خبیر : شركت كنندگان دور دوم باید در حوزه انتخابیه ای كه در مرحله اول شركت كرده اند رای بدهند

رئیس ستاد انتخابات خوزستان گفت: مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی به لحاظ اجرایی ، نظارتی و شرایط شركت كنندگان تفاوتی با مرحله اول انتخابات ندارد. فرج الله خبیر چهارشنبه در نشست شورای اداری استان در سرسرای اجتماعات شهید هاشمی استانداری با بیان اینكه همه شرایط برای برگزاری انتخابات مرحله دوم مجلس شورای اسلامی در […]

رئیس ستاد انتخابات خوزستان گفت: مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی به لحاظ اجرایی ، نظارتی و شرایط شركت كنندگان تفاوتی با مرحله اول انتخابات ندارد. فرج الله خبیر چهارشنبه در نشست شورای اداری استان در سرسرای اجتماعات شهید هاشمی استانداری با بیان اینكه همه شرایط برای برگزاری انتخابات مرحله دوم مجلس شورای اسلامی در استان فراهم است افزود: در این مرحله هشت نماینده از شش حوزه انتخابیه اصلی استان به مجلس شورای اسلامی راه می یابند.

82044035-70668574

وی با اشاره به اینكه 10نماینده از خوزستان در مرحله اول انتخابات به مجلس شورای اسلامی راه یافتند افزود: خوشبختانه میزان تخلفات انتخاباتی در مرحله اول انتخابات بسیار ناچیز بود. معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان بار دیگر به استفاده از امكانات دولتی برای له یا علیه نامزدهای انتخاباتی هشدار داد و افزود: كاركنان دولت در ساعات كار اداری حق ندارند برای كاندیدای خاصی تبلیغ كنند چون بر اساس نص قانون ، خلاف و جرم است. خبیر گفت: در مرحله دوم 16نامزد در شش حوزه انتخابیه اهواز ، بهبهان ، ماهشهر ، آبادان ، ایذه و باغملك و مسجدسلیمان به رقابت می پردازند و تبلیعات رسمی نامزدها هم از دوم تا هشتم اردیبهشت ماه به مدت یك هفته انجام می شود.

وی گفت: تنها تفاوت انتخابات مرحله دوم با اول آن است كه شركت كنندگان باید در حوزه انتخابیه ای كه در مرحله اول شركت كرده اند حضور یابند و رای بدهند ولی رای اولی ها و كسانی كه هر دلیل در انتخابات شركت نكرده اند به دلخواه می توانند در هر حوزه ای رای خود را صندوق ها بریزند. همه رای اولی های متولد دهم اردیبهشت ماه 1377یعنی 18سال تمام می توانند در انتخابات مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی كه در دهم اردیبهشت ماه 1395برگزار می شود شركت كنند. استان خوزستان 18كرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد.