خطیب جمعه اهواز : نتانیاهو در دادگاه‌های بین‌المللی باید محاکمه شود

آیت‌الله کعبی با بیان اینکه قطعاً محاصره غزه پایان خواهد یافت، گفت: نتانیاهو و ماشین جنگی آن به عنوان جنایتکار جنگی در دادگاه‌های بین‌المللی باید محاکمه شود و افکار عمومی جهان منتظر پاسخ و اقدام جدی در این زمینه خواهند بود. آیت الله کعبی آیت‌الله عباس کعبی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری امروز […]

آیت‌الله کعبی با بیان اینکه قطعاً محاصره غزه پایان خواهد یافت، گفت: نتانیاهو و ماشین جنگی آن به عنوان جنایتکار جنگی در دادگاه‌های بین‌المللی باید محاکمه شود و افکار عمومی جهان منتظر پاسخ و اقدام جدی در این زمینه خواهند بود.
آیت الله کعبی

آیت‌الله عباس کعبی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری امروز ۲۸ مهرماه در خطبه‌های نماز جمعه اهواز گفت: تمام و کمال تقوا در این است که آنچه را نمی‌دانی بیاموزی و آنچه را که می‌دانی به آن عمل کنی.

وی افزود: امروز چهاردهمین روز طوفان الاقصی و جنایات رژیم صهیونیستی و آمریکای جنایتکار است و یکی از مصادیق مهم تقوا این است که انسان نسبت به این جنایات بی‌تفاوت نباشد. همانگونه که افکار عمومی بیش از ۱۰۰ کشور بر علیه رژیم صهیونیستی و آمریکا با خشم و نفرت در میدان حاضر شدند یکی از مصادیق مهم تقوا در این روزها فریاد بلند مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل است.

وی با بیان اینکه تقوای عمومی و تقوای فردی داریم گفت: تقوا به معنای یاد خداوند و توجه به قدرت خداوند در عمل به واجبات و ترک محرمات است. تقوای عمومی مهمتر از تقوای فردی است و یکی از واجبات مهم اجتماعی و سیاسی مشارکت آحاد مومنین در ساخت جامعه اسلامی و ایفای نقش سازنده در جامعه است و به عبارت دیگر هر مسلمان در رشد و پیشرفت جامعه اثرگذار است. مشارکت همگانی در تولید امنیت و اقتدار و وحدت و انسجام ملی و امید و الهام آفرینی و مشارکت در انتخابات جز مصادیق تقوا است.

کعبی گفت: عمل صالح به دو دسته فردی که کمک به دیگران است و عمل صالح سیاسی و اجتماعی و عمومی مثل شرکت در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی است. گام‌های استوار و خشم مقدس در مقابل دشمنان اسلامی یک عمل صالح سیاسی و اجتماعی مهم است که یکی از مصادیق آن راهپیمایی روز قدس و اقامه نماز جمعه و تعظیم شعائر الله، انفاق و… است.

خطیب نماز جمعه اهواز بیان کرد: واجبات عمومی تقویت تولید، تقویت فرهنگ کار هم افزایی عمومی، تلاش برای کاهش فاصله طبقاتی، توجه به مسئله بهداشت، علم، محیط زیست، حفظ نظم و امنیت عمومی، عدم تجاوز به حقوق عمومی، رعایت عفاف و حجاب، رعایت آزادی مشروع و مؤمنان از جمله واجبات اجتماعی سیاسی است.

وی گفت: مقاومت اسلامی در وضعیت جهاد است و جبهه مقاومت در خط اول جهاد است همانگونه که همچون دفاع مقدس یک عده در خط مقدم بودند و یک عده در پشت، همه امت و همه آزادگان جهان در مقیاس جغرافیایی روی زمین در عرصه‌های مختلف باید لرزه بر اندام صهیونیست بین‌الملل و آمریکا بیندازند.

کعبی به با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر عمومی و فردی داریم، گفت: مطالبه‌گری حساب شده در جهت تحقق رضایتمندی عمومی و حل مشکلات عمومی یک امر به معروف و نهی از منکر عمومی است. مبارزه با نفوذ فساد، ناکارآمدی، حل مشکلات مردم از امور مهم است که باید درباره آن صحبت شود. اگر کسی وابستگی‌های و حزبی جناحی و ملیتی را بر وابستگی‌های اسلامی و دینی ترجیح دهد از خط تقوا فاصله گرفته است.

وی عنوان کرد: ملت با تقوای ایران با خشم مقدس در جای جای ایران اسلامی در کنار محور مقاومت و ملت فلسطین و مردم مظلوم غزه ایستاده‌اند.

خطیب نماز جمعه اهواز گفت: پرهیز از تفرقه، تلاش برای تحکیم بنیاد خانواده، در جهت سیاست‌های افزایش جمعیت در مسیر تحکیم بنیاد خانواده یک واجب سیاسی و اجتماعی است. مرزبندی با دشمنان ترویج سبک زندگی اسلامی از محورهای واجبات سیاسی و اجتماعی است که در فقه ما آیات و روایات زیادی درباره آنها است.

وی با بیان اینکه جامعه اسلامی شاخصه‌هایی دارد که ما باید آنها را در خودمان ایجاد کنیم، گفت: شاخص اول انسجام درونی بر پایه رافت و رحمت است شاخص دوم پیوند مستحکم ایمانی است شاخص سوم مرزبندی با دشمنان و مقابله با دشمنان است. شاخص چهارم جهاد فی سبیل الله است. شاخص پنجم مسئولیت شناسی است. واجبات اجتماعی و سیاسی و توجه به تقوای عمومی باعث تولید قدرت درونی می‌شود. همه مشکلات اجتماعی، سیاسی و عمومی در سایه ایمان و تقوا و توجه به تقوای عمومی برطرف می‌شود.

وی افزود: یکی از نشانه‌های تقوای عمومی آمادگی برای جهاد فی سبیل الله است. فردی و جامعه‌ای که به بهانه‌هایی از حضور در میدان جهاد و ماموریت‌های مخاطره آمیز شانه خالی کنند این نشانه فاصله گرفتن از تقوا است و چنین جامعه و فردی دچار ذلت و ضعف و فقر و تنگنایی و آماج تهاجمات فرهنگی و دینی خواهند شد.

وی درباره جنایات رژیم صهیونیستی گفت: این سنت حتمی خداوند است که حق بر باطل پیروز می‌شود و صهیونیست و جنایتکاران جنگی و حامیان آنها دچار ورشکستگی و نابودی می‌شوند. از آغاز تشکیل سازمان ملل متحد یعنی سال ۱۹۴۸ و همزمان با اعلام رژیم غاصب صهیونیستی تاکنون نزدیک به ۱۰۰ مصوبه شورای امنیت و اعضای دائم آن داشته که آمریکای جنایتکار ۷۹ مصوبه را بر علیه ملت فلسطین و به نفع رژیم صهیونیستی وتو کرده است. روسیه و چین هفته گذشته پایان محاصره غزه را پیشنهاد کرده بودند که آمریکا وقیحانه آن را وتو کرد و قطعنامه دوم شورای امنیت که چند روز گذشته اتفاق افتاد در زمینه اعلام آتش بس موقت بود که باز آمریکا آمریکای جنایتکار آن را وتو کرد.

وی افزود: محور مقاومت در منطقه هماهنگ و هوشمندانه عمل می‌کند و راهبرد آنها به هنگام به اندازه و بدون شتاب است. می‌خواهم نوید دهم که قدرت حزب‌الله هزار برابر بیشتر از حماس و جهاد اسلامی است و حزب الله لبنان بیش از ۱۰۰ هزار جنگجوی شهادت طلب که دست بر ماشه برای نابودی رژیم صهیونیستی هستند دارد. رژیم صهیونیستی دچار بحران درونی مشروعیت و حاکمیتی شده است و آمریکای جنایتکار را نه تنها شریک صهیونیست‌ها بلکه فرمانده قتل عام غزه می‌دانیم و قطعاً محور مقاومت انتقام این مظلومان را با خارج کردن آمریکا از پایگاه‌هایشان در منطقه خواهد گرفت.

وی گفت: قطعاً محاصره غزه پایان خواهد یافت و کمک‌های در دوستانه ملت‌ها از جمله ملت ایران به مردم مظلوم غزه خواهد رسید و بحران بعد از آن در رژیم صهیونیستی رژیم آغاز می‌شود و آن بحران تعویض نتانیاهو خواهد بود. قطعاً نتانیاهو و ماشین جنگی آن به عنوان جنایتکار جنگی در دادگاه‌های بین‌المللی باید محاکمه شود و افکار عمومی جهان منتظر پاسخ و اقدام جدی در این زمینه خواهند بود.

وی با اشاره به انتخابات پیش‌رو گفت: هر رأی که ملت ایران در صندوق‌ها می‌اندازد به مانند موشک نقطه زن است که بر قلب آمریکا اصابت می‌کند.

کعبی گفت: سیاست‌های انتخاباتی توسط مقام معظم رهبری برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری تدوین شده است که یک بند آن شفافیت مالی است و این بار ثبت نام کنندگان انتخابات مجلس شورای اسلامی باید حساب بانکی ویژه تبلیغات انتخاباتی باز کنند تا تراکنش‌های مالی تبلیغات انتخاباتی در آن حساب شود و هر شهرستان و هر استان یک سقف مالی خاصی برای فعالیت دارد که هم شورای نگهبان و هیئت مرکزی نظارت انتخابات بر آن نظارت می‌کنند.

وی افزود: اگر بی‌محابا پول خرج شود و تبلیغات تجملی راه بیفتد ممکن است حتی به رد صلاحیت داوطلبان منجر شود. توصیه ما به کاندیداها است که برنامه‌های خود را تبلیغ کنند و به سوالات مردم صادقانه جواب دهند وعده‌هایی را بدهند که بتوانند اجرایی کنند اخلاق انتخاباتی و رقابت سالم را رعایت کند و علیه رقیب کار نکنند و به گونه‌ای کار کنند که اگر انتخابات تمام شد چه رأی بیاورند و چه رأی نیاورند آورده به عنوان عمل صالح داشته باشند.

وی بیان کرد: بر مبنای عمل به وظیفه باید همه در میدان انتخابات بیایند. انتخابات خبرگان رهبری مهمتر است چون انتخابات خبرگان رهبری پشتوانه مشروعیت و مقبولیت نظام اسلامی است