رحیم‌ پور ازغدی : ریشه سکولاریسم در داخل حوزه‌های علمیه است!

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: ریشه سکولاریسم در داخل حوزه‌های علمیه است، فقهی که به نظام سازی نمی‌اندیشد و فقط به دنبال عبادات و معاملات شخصی می‌باشد فقه سکولار و این فقه بهترین توجیه برای سکولاریسم است. حسن رحیم‌پور ازغدی افزود: حوزه علمیه‌ای که عرصه هنر، معماری، سینما، روابط بین الملل و سیاست را […]

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: ریشه سکولاریسم در داخل حوزه‌های علمیه است، فقهی که به نظام سازی نمی‌اندیشد و فقط به دنبال عبادات و معاملات شخصی می‌باشد فقه سکولار و این فقه بهترین توجیه برای سکولاریسم است. حسن رحیم‌پور ازغدی افزود: حوزه علمیه‌ای که عرصه هنر، معماری، سینما، روابط بین الملل و سیاست را بی‌ربط به خود می‌داند حوزه علمیه سکولار است.

وی اظهار داشت: با تاسف باید گفت که ما هنوز در دهه چهارم انقلاب کتابی درباره معماری از دیدگاه حوزه علمیه نداریم تا بتوانیم در شورای عالی انقلاب فرهنگی سرمان را بالا بگیریم و مدعی باشیم. رحیم‌پور ازغدی گفت: در حوزه‌های علمیه کشور یک درس خارج فقه با متد جواهری در باب هنر نداریم و در همین حوزه علمیه مشهد که دومین حوزه علمیه بزرگ کشور است حتی یک درس خارج فقه حکومتی و موسیقی تدریس نمی‌شود و تنها مباحث ۵۰ سال پیش ارائه می‌شود.