مصلحی در اهواز :فتنه تمام نشده و تمام‌شدني نخواهد بود

حجت‌الاسلام والمسلمين حیدر مصلحي در مراسم گراميداشت حماسه 9 دي در اهواز گفت: فتنه تمام نشده و تمام‌شدني نخواهد بود؛ چرا كه استكبار براي مقابله با اسلام ناب محمدي(ص) طراحي​هاي خود را ادامه خواهد داد. وی در اين مراسم كه امروز سه​شنبه 9 دي در حسينيه ثارالله اهواز برگزار شد، اظهاركرد: نهم دي روز مبارزه […]

حجت‌الاسلام والمسلمين حیدر مصلحي در مراسم گراميداشت حماسه 9 دي در اهواز گفت: فتنه تمام نشده و تمام‌شدني نخواهد بود؛ چرا كه استكبار براي مقابله با اسلام ناب محمدي(ص) طراحي​هاي خود را ادامه خواهد داد. وی در اين مراسم كه امروز سه​شنبه 9 دي در حسينيه ثارالله اهواز برگزار شد، اظهاركرد: نهم دي روز مبارزه ملت حزب​الله ايران با فتنه است كه امسال در شهرستان اهواز با تشييع پيكر شهيدي كه دقيقا در راستاي مقابله با فتنه داعش‌سازي توسط استكبار در منطقه جان خود را فدا كرده، همراه شده است؛ اين بيانگر آن است كه فتنه تمام نشده‌است.وزير سابق اطلاعات ادامه‌داد: در طول تاريخ نهضت​هاي الهي و حركت​هاي انقلابی، انبياي بزرگ و كساني كه در مسير انبياء حرکت كرده​اند، با مقوله​اي مواجه شدند كه تشخيص حق از باطل بود. انسان​ها در اين مسير در طول تاريخ به چهار دسته تقسيم شدند.

0000000000000000000000000000

وی در اين زمينه اظهاركرد: گروه اول انسان‌هايي هستند كه علي​رغم شناخت مسير حق، مسير باطل را انتخاب كردند. در طول تاريخ اسلام اين مقوله را مي​بينيم و در انقلاب اسلامي نيز آن را مشاهده كرده​ايم كه عده​اي علي‌رغم اين‌كه حق را مي​ديدند مسير باطل را برگزيدند.مصلحي افزود: دسته دوم كساني هستند كه مسير حق را مي​ديدند ولي نه تنها به آن عمل نمي​كردند بلكه مقابل آن مي​ايستادند كه اين در طول تاريخ نمونه‌های فراواني دارد.وي با بیان این‌که دسته سوم كساني بودند كه حق را مي​شناسند و در مسيرش حركت مي​كنند اما در اين مسير نسبت به انجام وظيفه سستي و سكوت مي​كنند و در نهايت ريزش مي​كنند كه اين هم در طول تاريخ مصاديق فراواني دارد، گفت: در جهت رشد و تعالي و پيشرفتي كه انقلاب اسلامي دارد و همچنين حركتي كه انقلاب اسلامي در جهان بشري ايجاد كرده و عليرغم همه توطئه​ها و مبارزه​هاي سنگيني كه اسكتبار در مقابله با حركت انقلابي امام(ره) طراحي كرده‌است، خون شهداء ضامن انقلاب بوده و انقلاب اسلامي مسير خود را به سوي تعالي ادامه مي​دهد.

وزير سابق اطلاعات اظهاركرد: علي‌رغم سرمايه​گذاري​هاي سنگين انجام شده در طول تاريخ اين فتنه​ها تمام‌شدني نبوده​اند لذا ضروري است امت و ملت انقلابي و اسلامي توجه داشته‌باشد افرادي كه در صراط مستقيم انقلاب اسلامي كم مي​آورند و در این مسير ريزش مي​كنند موجب تعجب آن‌ها نشوند.مصلحي ادامه‌داد: اين مسير مسيري است كه علی‌رغم اين‌كه تلاشي توسط محوريت آن يعني ولايت فقيه براي جذب حداكثر و جلوگيري از دفع مجموعه​هاي مختلف صورت گرفته ولي بالاخره عده زيادي ريزش داشته​اند؛ در زمان اميرالمومنين(ع) نمونه طلحه و زبير را مي​بينيم و در طول تاريخ از اين‌گونه نمونه​ها بسيار وجود دارد. سستي اين افراد عناوين مختلفي دارد؛ يا ساكت هستند يا همراه با فتنه مي​شوند و در مقابل اين مسير قرار مي​گيرند و يا نوع اقداماتشان به گونه​اي مانع رشد، پويندگي و حركت رو به جلوي اين مسير مي​شود. اين مقوله​ها براي جامعه اسلامي بايد حالت عادي داشته باشد و نبايد از آن‌ها تعجب كرد.وي گفت: در فتنه 88 چه تعداد شخصيت​ها با سوابق بسيار روشن، درخشان و حتي زيبا بودند كه كم آوردند و نتوانستند انقلاب را همراهي كنند و با كمال تأسف در بسياري از جلسات خصوصي خود نيز محرك حركت​های مقابله با انقلاب اسلامي بودند. چنان‌که يك روز پس از انتخابات در جلسه​اي كه در منزل يكي از اين آقايان با حضور چند نفر تشكيل شد، تصميم​گيري در ابعاد مختلف در جهت مقابله با حركت انقلاب صورت گرفت؛ اين در حالي است كه نظام قانون دارد و بايد در چارچوب اين ضوابط و قوانين حركت كنيم.

وزير سابق اطلاعات دسته چهارم را افرادي عنوان كرد كه حق و باطل را مي​بينند و به حق گرايش پيدا مي​كنند و ادامه‌داد: اين افراد تا انتهاي مسير مي​مانند و همه هستي خود را در اين مسير فدا مي​كنند كه شهيد تقوی نیز نمونه‌ای از اين افراد است كه ماندگاري در دفاع مقدس و پس از دوران دفاع مقدس در عرصه​هاي مختلف و امروز نيز در مقابله با فتنه داعش​سازي را نشان مي​دهد.مصلحي اظهاركرد: در طول تاريخ اسلام و در همه مقاطع، راهبردي كه دشمن براي مقابله با انقلاب و حركت​هاي انقلابي الهي دارد، داراي سه مرحله است. مرحله اول ايجاد شبهه و زمينه​سازي براي فتنه است.وي ادامه‌داد: شما در انتخابات 88 مي​بينيد كه از يك‌سال و نيم قبل از آن، مذاكراتي در جريان​هاي سياسي كه با انقلاب اسلامي زاويه پيدا كرده​اند دقيقا در جهت ايجاد شبهه در انتخابات وجود داشت‎؛ لذا بحث صيانت از آراء و كميته صيانت از آراء را مطرح مي​كنند و در سفرهاي انتخابي خود نيز اين موضوع يكي از مسايل جدي بود كه به آن مي​پرداختند.وزير سابق اطلاعات افزود: كساني اين حرف​ها را مي​زدند كه روزي در اين مملكت خود رييس‌جمهور بوده و اداره كشور را در اختيار داشته​اند. آيا قوانين اين كشور اجازه تقلب به حركت​هاي اين‌چنيني را مي​دهد يا خير. اگر اين اجازه را مي​دهد خود اين افراد كه روزي اداره كشور دراختيارشان بود نيز زير سوال مي​روند.

مصلحي عنوان كرد: اين افراد شروع به ايجاد شبهه كرده و شبهه​سازي نيز زمينه​اي براي ايجاد فتنه بوده‌است كه دشمنان حركت​هاي الهي در طول تاريخ و 35 سال عمر انقلاب، راهبردي را كه دنبال مي​كردند همين ايجاد شبهه براي زمينه​سازي فتنه است.وي اظهاركرد: دومين راهبردي كه اين افراد دنبال مي​كردند اين بود كه بعد از ايجاد فتنه زمينه را براي بدعت فراهم كنند. در فتنه 88 علي‌رغم اين‌كه اتمام حجت​هاي بزرگي از سوي مقام معظم رهبري به عنوان ولي حق با اين افراد انجام شد، تا جايي كه حتي جلسه خصوصي با آن‌ها تشكيل دادند، اما اين آقا دست بردار نبود و با حمايت​هايي كه توسط افراد معلوم​الحال مي​شد، مسير بدعت را طي مي​كرد. به عبارتي راهبرد دوم ايجاد فتنه، عاملي براي ايجاد بدعت بوده‌است.وزير سابق اطلاعات در خصوص راهبرد سوم در اين زمينه گفت: بدين ترتيب ايجاد بدعت عامل انحراف در مسير انقلاب بوده‌است كه اصحاب فتنه نيز همين بحث را در جريان فتنه دنبال مي​كردند. لذا براي مقوله​اي كه به عنوان تقلب مطرح شد، سرمايه​گذاري بسيار سنگيني انجام دادند و با وجود اتمام حجت مقام معظم رهبري با آن‌ها، باز مطرح كردند كه بايد انتخابات باطل شود؛ اين در حالي است كه در رابطه با انتخابات قانون و مقررات مشخص وجود دارد.

مصلحي اظهاركرد: نكته قابل توجه در اين ميان اين است كه آيا اين حركت​ها و مسيرهاي راهبردي كه دشمنان براي مقابله با انقلاب اسلامي طي كرده​اند، پشتوانه خارجي هم داشت يا خير.وي در اين زمينه با اشاره به جمع​آوري دفتر يكي از سران فتنه پس از اتمام حجت مقام معظم رهبري با وي، گفت: وقتي دفتر اين فرد را جمع كرديم، سندي آن‌جا به‌دست آمد كه بسيار گوياي اين بود كه دشمن در اين زمينه چگونه طراحي كرده و عقبه اين حركت چگونه به خارج از كشور و سرويس​هاي اطلاعاتي بیگانه و كشورهاي مختلف می‌رسيد.مصلحي اظهاركرد: در اين حركت سرويس​هاي اطلاعاتي منطقه و اسكتبار با هماهنگي و همدلي با يكديگر حتي بسياري از خطوط قرمز خود را نيز زير پا گذاشته بودند. موضوع قابل توجه در اين ميان اين است كه منابع دستگاه​هاي اطلاعاتي ناموس و خط قرمز اين دستگاه​ها محسوب مي​شود اما شما مي​بينيد كه در اين حركت سرويس​هاي اطلاعاتي منطقه و كشورهايي مانند عربستان و امارات و كشورهاي اروپايي و امريكايي براي اين‌كه بتوانند انقلاب اسلامي را با چالش مواجه كنند، چگونه خطوط قرمز خود را زير پا گذاشتند.مصلحي اظهاركرد: در جزوه‌ای كه به‌دست آمد، دقيقا پيش​بيني شده‌بود كه در روز انتخابات و بعد از آن نيز چه اقداماتي بايد صورت گيرد.

وزير سابق اطلاعات اظهاركرد: در طول تاريخ، سرويس اطلاعاتي MI6 انگليس دو راهبرد را براي لطمه‌زدن به جوامع مختلف انساني و خصوصا حركت​هاي انقلابي به‌كار مي​گرفت كه اين دو راهبرد استفاده از نخبگان و استفاده از ارازل و اوباش است. چنان‌که يكي از نقاط قابل توجه در جزوه به‌دست آمده نشان مي​داد كه اين سرويس اطلاعاتي دقيقا از راهبرد استفاده از نخبگان، سپس ارازل و اوباش در جريان فتنه استفاده كرده‌است.مصلحي افزود: به‌راستي چرا سرويس اطلاعاتي انگليس اين اقدام را انجام مي​دهد؟ پاسخ اين است كه اين سرويس اطلاعاتي مي​خواهد با هزينه​اي كم و با سرعت به‌نتيجه برسد. در فتنه 88 علي‌رغم اين‌كه بسياري از نخبگان از اطلاعات و اوضاع آگاهي داشتند اما در مباحث مختلف فتنه سكوت مي‌كردند و حاضر نمي​شدند مطلبي را عنوان كنند كه اين دقيقا دنبال كردن راهبرد سرويس اطلاعاتي انگليس بوده‌است.وزير سابق اطلاعات با طرح اين سوال كه چرا يك عده دنبال كمرنگ‌كردن مسئله فتنه كه يك حركت باطلي بود هستند؟، اظهاركرد: امروزه 8 گروه به دنبال كمرنگ كردن مباحث فتنه هستند؛ گروه نخست دشمنان خارجي و حاميان فتنه از جمله انگليس و رژيم صهيونيستي‌اند كه در شبكه​هاي ماهواره‌اي خود و با تجزيه و تحليل​هايي كه انجام مي​دهند سرمايه​گذاري​هاي سنگيني براي كم‌رنگ كردن اين بحث انجام مي​دهند. اين در حالي است كه مقام معظم رهبري در طول اين مدت كه از فتنه گذشته به‌طور مستمر در هر سخنراني به مسئله فتنه اشاره دارند كه اين خود بيانگر بزرگي اين توطئه است و نبايد به سادگي از آن بگذريم و نياز به گذر زمان داريم تا بسياري از پشت پرده​ها را بيان كنيم.

وي افزود: دسته دوم همان‌هايي هستند كه به اسم توبه سران فتنه را هم‌چون حُر مي​دانند كه واقعا مايه تأسف است.وزير سابق اطلاعات عنوان كرد: آيا لطمه​هايي كه به انقلاب زده شده به‌راحتی قابل توبه است. حال كاش اين افراد مي​آمدند و توبه مي​كردند، اما كداميك از آن‌ها توبه كرده‌است. اين گروه با اسم توبه مي​خواهند سران فتنه را به عنوان قهرمان معرفي كنند اما كور خوانده​اند؛ ملت و امتي كه ولايت فقيه محور آن‌هاست، اجازه اين‌كار را به اين گروه نخواهد داد.مصلحي افزود: گروه سوم عده​اي هستند كه آگاهانه يا ناآگاهانه به اسم اين‌كه فتنه تمام شده، حالت دلسوزي به خود مي​گيرند و مي​گويند اين بحث را تمامش كنيد. اما آيا شما دلسوزتر از ولايت در اين كشور پيدا مي​كنيد؟وي در خصوص گروه چهارم از افرادي كه به‌دنبال كم‌رنگ كردن بحث فتنه هستند، گفت: اين‌ها گروهي هستند كه عده​اي را به‌ميدان مي​آورند و چهره آن‌ها را به‌گونه​اي سفيد مي​كنند كه بتوانند در عرصه​هاي مختلف كشور وارد شوند. اين افراد به دنبال سازش و همكاري با استكبار هستند لذا هوشياري خاصي را از سوي ملت و امت اسلامي براي شناخت اين افراد لازم است.

وزير سابق اطلاعات افزود: گروه پنجم واژه​اي را در دست مي​گيرند و در قالب آن مي​گويند نيروهاي ارزشي به دليل افراط​گرايي كه دارند بايد كنار گذاشته شوند و با همين حركت به دنبال كم‌رنگ كردن بحث فتنه هستند. لذا با اتهاماتي تحت عنوان تندروي به مجموعه​هايي مانند سپاه حمله​هايي را وارد مي​كنند؛ اين‌ها به اقدامات سازنده سپاه، اقدمات آزادي بخش آن و همچنين آمادگي​هاي امنيتي اين كشور كه در پيشرفت​هاي مختلف علمي و صنعتي تأثيرگذار است، هجوم مي​آورند. اين اقدام چيزي غير از دلخوش کردن استكبار نيست كه مي‌طلبد هوشياري ويژه​اي را در اين زمينه داشته باشيم.مصلحي اظهاركرد: اگر سپاه در بحث سازندگي و مسائل فرهنگي و سياسي ورود مي​كند تنها به دليل حفظ كيان نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران است. سپاه مسيري را طي مي​كند كه فضاي كشور را به‌سمتي پيش مي​برد كه اقتصاد مقاومتي شكل بگيرد.وي گروه ششم را ساكتين فتنه خواند كه براي سفيد كردن سابقه منفي خود در تلاش‌اند تا راه را براي ورود مجدد خود باز كنند و افزود: گروه هفتم آن دسته از افرادي هستند كه به دنبال آنند تا در انتخابات مجلس سال 94 شاخص فتنه در تشخيص صلاحيت​ها كم​اثر باشد؛ به عبارتي هر كسي هر كاري در گذشته انجام داده، اثري در تشخيص صلاحيت​ها نداشته باشد. در صورتي كه اين شاخص ساده​اي نيست كه به‌راحتي ناديده گرفته شود.

وزير سابق اطلاعات گروه هشتم را عده​اي دانست كه با نام رفع حصر، به‌دنبال يك فريب سياسي هستند و گفت: نظام با اين عده با حكمت، درايت و آينده​نگري مقابله مي​كند.مصلحي اظهاركرد: در راستاي فتنه 88، فتنه​هاي منطقه​اي را نيز بايد ببينيد. اين فتنه​ها، فتنه​های داعش​ساز هستند كه سرويس اطلاعاتي MI6 انگليس در تشكيل اين گروه‌ها نقش بسيار سنگيني داشته است.وي اعضاي داعش را متشكل از سه گروه دانست و گفت: گروه نخست گروهي هستند كه با مثلث MI6، موساد و CIA، با حمايت​هاي كشورهاي منطقه از جمله عربستان شكل گرفته است. دسته دوم ارازل و اوباش هستند و دسته سوم فريب​خورده​هايي هستند كه معمولا در روزنامه​ها درباره آن‌ها مي‌خوانيم كه بسياري به اين گروه​ها پيوسته و سپس به آن‌ها پشت كرده​اند.وزير سابق اطلاعات گفت: اين‌ها با اين اقدامات مي‌خواهند مسلمانان را به جان هم بياندازند و اين‌جاست كه عزيزاني مانند شهيد تقوی افتخارات بزرگي مي​آفرينند. شهيد تقوي در بسياري از موفقيت​ها و پيروزي​هايي كه ارتش عراق و نيروهاي مردمي و حزب​اللهي اين كشور در مقابل داعش به‌دست آوردند، نقشی كليدي ايفاء كرد و سرانجام به آنچه كه عشق و علاقه او بود يعني شهادت دست يافت.