روحانی: وحدت نیاز به مدارا و شناسایی یکدیگر دارد

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری با بیان اینکه وحدت در دنیای اسلام با تکرار کلمه وحدت ایجاد نخواهد شد، گفت: وحدت نیاز به سعه صدر، شناسایی یکدیگر و مدارا دارد. رییس جمهوری امروز (چهارشنبه) در بیست و هشتمین همایش بین المللی وحدت اسلامی با موضوع امت واحده اسلامی، چالش ها و راهکارها […]

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری با بیان اینکه وحدت در دنیای اسلام با تکرار کلمه وحدت ایجاد نخواهد شد، گفت: وحدت نیاز به سعه صدر، شناسایی یکدیگر و مدارا دارد. رییس جمهوری امروز (چهارشنبه) در بیست و هشتمین همایش بین المللی وحدت اسلامی با موضوع امت واحده اسلامی، چالش ها و راهکارها افزود: اگر راه مذاهب را به طرق مختلف ببینیم و بیابیم وحدت امکان پذیر است و هدف اطاعت خداست.

رییس جمهوری تاکید کرد: اگر بناست به وحدت اسلام برسیم باید منافع و تهدیدات مشترک جهان اسلام را برای هم بدانیم.وی با تاکید بر اینکه مسلمانان جهان باید نسبت به همه امور هم احساس مسوولیت کنند، گفت: اگر ویرانی حلب، موصل و لبنان را ویرانی ریاض، اردن و پاکستان دانستیم وحدت محقق می شود اما برخی از کشورهای اسلامی به تروریست های جنایتکار پول و اسلحه می دهند.روحانی اظهار داشت: اگر غم همه شیعیان و اهل تسنن در تمام جهان را غم خود بدانیم، وحدت محقق می شود.