اژه ای : حادثه قطار سمنان بدون اغماض پیگیری می شود/ پرونده بابک زنجانی هنوز منجر به صدور حکم نشده است

معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه حادثه قطار سمنان، بدون اغماض پیگیری می شود، تاکید کرد: همانطوری که قوه قضائیه از دادگستری استان سمنان خواسته است تا با تلاش جدی به موضوع رسیدگی کند، دولت نیز بدون اغماض، این مساله را دنبال می کند.حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه ای روز یکشنبه در […]

معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه حادثه قطار سمنان، بدون اغماض پیگیری می شود، تاکید کرد: همانطوری که قوه قضائیه از دادگستری استان سمنان خواسته است تا با تلاش جدی به موضوع رسیدگی کند، دولت نیز بدون اغماض، این مساله را دنبال می کند.حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه ای روز یکشنبه در حاشیه مراسم تحلیف جمعی از کارآموزان قضایی در جمع خبرنگاران تاکید کرد: دولت، مجلس شورای اسلامی و قوه قضائیه باید در جهت شناسایی افراد مقصر تلاش کند.
وی افزود:‌ در زمان حاضر سه تن در رابطه با حادثه برخورد دوقطار در سمنان بازداشت هستند و البته اگر کسان دیگری مقصر شناخته شوند نیز با آنان برخورد خواهد شد.وی در خصوص این حادثه اظهار کرد: دولت در این رابطه با فوریت عمل کرد و یکی از اقدامات رسیدگی به وضع مصدومان سانحه بود؛ ضمن اینکه اقدام به موقع دولت در رسیدگی به خانواده های عزادار که داغ بزرگی را دیده اند، بسیار مهم بود تا این خانواده ها مشکلات دیگری را در این رابطه نداشته باشند
.معاون اول قوه قضائیه اظهار امیدواری کرد که دولت در جهت رفع مشکلات این خانواده ها اقدامات تکمیلی و لازم را انجام دهد؛ همچنین دولت باید تمهیداتی را در نظر بگیرد تا در آینده شاهد این حوادث نباشیم.
وی تاکید کرد: نکته مهم این است که کار با سرعت انجام شود و شاهد مرور زمان نباشیم.سانحه برخورد قطارهای مسافری تبریز- مشهد و سمنان- مشهد حدود ساعت هشت صبح جمعه پنجم آذرماه رخ داد و طی آن 45 تن از هموطنان جان خود را از دست دادند.

**پرونده بابک زنجانی هنوز منجر به صدور حکم نشده است
معاون اول قوه قضائیه در مورد خبر منتشره روز گذشته از برخی رسانه ها مبنی بر لغو حکم اعدام بابک زنجانی هم چنین اظهار کرد: این موضوع را به طور رسمی، معاون دیوان عالی تکذیب کرد البته هنوز پرونده منجر به صدور حکم نشده است و اگر این اتفاق بیفتد رسانه ها و ملت عزیز متوجه خواهند شد.

**تحقیقات درباره لغو سخنرانی نماینده مجلس در مشهد بزودی به نتیجه می رسد
وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر این که نتیجه دستور رسیدگی به لغو سخنرانی نماینده مجلس شورای اسلامی در مشهد که توسط رئیس قوه قضائیه به شما واگذار شده به کجا رسیده است؟ گفت: در حال بررسی موضوع هستم و برای تکمیل گزارش از قوه قضائیه در این رابطه، گزارشی مکتوب و ریز، گرفته ام.محسنی اژه ای همچنین ادامه داد: گزارش مکتوب هم از نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات و استانداری گرفته شده است و تحقیقات انجام شده بزودی به نتیجه خواهد رسید.

**قوه قضائیه منتظر معرفی مجرمان فیش های حقوقی
معاون اول قوه قضائیه در مورد اتمام حجت قوه قضائیه به دولت برای معرفی مجرمان فیش های حقوقی گفت: قوه قضائیه هنوز در این زمینه منتظر است ولی تاکنون هیچ پرونده ای به این قوه ارجاع نشده است.
وی در ادامه به این نکته هم اشاره کرد : در صورتی که دیوان محاسبات کشور در این مورد فردی را متهم قلمداد کند، باید گزارش آن را به داستانی ارایه دهد.
وی خاطر نشان کرد: البته از سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در این زمینه گزارشی به دادستان تهران ارایه شده است که افرادی که در این گزارش اتهاماتی به آنها متوجه است در مرحله احضار قرار دارند.

** فهرست اموال 2 وزیر دولت ناقص است
سخنگوی قوه قضائیه در مورد 2وزیر دولت که هنوز فهرست اموالشان را به قوه قضائیه نداده اند هم توضیحاتی ارائه داد.محسنی اژه ای گفت: آنان، فهرست اموال را داده اند، اما از نظر ما این فهرست، ناقض است و باید هر چه سریع تر نسبت به تکمیل آن اقدام کنند.محسنی اژه ای در رابطه با شکایت دادستانی تهران از یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: دادستان در خصوص برخی افراد که سخنان مجرمانه داشته و این سخنان جنبه عمومی داشته باشد، می تواند به عنوان مدعی العموم ، مساله را دنبال کند و قانون در این رابطه فرقی بین افراد نگذاشته است، اما ممکن است نحوه احضار آنها تفاوت داشته باشد.
وی افزود: در این رابطه چند تن ، شکایت خصوصی از سخنان نماینده مجلس داشته اند و دادستان هم در 2 مورد از او شکایت کرده است که در مقام رسیدگی است.
معاون اول قوه قضائیه در باره کسانی که با شبکه های ماهواره ای مصاحبه می کنند هم اظهار کرد: شورای عالی امنیت ملی در سال گذشته مصوبه ای را داشته و قبلا هم این مساله ابلاغ شده است ؛ هر فردی که خلاف مصوبه عمل کند، قطعا تحت تعقیب قرار می گیرد