آیهالله کعبی:انقلاب اسلامی هیمنه رژیم جعلی صهیونیست را شکست

آیت الله عباس کعبی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در همایش تاثیر انقلاب اسلامی بر سایر ملل در قم برگزار شد گفت: امروز دشمنان انقلاب اسلامی، آمریکا، رژیم صهیونیستی، حکام مرتجع منطقه و فرصت طلبان و دنیاپرستان داخلی هستند و از این حیث هم انقلاب اسلامی به نهضت پیامبر(ص) شبیه است. نماینده مجلس خبرگان […]

آیت الله عباس کعبی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در همایش تاثیر انقلاب اسلامی بر سایر ملل در قم برگزار شد گفت: امروز دشمنان انقلاب اسلامی، آمریکا، رژیم صهیونیستی، حکام مرتجع منطقه و فرصت طلبان و دنیاپرستان داخلی هستند و از این حیث هم انقلاب اسلامی به نهضت پیامبر(ص) شبیه است.

IMAGE634007480505215707

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: آینده انقلاب پیامبر(ص) به شکلی بود که در جنگ احزاب سقوط کاخ قیصر و کسرا را پیش بینی کردند، انقلاب اسلامی هم مبشر سقوط مارکسیست بود و امروز هم پایه های لیبرالیسم را متزلزل کرده است.آیت الله کعبی بیان داشت: وضعیت ایران پیش از پیروزی انقلاب اسلامی مانند دوران ۱۳ ساله پیامبر در مکه بود بدین معنا که دین در حاشیه بود و کسانی هم که می خواستند دین را در عرصه اجتماعی و سیاسی مطرح کنند شکنجه می شدند. همچنین حاکمیت مسلط بر جامعه حاکمیت کفر و نفاق بود.

وی گفت: پیش از انقلاب محور تحلیل های جهانی این بود که محال است حرکتی با محوریت دین صورت گیرد چون دین افیون توده ها بود و نمی توانست حرکت بخش باشد اما انقلاب اسلامی نگاه ها را عوض کرد چرا که پس از پشت سر گذاشتن ۸ سال دفاع مقدس، پایه های تحقق تمدن اسلامی را بنا نهاد.نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به دشمنان پنج گانه نهضت پیامبر اکرم(ص) شامل مشرکان اطراف مدینه، مشرکان قریش، یهودیان، منافقان سازمان یافته و غیر سازمانی و هوای نفس بیان داشت: انقلاب اسلامی هم با نظیر این دشمنان پنج گانه رو به رو است؛ دشمن شماره یک ما آمریکا، شیطان بزرگ است. حضرت امام خمینی(ره) بسیار کوشیدند تا بین دشمن اصلی و فرعی بر اساس اولویت گذاری تفاوت قائل شوند.

وی ادامه داد: آمریکا نظامی استکباری است که مروج استبداد و نظریه های الحادی در جهان است. درگیری ما با آمریکا از فتح لانه جاسوسی تا کودتای نوژه، امداد غیبی در طبس و جنگ ۸ ساله همه با شکست آمریکا مواجه شده است و همه گزینه های آمریکا از ابتدای انقلاب تا کنون از روی میز کنار رفته و اکنون فقط ژست توخالی و پوشالی گرفته است.آیت الله کعبی رژیم صهیونیستی را دشمن دیگر انقلاب اسلامی عنوان و اظهار کرد: نتیجه درگیری ما با صهیونیزم، آزادسازی جنوب لبنان و شکست اسراییل در جنگ ۳۳ روزه لبنان و ۲۲ روزه غزه بود. صهیونیست ها خودشان معترفند که انقلاب اسلامی در همه ملت ها نفوذ کرده است. انقلاب اسلامی هیمنه رژیم جعلی صهیونیست را شکست.

وی حکام مرتجع منطقه را دشمن دیگر انقلاب اسلامی دانست و گفت: البته انقلاب اسلامی دشمنی با آنها ندارد لکن آنها خودشان احساس خطر کردند چون ملت های منطقه جذب انقلاب شدند. برای همین آمریکا و اسراییل موج شیعه هراسی و ایران هراسی راه انداخته اند تا جلوی انقلاب را بگیرند هر چند در این راستا موفق نشدند و همین امروز در مناطق مختلف عربستان مکتب اهل بیت(ع) نفوذ کرده و مجالس ذکر اهل بیت بر پا می شود.عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه اظهار داشت: آمریکا پس از شکست صدام به عنوان نماینده سوسیالیسم، وهابیت و ایدوئولوژی سلفیت را تقویت کرد تا از طریق فتنه مذهبی و جنگ شیعه و سنی جلوی رشد انقلاب را بگیرد.

وی منافقان سازمان یافته و غیر سازمان یافته را از دیگر دشمنان انقلاب اسلامی معرفی کرد و گفت: روش انقلاب در برخورد با منافقان غیر سازمان یافته که دنبال ریاست طلبی و خواسته های دنیوی خود هستند تطهیر و پاک سازی نظام از این دنیاطلبان است اما در مقابل منافقان سازمان یافته و فتنه گران براندازی که وصل به آمریکا و اسراییل هستند برخورد دیگری دارد و مردم در روز ۹ دی با حضور پرشور ملت رسوا شدند و در حقیقت ۹ دی پیام وحدت، شکوه و عظمت انقلاب به فتنه گران بود.آیت الله کعبی ضعف ایمان و هوای نفس را دشمن دیگر انقلاب دانست و بیان داشت: راه حل جلوگیری نفوذ جنگ نرم در انقلابیون، استحکام داخلی نظام بر اساس ساخت درونی جامعه بر پایه ایمان و تقوا، اقتصاد مقاومتی، استکبارستیزی، خیزش علمی وحدت و انسجام، توجه به امواج انقلاب و بیداری انقلاب و تاثیر آن بر ملت های جهان است.