عباس حیصمی : مدیریت عالی استان بدنبال ایجاد تفرقه ، شکست و انزوای اصلاح طلبان است

بیانیه های جور واجور اخیر بنام اصلاح طلبان، که در نوع خود بدیع وبی سابقه است، نوید خوبی نیست و مفاهیم سیاسی را لوث وسخیف کرده ومردم را دل آزار وسرگردان کرده و موجبات استهزاء و رویگردانی مردم از گفتمان واقعی اصلاح طلبی ودگر اندیش شده است.لذا با عنایت به دفاع وحمایت گروهی از محافظه […]

بیانیه های جور واجور اخیر بنام اصلاح طلبان، که در نوع خود بدیع وبی سابقه است، نوید خوبی نیست و مفاهیم سیاسی را لوث وسخیف کرده ومردم را دل آزار وسرگردان کرده و موجبات استهزاء و رویگردانی مردم از گفتمان واقعی اصلاح طلبی ودگر اندیش شده است.لذا با عنایت به دفاع وحمایت گروهی از محافظه کاران از این رخداد وبهه بهه وچهه چهه کردن های ایام اخیر، رد پای مشکوکی در سیر رفتار سیاسی بچشم می خورد ودخالتهای سازمان یافته سناریوهای اخیر بسیار محتمل است و دیر یا زود بر ملا خواهد شد. اما صرف نظر ازمصداقیت عناوین ساخته وپرداخته شده اخیر وبی اعتنا به کمیت و کیفیت اعضای مجموعه های ادعائی اعلامی، به سه جهت مایه تاسف و انزارجدی است.

یکی اینکه جامعه را شقه شقه میکند(مصداق آیه ۴ سوره قصص) و اختلاف وتفرق را نهادینه می کنند،که این خود دردی بیشتر از مصیبت اصلی” یعنی ستم تبعیض” است.ودوم اینکه محور همه این اختلافات فضائی است که با محوریت استاندار” نماینده دولت” وحلقه پیرامونش ایجادشده است، که برخلاف فلسفه وجودی ایشان است.ودر آخر اینکه در اردوگاه اصلاح طلبی، که جمع عمده نیروهای حامی دولت بشمار می آیند، رخ داده است!!. واز علائم نگران کننده همین بس که طرف مقابل اردوگاه اصلاح طلبی که دل خوشی از دولت وبرنامه هایش ندارد، از این اتفاقات خرسند وپشتیبانی صریح میکنند وچه بسی تشویق وترغیب هم میکند.

پس اگر بنده بخواهم تنها به یک شاخص بی کفایتی وخام انگاری مدیریت جوان استان را مستند کنم، همین حالت اخیر پیش آمده در استان، کافی است.ویقینا بالا دستی های تصمیم گیر سیاسی و امنیتی، به عمق این مفهوم واقفند وبی شک یکی از شاخص های بنیادی برای تصمیم سازی آنان همین است. این اتفاق روزهای اخیر ضمن اینکه به جهت سیاسی شکستی برای دولت ونماینده عالی او در استان بشمار می آید با اخلاق سیاسی دینی وتعالیم نورانی قرآن هم ناسازگار است.

از جمله عبرت های تاریخی مذکور در قرآن که بعنوان یکی از شاخص های استعلائی و طغیان رهبران جوامع آورده شده ، همین رخداد زشت اجتماعی است که این مفهوم بصراحت در آیه ۴سوره قصص آمده است. آنجا که میفرماید؛” اِن فِرعونَ علا فی الارضِ وجَعل اهلها شیعا، یَستضعفُ طائفهّ منهم….” پس دوستان مدعی اصلاح طلبی،باید هوشیار وبصیرت بخرج دهند وبجای تفرق در صفوف، بر مبنای شاخصها، ارزیابی درستی از کارکردها ارائه وبی تعصب نقاط مثبت را تقویت وسلبی ها را حذف وجایگزین نمایند. واز سر زنش این و آن، بویژه ازناحیه اردوگاه سیاسی مغایر ومقابل، نه خرسند باشند ونه هراسناک “…ولا یخافون لومه لائم. ذالک فضل الله یوته من یشاء…”۵۴ سوره مائده. والسلام.