آیت الله خاتمی: نباید بگذاریم جامعه دو قطبی شود

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری گفت: هدف دشمن فاصله گرفتن مردم ایران از نظام مقدس جمهوری اسلامی است و نباید بگذاریم دوقطبی در جامعه رواج یابد. آیت الله سید احمد خاتمی روز شنبه در جمع روحانیون و طلاب در مصلی امام خامنه ای شهر رفسنجان اظهار کرد: یکی از دغدغه های مهم […]

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری گفت: هدف دشمن فاصله گرفتن مردم ایران از نظام مقدس جمهوری اسلامی است و نباید بگذاریم دوقطبی در جامعه رواج یابد. آیت الله سید احمد خاتمی روز شنبه در جمع روحانیون و طلاب در مصلی امام خامنه ای شهر رفسنجان اظهار کرد: یکی از دغدغه های مهم رهبری، بصیرت داشتن مردم است، ایشان در جمع بسیجیان هم اشاره کردند که با بصیرت بفهمیم دشمن کجا نشسته و کجا را هدف قرار داده است. وی بیان کرد: دشمن در چند سال اخیر سخت ترین تحریم ها را علیه ایران روا داشت تا مردم از نظام مقدس جمهوری اسلامی فاصله بگیرند اما مردم ولایی این تحریم ها را تحمل کردند.

امام جمعه موقت تهران گفت: یکی از اهداف مهم دشمن، تضعیف روحیه اعتقادی مسلمانان است. وی به رسالت های روحانیت که در قرآن نیز آمده است، اشاره کرد و گفت: نقش روحانیت در تبیین موازین شرع و اسلامی بر کسی پوشیده نیست و روحانیت در هویت دین نقش مهمی دارد. آیت الله خاتمی بیان کرد: بسیاری از مردم با رفتار روحانیت با دین آشنا شدند لذا یکی از رسالت های مهم روحانیت آشنا ساختن انسان ها با قوانین الهی است. وی یکی دیگر از این رسالت ها را پاسداشت دین، اعتقادات اسلامی و شیعی مردم عنوان کرد و افزود: مذهب شیعه جلوه اسلام ناب محمدی است و روحانیون باید این جلوه اسلام را برای مردم به ویژه نسل جوان به صورت استدلال تبیین کنند.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری در ادامه خاطرنشان کرد: دشمن از راه نفوذ فرهنگی و شبکه های ماهواره ای قصد دارد جوانان و اعتقادات آنها را هدف قرار دهد و اینجاست که روحانیت نقش تبیین اخلاق را دارد، در این صورت خیلی از آسیب های اجتماعی از جمله طلاق و اعتیاد کاهش می یابد و جامعه از امنیت برخوردار می شود. وی بر ضرورت آگاه سازی مردم از خطرات و عوارض شبکه های ماهواره ای توسط روحانیون تاکید کرد و گفت: روحانیت باید بر حفظ پایه های جامعه که از خانواده ها تشکیل شده است تلاش کند تا تزلزلی ایجاد نشود. خاتمی با بیان اینکه یکی دیگر از رسالت های روحانیت رسالت سیاسی است ادامه داد: ما ایرانیان پس از قرن ها توانسته ایم نظام مقدس جمهوری اسلامی را که در حال حاضر 37 سال از عمر آن می گذرد به دست آوریم و حفظ این نظام یکی از امور مهم برای همه ایرانیان است.

وی گفت: داشتن زندگی ساده از خصلت های روحانیت اصیل است که در شهر رفسنجان هم مشاهده می شود امام جمعه فقید رفسنجان (حجت الاسلام شیخ محمد هاشمیان) و مرحوم حجت الاسلام حاج شیخ عباس پور محمدی زندگی ساده ای داشتند. نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری افزود: شفاف سخن گفتن یکی دیگر از رسالت های روحانیت است که شیوه اهل بیت هم بوده و روحانیون می توانند با این شیوه، الگویی برای مردم باشند. وی با تاکید بر اینکه رهنمودهای رهبری باید مورد احترام همگان شمرده شوند بیان کرد: در فتنه سال 88 آنچه که صورت گرفت شکستن حرمت ولایت بود و باید برخی که مواضعشان را در این خصوص مشخص نکرده اند، مشخص کنند.