عارف: ائتلاف امید بعد از ورود به مجلس جدی تر می شود

رئیس شورای سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح طلبان با بیان این که بحث هایی این روزها مطرح می شود که ائتلاف امید، ائتلافی تا درب مجلس است، گفت: ائتلاف جدی امید بعد از درب مجلس و ورود به آن است. ، محمدرضا عارف روز پنجشنبه در نشست هم اندیشی فعالان انتخاباتی استان های شورای عالی سیاست گذاری […]

رئیس شورای سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح طلبان با بیان این که بحث هایی این روزها مطرح می شود که ائتلاف امید، ائتلافی تا درب مجلس است، گفت: ائتلاف جدی امید بعد از درب مجلس و ورود به آن است. ، محمدرضا عارف روز پنجشنبه در نشست هم اندیشی فعالان انتخاباتی استان های شورای عالی سیاست گذاری انتخاباتی اصلاح طلبان افزود: ائتلاف امید را باید بعد از ورود به مجلس دنبال کنیم و این وظیفه کسانی است که در لیست امید بودند.

82081124-70737062

وی خطاب به منتخبان مجلس تصریح کرد: وظیفه شما از هفته آینده شروع می شود، از شنبه هشتم خرداد وظیفه نسبت به تعهد فراکسیون و شورایی شروع می شود، ما به مردم تعهد دادیم و هم به دوستان و رقبایی که تلاش می کنند. رییس فراکسیون امید مجلس دهم با بیان این که دوستانی که می گویند یک ائتلافی انجام شده و حال تمام شده است، گفت: متاسفانه بحث هایی از تشکیل فراکسیون هایی در مجلس می شود که باعث تاسف است. نمایندگان در چارچوب ضوابط و مقررات مجلس حق دارند که فراکسیون تشکیل دهند. عارف تصریح کرد: من به عنوان یک عضو کوچک از فراکسیون امید معتقدم که همه متخبین فهرست امید باید وفادار باشند و این یک تعهد اخلاقی است. نباید نگاه مردم تغییر کند. ما نیاز به مردم داریم چرا که تنها سرمایه نظام ما مردم هستند.

وی با بیان این که در بخش اقتصادی اصلاح ساختاری از اولویت های وظایف ما است، یادآور شد: اگر نتوانیم در مجلس یک فراکسیون مقتدر و تاثیر گذار داشته باشیم، چه کار می خواهیم انجام دهیم. منتخب مردم تهران در مجلس دهم ادامه داد: اقتصاد مقاومتی، معیشت، اشتغال و مقابله با رکود از اولویت های بعدی ما در مجلس است. عارف همچنین گفت: وضعیت آسیب های اجتماعی ما نگران کننده است، ما با بحران های اجتماعی روبرو هستیم که متاسفانه اکثر دامن خیلی از خانواده ها را گرفته است و این هم از تعهدات ما است. باید بتوانیم به مطالبات مردم جواب بدهیم و همه بر کار ما نظارت کنند. وی ادامه داد: خواهشم از دوستانی که این بحث را مطرح می کنند که ائتلاف تا درب مجلس است، از این کار دست بردارند. رئیس شورای سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح طلبان یادآور شد: همان کسانی که ائتلاف امید را خلق کردند و با نگاه به آینده و حاکمیت اخلاق، عقلانیت و تدبیر به ائتلاف امید رسیدند و هزینه دادند، بتوانند برنامه های خود را اجرا کنند.

عارف با بیان این که ما آگاهانه در جبهه اصلاحات برای ائتلاف امید هزینه دادیم، گفت: کسانی را در فهرست اصلاحات گذاشتیم که جوان ها مدت ها با ما قهر کردند، با خود من جوانان تهران چالش های جدی داشتند. توجیه نبودند. وی با بیان این که ما می خواهیم که این انسجام حفظ شود، ادامه داد: در خرداد ماه و انتخابات بعدی به این انسجام نیاز داریم و اعتقاد ما این است که این مسیر، مسیری است که می تواند دغدغه های نظام و مطالبات مردم را پاسخگو باشد. رییس فراکسیون امید مجلس دهم با یادآوری این که تمام برنامه توسعه کشور را چه قبل از انقلاب و چه بعد از انقلاب باید در یک فضای کارشناسی ارزیابی شود، خاطرنشان کرد: کدام برنامه عملکردی همانند برنامه سوم توسعته داشت که در دولت اصلاحات اجرایی شد، اکثریت قریب به اتفاق شاخص های آن عملکرد بالای 90 درصد داشت.

وی ادامه داد: این ظرفیت، ظرفیت اصلاحات است. چرا نمی خواهید ظرفیت اصلاحات در خدمت نظام باشد؟ چرا نمی خواهید با این ظرفیت همراهی کنید تا بمانید در قدرت؟ ما قدرت را متعلق و خدمت گذاری به مردم می دانیم. رئیس شورای سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح طلبان اظهارداشت: من خواهشم به این دوستان که این بحث ها را مطرح می کنند این است که ائتلاف امید تازه اول راه است و تعهد تک تک کسانی است که در شکل گیری این ائتلاف دست داشتند. عارف خطاب به منتخب مجلس دهم گفت: این ائتلاف و فراکسیون را تقویت کنید. وی با بیان این که ما افتخارمان این است که اولین جلسه فراکسیون را تشکیل دادیم، یادآور شد: پیش بینی ما این بود که با توجه به شرایط زمانی و جلساتی که پیش رو بود حدود 100 نفر در این فراکسیون شرکت می کنند و حتی برآورد من تا 95 نفر بود اما 105 نفر آمدند که از آنها تشکر می کنم. رییس فراکسیون امید مجلس دهم خاطرنشان کرد: باید بررسی شود که درمورد این فراکسیون و تعداد شرکت کنندگان آن چه تحلیل هایی می شود. خوشحالم که عده ای با عددسازی ها تحلیل می کنند.

عارف ادامه داد: ما عددسازی نمی کنیم و رسما جلسه و تعداد را اعلام کردیم. اخلاق به ما حکم می کند مبنای حرکت ما اخلاق باشد به هیچ وجه برای رسیدن به قدرت بنا نیست از اخلاق عبور کنیم. وی یادآور شد: تحلیل های عجیب و غریب که حتی بر روی بعضی از دوستان ما تاثیر گذاشته است که می گویند چرا فراکسیون با 105 نفر تشکیل شده است که گفتم نه خیر فراکسیون 105 نفر نیست. رییس شورای سیاست گذاری انتخاباتی اصلاح طلبان اضافه کرد: خیلی از عزیزان قبل از آن به ما اطلاع داده بودند که نمی توانند بیایند و بعضی اطلاع رسانی درست نشده بود و یا پیامک نرسیده بود یا با جلسه ای دیگر تداخل پیدا کرده بود که از این مسایل طبیعی است. هیچ جلسه ای نیست که 10 تا 15 درصد غایب نباشند. تحلیل نکنید بگذارید ببنید که در مجلس چه اتفاقی می افتد. وی از رقبای انتخاباتی خواست که یک هفته تحمل کنند و تحلیل نکنند و ان شاء الله روز اول و دوم مجلس دهم قدرت فراکسیون امید را مشاهده خواهند کرد.

عارف در بخش دیگر از سخنان خود گفت: مردم خالق هفتم اسفند بودند و اعتمادی که به فهرست امید کردند مسوولیت اصلاح طلبان را سنگین کرد. وی یادآور شد: برای اولین بار جبهه اصلاحات زیر یک چتر واحد قرار گرفت و خواسته همه اصلاح طلبان هم حفظ وحدت بود بنابراین عملکرد شوراها برای ما خیلی مهم است. رییس شورای سیاست گذاری انتخاباتی اصلاح طلبان با بیان این که باید ادامه دادن مسیر اسفند 94 در دستور کار اصلاح‌طلبان قرار گیرد، اظهارداشت: اولویت دادن به منافع ملی، گذشت از منافع حزبی، داشتن نگاهی عمیق نسبت به آینده و توجه به مطالبات مردم و اولویت کشور مواردی بوده که در نهایت منجر به ائتلاف امید شده است. عارف به انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی در سال 96 اشاره کرد و گفت: بنابراین باید به صورت جدی این مسیر را که مسیری متفاوت از 8 سال گذشته است، طی کنیم. مسیری که مطالبات مردم استمرار بر آن است. وی با بیان این که پیروزی ما پیروزی برنامه ای و گفتمانی بود، خاطرنشان کرد: شعار ما رونق اقتصادی است و یک برنامه 128 بندی ارایه دادیم و میثاق بستیم که اگر پیروز شویم به برنامه های خود عمل کنیم که دین و یک تعهد اخلاقی و شرعی است. منتخب اول مردم تهران در مجلس دهم تاکید کرد: باید همه منتخبین امید و همه شوراهای استانی به تعهداتی که بسته ایم به طور جدی توجه کنند و به آن وفادار بمانند تا مشکلات و مطالبات مردم را حل کنیم. عارف گفت: مسیری که شروع شده است قابل استمرار است و گام اول و دوم را به خوبی برداشته ایم و باید گام سوم را استوار برداریم. همراهی با انقلاب و ارزش های نظام و احترام به خون شهدا وظیفه شرعی و دینی ما است. به گزارش ایرنا، نشست هم اندیشی فعالان انتخاباتی استان های شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان امروز به منظور قدردانی از فعالان انتخاباتی استان های این شورا با حضور محمد رضا عارف منتخب مردم تهران در مجلس دهم و جمعی از فعالان سیاسی اصلاح طلب در تالار نیایش برگزار شد.