لزوم فرماندهی واحد در نقل اخبار و رویدادهای ملی

کریم طالقانی : سرعت انتقال خبربه یمن اینترنت وفضای مجازی به کسری ازثانیه رسیده است که درآن خبرها بسرعت منتقل می شوند حال آنکه ممکن است ازدقت لازم برخوردارنباشند.بعبارتی دقت فدای سرعت می‌شود. ازسویی دیگر امکان سهل الوصول بودن رسانه هایی چون تلفن همراه باعث می شود هر فردی که توانایی نوشتن یاحتی پیام صوتی […]

کریم طالقانی : سرعت انتقال خبربه یمن اینترنت وفضای مجازی به کسری ازثانیه رسیده است که درآن خبرها بسرعت منتقل می شوند حال آنکه ممکن است ازدقت لازم برخوردارنباشند.بعبارتی دقت فدای سرعت می‌شود.

ازسویی دیگر امکان سهل الوصول بودن رسانه هایی چون تلفن همراه باعث می شود هر فردی که توانایی نوشتن یاحتی پیام صوتی گذاشتن رادارد نسبت به انتقال خبرو حتی تصویر:اقدام کند

بدیهی است اینگونه خبرها نمی تواند محتوایی باشدوازارزش خبر می کاهد. کثرت اخبار رد و بدل شده از منابع مختلف سردرگمی بدنبال دارد و امکان رواج شایعه و اخبار تخریبی هدفمند را فراهم می سازد.

صحت وسقم اینگونه اخبار سواد رسانه ای را می طلبد.صد البته انتظار می رود مسئولین ذیصلاح که فضای مجازی را رصد می کنند.ازنقطه نظرهای کارشناسان و خبرگان درعرصه های مختلف استفاده کنند.چه بسا یک افسر، قاضی ،وکیل، روزنامه نگار یایک شاهد حادثه و رویداد چوپان ،کشاورز، کوهنورد شکارچی و…..‌مطلبی رابیان کرده و یا ابهامی بذهنش رسیده و یا اینکه مطالبه بحقی باشد همه اینها لحاظ شوند.

برخوردجدی با کسانیکه اخبارجعلی ونامتعارف و با قصد سوء تولید می کنند نیز مدنظر قرار گیرد. دراینگونه مواردباحساسیت بالا میطلبدکه یک فردمجرب وسخکگووظیفه اطلاع رسانه ای لحظه ای رابا حضور در ستادی خاص که بدین منظور تشکیل شده است عموم مردم را از اخرین خبرها مطلع کند. متاسفانه این خلا موجود بود.