راه رفع تبعیض را به اشتباه طی نکنیم ؛ سیاست عرصه قهر و آشتی نیست

وبه تجربه این چهار دهه از عمر با برکت انقلاب اسلامی،تنها گفتمان نزدیک به توده مردم،گفتمان اصلاحات است.پس ریختن آراء به سبد تفکر اصلاحی(صرفنظر از مصادیق) تنها راه صلاح واجتناب ناپذیر وبی بدلیل چالش ها،در شرایط غیر حزبی جامعه کنونی ما است.بنابر این انتظار است که دوستان فعال فرهنگی سیاسی، در تحلیل های خود دقت […]

وبه تجربه این چهار دهه از عمر با برکت انقلاب اسلامی،تنها گفتمان نزدیک به توده مردم،گفتمان اصلاحات است.پس ریختن آراء به سبد تفکر اصلاحی(صرفنظر از مصادیق) تنها راه صلاح واجتناب ناپذیر وبی بدلیل چالش ها،در شرایط غیر حزبی جامعه کنونی ما است.بنابر این انتظار است که دوستان فعال فرهنگی سیاسی، در تحلیل های خود دقت لازم مبذول فرمایند وراه رفع تبعیض را به اشتباه طی نکنند. سیاست عرصه قهر و آشتی نیست بلکه عرصه تبین خطوط و مرزبندی های تفکر واندیشه است .

31082_299

راه برخورد با تبعیض و برون رفت ازظلم و ستم جاری در استان در حق مردم عرب ما هم ،گعده های شبانه،که گاه حاصل آن تنها تجزی وانقسامات درون خودی ها است، نمی باشد. راه آن تشکیل تشکل های مختلف وجرواجور و بعد درخانه نشستن و حضور فصلی در عرصه های سیاسی اجتماعی و تنها برای خود هویت سازی های کاذب که منشا نزاع ودعواها است هم، نیست. راه حل آن منفعل بودن و دادن تحلیل های منور الفکری وخود را در سایه این جریان وآن جریان سیاسی و افراد واشخاصی قرار دادن که عملکرد آنها در استان تجربه شده وعناد آنها با ما از حد تعریف و تعارف گذشته وجدی و جهری تر شده هم، نیست.راه آن خود باوری و اقدام وعمل است.

این پتانسیل را واین جمع و جمعیت های ارزشمند را به اقدامات عملی مبدل کنید.نه یک اتوبوس، بلکه اتوبوس ها و قطارهای جمعیت فعال و متفکر خوش اندیش رابه مرکز راهی کنید. وهم رجال سیاسی وهم پدرخوانده های استانی تهران نشین را نسبت به بی تفاوتی ویا به نظاره نشسن انذار بدید. این انقلاب به سادگی بدست نیامده است که بتوان نسبت به خطرات متوجه آن به سادگی گذشت. سهم شهدا و خانوادهای 12 وبه عبارتی 16 هزار شهید بر گردن ما است .از شما حرکت و از خدا برکت.

درست است که مشکل تبعیض در استان رقم خورده است.اما به اعتراف استاندار کنونی که به کرات و به صراحت اظهار داشته اند که ایشان مجری سیاست های دولت است!! واز سر سادگی وبه صراحت به ضرورت اصلاح تصمیم سازی های ملی در حق این مردم اعتراف کرده است. پس باید تغییر تاکتیک کرد و صدای خود را درسطح ملی به گوش مسئولین برسانید. تا بیش از این شاهدخطراتی که جوانان وفرزندان ما را،چه در داخل و چه از خارج،تهدید میکند نباشیم.ب

دانید که با توجه به شرایط منطقه و چراغ سبزهای دشمن، حتی در همسایگی هایمان ،عمق خطر جدی تر از یک انتخابات است. عزیزان من ؛ درست است که نگاه مسئولین کلان نظام ما اسلامی است و در حق هیچ قومی تبعیض آمیز نیست و بخصوص مقام معظم رهبری (دامه عزه) پیوسته مردم عرب ما را مورد تلطف وعنایت قرار داده اند،اما صدائی از شما و شکایت جدی از اجحاف ها وستم های درون استان ،درسطح ملی نیست!

در عین حالی که ظرفیت بسیاری،مانند نمایندگان مجلسین شورا وخبرگان رهبری و برخی مدیران کلان را هم در اختیار دارید .و تمام تلاش بدخواهان قوم اندیش وپدر سالاراستانی،این است که همین ظرفیت را هم کم کندواز مابگیرد.پس همت کنید و صدای خود را با استفاده از این ظرفیت به مقام معظم رهبری و شخص رئیس جمهور و بزرگان وزعمای قوم برسانید . عزیزان،نظام سیاسی ما فدرالی و مبتنی بر قدرتهای منطقه ای و محلی نیست.

بلکه قائم بر سیاست ها و تصمیم سازی های دولت مرکزی است. شما فرصتی را که در این مجالس و درد دلهای شبانه خرج کرده و می کنید، و به انتظار تصدق برخی مسئولان خصلتی و دون مایه درون استانی نشسته اید، را اگر صرف برون رفت از این فضای بسته و خفقان آلود استانی،درسطح ملی میکردید وتمام نگاه ها را تاحصول نتیجه متوجه مرکز می کردید، تاکنون بهترین نتایج حاصل می شد.

باید بدانید که فلسفه نماز شب،جهد وجهادوساخت ایام و روزگار مومنین است. واگر نماز شب زندگی ما راسبقت الهی نبخشد باطل است و جز رنج تعب جسمی حاصلی ندارد. و باید در ان چنین نمازهائی تجدید نظر کرد! جلسات شبانه شما نیز،هرچند مقدس و بنام اهل بیت وامام حسین(ع) ودعا و نیایش و توسل باشد، اگر برای سامان دهی روزتان فایده ای نداشته باشد وحاصلی در برقراری عدالت اجتماعی نداشته باشد،مانند آن نماز شبها باطل است ونیاز به تجدید نظر دارد.در آنصورت جز سرگرمی ومردم را به انتظار بی حاصل گذاشتن،عایدی دیگری ندارد.پس در چنین شرایطی شاید استراحت کردن و تفکر در شرایط آرامش بیشتر، سودآورتر باشد!!. عزت مستدام

عباس حیصمی