتانباف) همه مسئولیت اتفاقات بعدی را به گردن شورا و کتانباف انداخت .و اینچنین بود که افتخار خدمت رسانی به گردن کتانباف آویخته شد.با توجه به اینکه سید کریم حسینی رییس ستاد رییسی رقیب اول روحانی بوده و احتمال انتصاب وی در سمت های مهم در استان بسیار کمرنگ می نماید. این سوال پیش می‌آید که حرکت بعدی حسینی چیست؟آیا سنت صداق همچنان پابرجا خواهد ماند؟

سید لفته بیت نبهان