احمد خاتمی: عنوان نظارت بر رهبری در هیچ ‌کجای قانون اساسی نیامده است

عنوان نظارت بر رهبری در هیچ ‌کجای قانون اساسی نیامده است. احمد خاتمی، عضو هیات‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری: در هیچ ‌کجای قانون اساسی، عنوان نظارت بر رهبری نیامده است؛ البته مراقبت برای اینکه رهبری واجد شرایط بماند، در قانون اساسی آمده است.  افرادی که صحبت از نظارت می‌کنند، نگاهی خاص به نظارت دارند و نظارت […]

عنوان نظارت بر رهبری در هیچ ‌کجای قانون اساسی نیامده است. احمد خاتمی، عضو هیات‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری: در هیچ ‌کجای قانون اساسی، عنوان نظارت بر رهبری نیامده است؛ البته مراقبت برای اینکه رهبری واجد شرایط بماند، در قانون اساسی آمده است. 

افرادی که صحبت از نظارت می‌کنند، نگاهی خاص به نظارت دارند و نظارت را به معنای مچ‌گیری معنا می‌کنند.   در چند دوره‌ای که من شاهد گزارش کمیسیون تحقیق بوده‌ام، گزارش این کمیسیون از همه شاخصه‌های رهبری، همواره مثبت بوده است. 

وی افزود : اگر داوطلب محترمی در آزمون خبرگان موفق نشود، دلیل بر آن نیست که این فرد به کلی بی‌کفایت است. قصه پذیرش و عدم پذیرش، نه در خبرگان بلکه در سایر نهادها نیز نوعی قضاوت است و در قضاوت، طبیعی است که عده‌ای را خوش و عده‌ای را ناخوش آید.