آیت الله حیدری : قانون انتخابات مجلس باید اصلاح شود

خطیب نمازجمعه اهواز گفت: ما امروز هرچه کرامت و عزت و معنویت به دست آورده‌ایم، به برکت شهدا است؛ بنابر این باید به یاد آنها باشیم. آیت‌الله محسن حیدری امام جمعه موقت اهواز در خطبه‌های نماز جمعه امروز 21 اسفندماه ضمن توصیه به رعایت تقوی الهی به فرارسیدن سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) اشاره کرد و […]

خطیب نمازجمعه اهواز گفت: ما امروز هرچه کرامت و عزت و معنویت به دست آورده‌ایم، به برکت شهدا است؛ بنابر این باید به یاد آنها باشیم. آیت‌الله محسن حیدری امام جمعه موقت اهواز در خطبه‌های نماز جمعه امروز 21 اسفندماه ضمن توصیه به رعایت تقوی الهی به فرارسیدن سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) اشاره کرد و به بیان ویژگی‌های حضرت به ویژه ولایتمداری ایشان پرداخت.

129238

وی ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) به تمامی شیعیان توصیه کرد: در ایام فاطمیه مجالس که مراسم مختلفی در گوشه و کنار شهرها و روستاها برگزار می‌شود، حتما افراد در این مجالس شرکت کنند وخود را از فیض این برنامه‌ها محروم نسازند. حضور در این مجالس هدر دادن وقت نیست؛ بلکه کسب وقت است. آیت‌الله حیدری اظهار کرد: در مجالس ذکر اهل بیت(ع) برکت و فیوضاتی وجود دارد که برای ما قابل درک نیست. بنابراین این ایام شهادت، اوقات ارزشمندی است. دسته‌های عزاداری روز شهادت حضرت امّ ابیها مانند روز تاسوعا و عاشورا به برگزاری مراسم سوگواری بپردازند.

امام جمعه موقت اهواز در ادامه با اشاره به مناسبت‌های پیش رو گفت: 22 اسفند سالروز صدور فرمان تاریخی امام(ره) مبنی بر تشکیل بنیاد شهید و امور ایثارگران است و به همین مناسبت به روز شهدا نامگذاری شده است. ما امروز هرچه کرامت و عزت و معنویت به دست آورده‌ایم، به برکت شهدا است؛ بنابر این باید به یاد آنها باشیم. منتخب مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: 24 اسفند نیز سالروز حادثه انفجار بمب در نماز جمعه تهران در سال63 است. نماز به امامت مقام معظم رهبری که در آن هنگام امام جمعه تهران بودند، اقامه می‌شد که انفجار توسط منافقین در بین نمازگزاران صورت گرفت. صدای انفجار تریبون نماز جمعه را لرزاند؛ اما امام جمعه دوباره برگشتند و با همان صلابت خطبه‌های نماز جمعه را ادامه دادند. در این روز 14 تن از نمازگزاران به شهادت رسیدند.

آیت‌الله حیدری همچنین به مناسبت سالروز ارتحال سید احمد خمینی(رض) اشاره کرد و گفت: ایشان در کنار پدر، وفاداری خود را به ولایت فقیه اظهار داشتند و پس از رحلت پدر نیز همچنان در کنار مقام معظم رهبری ایستادند و از ولایت فقیه حمایت کردند. وی در ادامه سخنان خود به برگزاری آخرین اجلاسیه مجلس چهارم خبرگان رهبری اشاره کرد و افزود: پایان بخش این اجلاسیه بیانات حکیمانه مقام معظم رهبری بود. ایشان در سخنان خود به سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) اشاره داشتند و تأکید کردند در مراسمات این روز از تعابیر اختلاف افکن پرهیز شود.

امام جمعه موقت اهواز ادامه داد: مقام معظم رهبری در سخنان خود از مردم برای آفریدن حماسه 7 اسفند تجلیل کردند و خصوصیاتی از جمله آزادی عمل، رقابت، امنیت و آرامش، سلامت و امانتداری را از خصوصیات انتخابات جمهوری اسلامی دانستند. منتخب مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص فتنه 88 و توهم برخی افراد که انتخابات 88 را ناسالم می‌دانستند، گفت: جای تعجب است که در این مملکت با وجود اینکه مقام معظم رهبری بارها و بارها موضع خود را درباره فتنه و فتنه‌گران اعلام کرده‌اند، اما عده‌ای می‌خواهند فتنه گران را تطهیر کنند. آیا فتنه گران اظهار ندامت کرده‌اند که اکنون از آشتی با آنها سخن می‌گویند؟ تجلیل از فتنه گران تمرد از ولایت فقیه است. کسی که در برابر ولایت فقیه تمرد کند مشروعیت خود را از دست می‌دهد.

آیت‌الله حیدری همچنین به بیانات مقام معظم رهبری درباره وجود اشکالاتی در قانون انتخابات اشاره کرد و گفت: به فرموده ایشان اگر اشکالی وجود دارد ارتباطی به شورای نگهبان ندارد بلکه قانون باید اصلاح شود. مقام معظم رهبری همچنین به انقلابی بودن و ماندن مجلس خبرگان رهبری تأکید کردند و در رابطه با اقتصاد مقاومتی و جهش علمی کشور به دولت تذکراتی دادند. وی در پایان به مصوبه صهیونیستی عربستان و برخی دیگر از کشورهای خلیج فارس اشاره و اظهار کرد: عربستان مقاومتی مثل حزب الله لبنان که مایه افتخار اسلام و جهان عرب در تاریخ ثبت شده است، به عنوان یک جریان تروریستی به حساب می‌آورد. گرچه این مصوبه مورد اعتراض برخی کشورها از جمله مصر، الجزایر، عراق، تونس و .. قرار گرفته است