شمخانی: رویکرد مدیریت سنتی باید به جهاد اقتصادی تبدیل شود

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: رویکرد مدیریت سنتی که بر تلاش برای دریافت و توزیع منابع استوار است باید به جهاد اقتصادی برای تولید ثروت تبدیل شود. از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی ، علی شمخانی روز جمعه در جلسه شورای اداری استان قم ، ضرورت مفهوم سازی و ترویج مبانی دینی کارو تولید […]

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: رویکرد مدیریت سنتی که بر تلاش برای دریافت و توزیع منابع استوار است باید به جهاد اقتصادی برای تولید ثروت تبدیل شود. از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی ، علی شمخانی روز جمعه در جلسه شورای اداری استان قم ، ضرورت مفهوم سازی و ترویج مبانی دینی کارو تولید ثروت حلال از سوی علما و مبلغین دینی را مورد تاکید قرار داد و افزود: نام گذاری سال جاری به عنوان اقتصاد مقاومتی،اقدام و عمل به این معنی است که مهمترین ماموریت همه قوا و مسئولین کشور موضوع اقتصاد و تلاش برای پیشبرد اهداف اقتصادی کشور است.

82284252-71125268

وی دربخش دیگری از سخنان خود گفت: وجود چهارنوع مهاجرت درابعاد داخلی،ملی،منطقه ای وبین المللی به شهر قم فرصت قابل توجهی است که در صورت عدم مدیریت صحیح می تواند به تهدید در حوزه های اقتصادی و اجتماعی تبدیل شود. استاندار قم نیز دراین جلسه با اشاره به جایگاه ویژه این استان به عنوان قطب معنوی و فقاهت در جهان تشیع و حضور 50 هزار طلبه خارجی از 130 کشور جهان در قم، ضرورت توجه بیشتر به توسعه این استان متناسب با ظرفیتهای بالقوه ان را مورد تاکید قرار داد. سید مهدی صادقی همچنین گزارشی از وضعیت اقتصادی،اجتماعی،فرهنگی و سیاسی استان ارایه کرد. مدیران بخشهای مختلف استان نیز دراین جلسه با ارایه گزارشهای جداگانه ای روند فعالیتهای جاری،برنامه های آتی و چالشهای پیش رو در این استان را تشریح کردند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی روز پنجشنبه به منظور زیارت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و دیدار با علما و مراجع تقلید وارد قم شد وبا حضرات آیات صافی گلپایگانی، مکارم شیرازی و نوری همدانی، جوادی آملی ،موسوی اردبیلی، علوی گرگانی ، شبیری زنجانی وحجت الاسلام والمسلمین سید جواد شهرستانی نماینده آیت الله سیستانی در ایران دیدار و گفت وگو کرد. دیدار با آیت الله حسین وحید خراسانی از مراجع تقلید و حضور در نمازجمعه قم از برنامه های روز دوم سفر شمخانی به قم است.