سردار سلیمانی:تضعیف بسیج موجب ضعیف شدن دین می شود

فرمانده سپاه قدس افزود: اگر بسیج در ما ضعیف شد دین ما ضعیف شده است؛ کسانی که بسیجی هستند باید اخلاقی که در دفاع مقدس وجود داشت در خود احیا کنند. سردار قاسم سلیمانی روز چهارشنبه در سومین گردهمایی سراسری فرماندهان بسیج قوه قضائیه که در مجتمع قضایی شهید بهشتی برگزار شد با تبریک فرا […]

فرمانده سپاه قدس افزود: اگر بسیج در ما ضعیف شد دین ما ضعیف شده است؛ کسانی که بسیجی هستند باید اخلاقی که در دفاع مقدس وجود داشت در خود احیا کنند. سردار قاسم سلیمانی روز چهارشنبه در سومین گردهمایی سراسری فرماندهان بسیج قوه قضائیه که در مجتمع قضایی شهید بهشتی برگزار شد با تبریک فرا رسیدن هفته بسیج افزود: باید بسیجیان اخلاقی را که مهدی باکری و سردار ترک زبان در دفاع مقدس داشت، همان را احیا کنند. فرمانده سپاه قدس با بیان اینکه فرهنگ بسیجی، دفاع مقدس را به یک دانشگاه تبدیل کرد، ادامه داد: گرامیداشت بسیج به عنوان یک وظیفه ملی و ضرورتی دینی است و می طلبد در این دوران پر از فتنه و هنگامه رسیدن به نقطه پیروزی، دستاوردهای بسیج را تضعیف نکنیم چرا که این موضوع یک ظلم به حساب می آید.

وی با بیان اینکه بسیج هدیه امام راحل است، اضافه کرد: نماد بارز بسیج، دفاع مقدس است و دفاع مقدس ظهور فرهنگ بسیج بود. فرمانده سپاه قدس ادامه داد: امروز بالاترین مقام نظام در تمام جلسات رسمی از چفیه که نماد بسیج است، استفاده می کند و این چفیه تذکر به تمام افرادی است که به بسیج معرفت دارند. سلیمانی اضافه کرد: بسیج در دوران دفاع مقدس یک ظهور عملی داشت و امروز یک سازمان به نام بسیج است اما مهم تر فرهنگ بسیج است؛ به همین دلیل بسیج کانونی است که همه صنوف، سنین، مشاغل و طوایف را در خود جای داده است و این ویژگی بسیج و این شجره طیبه ای است که امام (ره) آن را کاشت و رهبری، آن را رشد داد.

فرمانده سپاه قدس تصریح کرد: بسیج دارای آثار عینی است که یکی از آنها پیروزی در جنگ است و می توانیم بگوییم که پیروزی در تمام جنگ ها وجود دارد اما این پیروزی ، بدون وابستگی ملت به گردن کلفت های مالی اما با ایمان به خدا، مهم است. وی اظهارکرد: برای آنکه یک ملتی در مقابل ابر قدرت ها پیروز شود باید به موضوع بسیج پرداخته شود؛ کسانی که جنگ (دفاع مقدس) را تجربه کردند، می گویند در دوران جنگ احساس درد و خستگی وجود نداشت چون فرهنگی که در سطح دفاع مقدس وجود داشت این خستگی را ایجاد نمی کرد. وی خاطرنشان کرد: این فرهنگ بسیجی دفاع مقدس را به یک دانشگاه تبدیل کرد که در آن جایگاه استاد و شاگردی وجود نداشت و در واقع یک دوره استثنایی به شمار می رفت. سلیمانی تصریح کرد: امیدواریم با عنایت خداوند این فرهنگ بسیجی در جامعه حفظ بماند. همایش فرماندهان بسیج دستگاه قضایی سراسر کشور، امروز چهارشنبه با حضور آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه در مجتمع فرهنگی شهید بهشتی برگزار شد.