آیت الله حیدری : جمهوری اسلامی بر دو پایه اسلامیت و جمهوریت نهادینه شده است

آیت‌الله دکتر محسن حیدری، نماینده مردم شریف خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، صبح امروز ۱۶ آبان ۱۴۰۲، برای شرکت در انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری نام نویسی کرد. آیت‌الله حیدری در توضیح انگیره از شرکت در انتخابات بیان داشت:شرکت در انتخابات، تقویت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است؛ که بر دو پایه اسلامیت و […]

آیت‌الله دکتر محسن حیدری، نماینده مردم شریف خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، صبح امروز ۱۶ آبان ۱۴۰۲، برای شرکت در انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری نام نویسی کرد.

آیت‌الله حیدری در توضیح انگیره از شرکت در انتخابات بیان داشت:شرکت در انتخابات، تقویت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است؛ که بر دو پایه اسلامیت و جمهوریت نهادینه شده است.

وی افزود: نماد اسلامیتِ نظام، ولایت فقیه است که منبع مشروعیت بخش همه‌ی اجزای نظام است و نماد جمهوریتِ نظام، انتخابات است.

وی بیان کرد: یکی از این انتخابات، انتخابات مجلس خبرگان رهبری است که هم نمایانگر جمهوریت نظام است و هم اسلامیت نظام.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: طبق قانون اساسی، انتخاب رهبری فقط به وسیله مجلس خبرگان رهبری است، پس بنابراین با توجه به اینکه ولایت فقیه، عمود خیمه نظام است؛ مجلس خبرگان رهبری از جایگاه بسیار والایی از نظر اهمیت قانونی و شرعی قرار دارد.

وی در ادامه افزود: مجلس خبرگان رهبری دارای ظرفیت بسیار مهمی از نظر  اجتماعی و فرهنگی است؛ به واسطه اینکه حلقه وصل است بین عموم مردم و مسئولین  نظام و نمایندگان مردم در مجلس خبرگان رهبری، می‌توانند صدای مردم باشند در انعکاس مطالبات آنها و حل مشکلات آنها کما اینکه این نمایندگان می‌توانند بیانگر و تبیین گر مشکلاتی که احیاناً مسئولین نظام دارند و نمیتوانند مسئولین نظام بخاطر پیشگیری از سوء استفاده دشمنان این مشکلات را مطرح کنند؛ به عنوان نمایندگان امین مردم این مسائل لازم را در بین مردم تبیین کنند.

و در پایان گفت: بخاطر این جهات است که بنده احساس مسئولیت کردم مخصوصا که در دوره چهارم و  پنجم مورد لطف و عنایت مردم خوزستان قرار گرفتم و در مجلس خبرگان به ادای وظیفه پرداختم، امیدوارم که خدا انشا الله در این دوره هم با عنایت آقا، حضرت ولی عصر (عج ) برای خدمت اسلام و انقلاب و مردم به ویژه مردم خوزستان بتوانم انشا الله در این مجلس عضویت پیدا کنم. با لطف خداوند و عنایت مردم خوب خوزستان که محتاج ادعیه  زاکیه همه برادران و خواهران ایمانی هستم.