عارف : نظر فراکسیون امید درباره وزرای پیشنهادی فردا اعلام می شود

نظر فراکسیون امید درباره وزرای پیشنهادی فردا اعلام می شود.شخصا امیدوارم که دانش آشتیانی رأی بیاورد محمدرضا عارف در حاشیه نشست علنی امروز مجلس در جمع خبرنگاران با اشاره بررسی کارنامه سه وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، ورزش و جوانان و فرهنگ و ارشاد اسلامی در فراکسیون امید، گفت: هم اکنون نظر هیأت رئیسه فراکسیون […]

نظر فراکسیون امید درباره وزرای پیشنهادی فردا اعلام می شود.شخصا امیدوارم که دانش آشتیانی رأی بیاورد محمدرضا عارف در حاشیه نشست علنی امروز مجلس در جمع خبرنگاران با اشاره بررسی کارنامه سه وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، ورزش و جوانان و فرهنگ و ارشاد اسلامی در فراکسیون امید، گفت: هم اکنون نظر هیأت رئیسه فراکسیون امید نسبت به سه وزیر پیشنهادی مثبت است، فردا نیز در نشست مجمع عمومی فراکسیون، این مسائل مطرح شده و سوالات نمایندگان طرح شده ودر نهایت نظر فراکسیون امید اعلام می شود.

201609105981660368_orig

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی، افزود:فعلا شورای مرکزی درباره سه وزیر پیشنهادی نظر مثبت دارد و تصمیم نهایی را باید خود مجمع فراکسیون اتخاذ کند. وی ادامه داد: در بحث رای اعتماد به وزرای پیشنهادی هر فراکسیون مجلس نظر خاص خود را دارد ودر این رابطه کمیته های تخصص و مجامع استانی فراکسیون در حال رایزنی و فعالیت هستند و آن ها فردا نظرشان را اعلام می کنند. عارف درباره دستور کار فراکسیون امید برای انتخاب اعضای شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان، گفت: امروز قرار بود در نشست فراکسیون تصمیم گیری کرده و هیأت رئیسه و اعضای شورای عالی را انتخاب کنیم، اما این دستور کار به به جلسات بعدی موکول شد و سه نماینده فراکسیون برای این شورا صبح روز چهارشنبه انتخاب و اعلام می شوند.

وی در رابطه با برگزاری جلسات فراکسیون امید با رئیس جمهور، گفت: دیدارهایی به طور طبیعی با رئیس جمهور انجام می شود، البته هر دیدار و نشست، زمان و برنامه ریزی می خواهد و قطعا هر موقع که لازم باشد با دولت و شخص رئیس جمهور جلسه برگزار می کنیم. از طرف دیگر در این رابطه قرار بود که اعضای فراکسیون روز پنجشنبه با رئیس جمهور دیدار داشته باشند، که به علت سفر مأموریتی برخی از اعضای هیأت رئیسه این مسئله به آینده موکول شد. عارف درباره موضوعات مطرح شده در رابطه با نظارت شورای نگهبان بر عماکرد نمایندگان مجلس، ادامه داد: خود اقای کدخدایی اظهاراتشان را اصلاح کردند، از این رو شورای نگهبان نظارت بر برگزاری انتخابات را برعهده دارد، بنابر این بر اساس قانون فعلی، نظارت این شورا تا زمان انتخاب نمایندگان است و پس از آن نیز با ساز و کاری که در مجلس و توسط قانون تعیین می شود، نظارت صورت می گیرد.

وی درباره مواضع برخی از نمایندگان درباره وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، گفت: طبیعی است که تندروها از یک فرد برجسته دانشگاهی حمایت نکنند، البته وی در یک موسسه مفید مسئولیت داشته و به عنوان معاون وزیر علوم نیز خدمت کرده و اشراف بسیار خوبی بر بحث های آموزشی دارد، از این رو امیدوارم در مجلس انتخاب شده و به مطالبات به حق فرهنگیان پاسخ دهد. این نماینده مردم در مجلس دهم، گفت: شخصا امیدوار هستم که دانش آشتیانی در نشست روز سه شنبه مجلس از سوی نمایندگان رأی بیاورد. رئیس فراکسیون امید مجلس، درباره موضوعات مطرح درباره اختلاف شورای سیاست گذاری با شورای هماهنگی اطلاح طلبان، افزود: این بحث ها مطرح نیست، بلکه این موضوع مطرح است که شورای عالی سیاست گذاری به خوبی نتوانسته باعث تقویت احزاب شود که قطعا در جهت تقویت احزاب تلاش خواهد شد.