پیام مهم دکتر حیصمی در آستانه هفتم اسفند ؛ رای من به نامزدهای مورد حمایت اصلاح طلبان است

دکتر عباس حیصمی پدیده انتخابات 94 و از چهره های علمی و سیاسی برجسته  استان خوزستان و مدیرکل اسبق آموزش و پرورش با انتشار بیانیه ای ضمن تبیین و تحلیل شرایط سیاسی و دعوت مردم خوزستان و اهواز برای مشارکت حداکثری در انتخابات هفتم اسغند حمایت قاطع خود را از تفکر اصلاح طلبانه  اعلام و […]

دکتر عباس حیصمی پدیده انتخابات 94 و از چهره های علمی و سیاسی برجسته  استان خوزستان و مدیرکل اسبق آموزش و پرورش با انتشار بیانیه ای ضمن تبیین و تحلیل شرایط سیاسی و دعوت مردم خوزستان و اهواز برای مشارکت حداکثری در انتخابات هفتم اسغند حمایت قاطع خود را از تفکر اصلاح طلبانه  اعلام و با اعلام نام تنی چند از آیات عظام نامزد انتخابات خبرگان خواهان رای شهروندان به آنان شد.متن پیام دکتر حیصمی به شرح زیر است :

814535641_1197351

 

بسم الله الرحمن الرحیم

ان الذین قالواربنا الله ثم استقاموا تتنزل علیهم الملائکه الا تخافوا و لا تحزنوا وابشرو بالجنته التی کنتم توعدون.صدق الله العلی العظیم(فصلت 30)

امت شریف و نجیب و بصیر اهواز،حمیدیه،باوی و کارون؛

سلام علیکم ورحمه الله و برکاته

همانگونه که استحضار دارید، اینجانب عباس حیصمی،فرزند خادم شما با توکل بر خداوند و اعتماد به دعوت صادقانه وخیرخواهانه خیل عظیمی از شما و علی رغم میل و علاقه شخصی ام وتنها در پاسخ به اشتیاق شما گام در عرصه رقابت انتخاباتی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی گذاشتم. و با عزمی راسخ و قصدی جزم برای مطالبه گری در حق شما و با هدف تلاش برای برقراری عدالت و توازن در بهره برداری یکسان همه اقشار و اقوام و شهروندان از منابع ثروت، قدرت و دانش،که از حقوق اولیه و طبیعی هر انسانی است و از آن به حق طبیعی حیات انسانی تعبیر میشود، در جمع شما حاضر شدم. گفتمان من در کلیه دیدارها و جلسات،تلاش در جهت زدودن غبار یاس وناامیدی و رفع شکافهای اجتماعی حاصل از بدانگاری وبدگمانی و قوم هراسی های موهوم وهدفمند و ترویج اندیشه غیر دینی نژاد وقوم برتر، و نیز سعی در تحکیم مبانی ارزشی وپاسداشت از استقلال،آزادی وجمهوری اسلامی و تداوم اصلاحات بعنوان ضرورت تقویت حاکمیت نظام و پیشرفت و عقب نماندن ازحرکت پر شتاب توسعه جهانی بوده است.

از آرزوهای قلبی من پشتیبانی و تقویت راهبردهای اصولی اعتدال و خردگرائی و حمایت از توسعه نهادهای مدنی و NGO ها و احزاب و تشکلهای قانونی مردم نهاد وفعالیت آزاد،قانونی و سالم رسانه ها و مطبوعات و توسعه مشارکتهای مدنی و جلوگیری از خودکامگی ناشی از تک صدائی وبرآورنده مقاومتها و واکنشهای مخرب زیر زمینی و نیز حمایت از دیپلماسی فعال مبتنی بر سه اصل عزت،حکمت ومصلحت وحمایت از توافق و اجرای صحیح مفاد برجام و انجام برجام 2 بعنوان الگوی موفق برد برد به منظور حل وفصل بداخلاقی ها وچالشهای سیاسی داخلی وتلاش در پیشرفت کشور و رونق اقتصادی و تامین رفاه و آسایش عمومی و جلوگیری از فساد و افساد اقتصادی و رفع بی انظباطی پولی و مالی و….بوده است.

اینجانب در پی کمک به تحقق توسعه متوازن وغیر نوسانی وعملیاتی شدن سند توسعه استان بویژه در توسعه منابع انسانی ماندگار وبومی گرائی گردش نخبگان وتقویت نقش شوراها وکاهش وابستگی به دولت و رفع تبعیض در اشتغال نیروهای بومی و افزایش ظرفیتهای اشتغال استان وتوسعه شهرکهای صنعتی و پارکهای علم و فن آوری وشرکتهای دانش بنیان وتجاری سازی ایده ها و پژوهش های علمی وحمایت از سهم اشتغال بومی کشاورزی وجلوگیری از تخریب اکوسیستم منطقه و انشعابات مخرب از سرچشمه های آبی استان،بویژه کارون بوده ام. ازجمله برنامه های سی گانه اولیه دیگر این حقیر،توجه به آموزش و کمک به ارتقای رتبه علمی و آموزشی استان وتقویت جایگاه بهداشت و ورزش وسلامت وافزايش اعتماد به زنان و جوانان در ایفای نقش اثرگذار درعرصه های مختلف مدیریتی وسیاسی و اجرائی کشور و تحکیم بنیان خانواده وجلوگیری از گسست تربیتی در جامعه بوده است. مطالبه گری برای رفع محرومیت وتوزیع متوازن خدمات و امکانات شهری و استفاده از ظرفیتهای ملی و منطقه ای،بویژه ظرفیت علمایی مجلس خبرگان رهبری وتقویت و ارتقای سطح کیفی مدیران استان از جمله برنامه ها و اهداف دیگراينجانب می باشد که متاسفانه تنگ نظریها و بدگمانی ها و تحلیل و تفسیرهای خطای مبتنی بر اوهام و یا مقاصد رقابتی سیاسی، موجب سلب غیر عادلانه امکان عملیاتی شدن این برنامه ها شد.که در این خصوص شکایت به ساحت مقدس ربوبیت میبرم و برای همه برادران صحنه گردان وگزارشگران وارائه دهندگان مطالب وادعاهای مغرضانه غیر واقعی،که مبنای تصمیم خلاف گردیده را در ابتدا طلب هدایت و در ثانی محول به عدل الهی میکنم.زیرا رضایت خداوند و قضاوت منصفانه و با بصیرت و صادقانه و خالصانه شما مردم مرا کفایت می کند.و افوض امری الی الله،ان الله بصیر بالعباد.

هر چند که مصداقیت ادای تکلیف و اجرای برنامه ها برای شخص من حاصل نشد،اما یقینا افراد بسیاری هستند که هر چند ممکن است چهره های جدید و ناشناخته ای باشند،امابرخوردار از صداقت و سلامت نفس وعلاقمند به گفتمان اصلاح وتغیرند.لذا با التزام به فرمایشات مقام معظم رهبری(دام توفیقاته)وباور به تاثیر مشارکت حداکثری در انتخابات واحترام به حقوق مردم در انتخاب آزاد نماینده مورد نظر خویش، وعرض ادب واحترام به همه نامزدهای انتخاباتی وآرزوی توفیق برای آنان،نظر به سئوال گروهی از مردم مبنی بر اعلام رای خویش در انتخاب پیش رو،بدینوسیله اعلام میدارم که اینجانب رای خویش را متوجه نمایندگان ملتزم به مفهوم اصلاح وتغیر میدانم و امیدوارم که در روز 7 اسفند همه باهم،هرکجا که باشیم، با حضور در پای صندوق های رای و انتخاب و رای به نامزدهای مورد حمایت اصلاح طلبان، وملتزمین به گفتمان اصلاحات ،برای مجلس شورای اسلامی ،گامی موثر در تحکیم مبانی نظام جمهوری اسلامی و کمک به دولت و نهادینه کردن گفتمان تعقلی وخردگرائی برداریم. ودر خصوص مجلس خبرگان رهبری رای اینجانب به آقایان آیات محترم (موسوی جزایری،عباس کعبی،احمدی شاهرودی،محسن حیدری،عبدالکریم فرهانی ) می باشد. بدیهی است قضاوت نهائی در خصوص افراد به میزان توفیق درخدمتگذاری و ادای وظیفه وپاسداشت امانت محوله بستگی دارد . وراه حمایت و یا نقل ونقد را برای خود محفوظ خواهیم داشت. واز همه دوستان وگروهها ودستجات محلی در اهواز و حمیدیه و کارون وباوی که تا واپسین روزها درانتظار اعلام صلاحیت اینجانب باقی مانده و لیست مد نظر خویش را با تاخیر بسیار تنظیم نمودند، از جمله شورای راهبردی انتخابات و توحید الصوت و صوت الشعب و…،بی نهایت سپاسگزارم. امید که همگان رقابتهای کنونی زمان انتخابات را با رفاقتهای بعداز انتخابات ودر عرصه خدمتگذاری،جایگزین نمایند. درنهایت بار دیگر بر شکرگزاری خوداز خداوند متعال در توفیق به ادای تکلیف و رفع وظیفه خطیرودشوار نمایندگی. ونیز از عنایتها و حمایتهای شما مردم بزرگوار اعلام و بر باقی ماندن درکنارشماتاکیددارم . انشاالله الرحمن. ارادتمند.

 عباس حیصمی.

سه شنبه 4 اسفند ماه1394