معاون دفتر رئیس جمهور : آزادی نمایندگان برای ایفای وظیفه، افتخاری برجای مانده از دوران مشروطیت است

معاون سیاسی دفتر رییس جمهوری بر حفظ اعتبار قانون اساسی و پاسداری از حیثیت ملی و آبروی جهانی کشور تاکید کرد و نوشت: آزادی نمایندگان برای انجام وظیفه، افتخاری برجای مانده از دوران مشروطیت است. حمید ابوطالبی معاون سیاسی دفتر رئیس در پست «عدالت خانه و مشورت خانه» آورد: بر اساس اصل ٨٦، نمایندگان در […]

معاون سیاسی دفتر رییس جمهوری بر حفظ اعتبار قانون اساسی و پاسداری از حیثیت ملی و آبروی جهانی کشور تاکید کرد و نوشت: آزادی نمایندگان برای انجام وظیفه، افتخاری برجای مانده از دوران مشروطیت است. حمید ابوطالبی معاون سیاسی دفتر رئیس در پست «عدالت خانه و مشورت خانه» آورد: بر اساس اصل ٨٦، نمایندگان در مقام ایفای وظایف نمایندگی در اظهار نظر و رأی خود کاملاً آزادند و نمی‌توان آنها را تعقیب یا توقیف کرد. وی افزود: این افتخار از مبارزات دوران مشروطیت درخصوص ‘عدالتخانه و مشورتخانه’ برای مابه جای مانده و برای همین است که مذاکرات مجلس باید مستقیما پخش شود.

معاون سیاسی دفتر رئیس جمهوری ادامه داد: اختلاف نظرها و تنازعات فکری، سیاسی و… یک موضوع است و حفظ وثاقت و اعتبار قانون اساسی و پاسداشت حیثیت ملی و آبروی جهانی کشور موضوعی دیگر؛ پس از مقام رهبری، رئیس جمهوری عالیترین مقام رسمی کشور است و مسئولیت اجرای قانون اساسی را جز در اموری که مستقیماً به رهبری مربوط می شود، برعهده دارد. ابوطالبی اضافه کرد: پیش از انقلاب درمنزل شهید مطهری جلساتی برقرار بود؛ حتما آن ایام و آن جلسات خاطر برخی دوستان هست و آن قاب «این تذهبون» که در اتاق خویش نصب کرده بودند؛ زمانی در این خصوص صحبت افتاد، گفتند همه ما باید این آیه را نه فقط به خاطر داشته باشیم، بلکه باید همواره آن را رویت کنیم تا یادمان باشد به کجا می رویم. وی تاکید کرد: نمی توان مطلق بودن «آزادی کامل نماینده در اظهارنظر» را با «عدم مصونیت از تعرض» و مشورتخانه را با عدالتخانه تخصیص زد، همه به قانون اساسی بازگردیم. معاون دفتر رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: این روزها باید بیش از همه، یاد شهید مطهری را زنده نگاهداشت و خاطره آن قابی که در اتاق خویش نصب کرده بود که: «این تذهبون».