افراطیون حتی به ازدواج نوه هاشمی رحم نمی کنند/تلاش برای برهم زدن عقد عماد هاشمی

دو روز پیش رسانه ها خبر از برگزاری مراسم عقد “عماد هاشمی” و ” خانم زهرا روحانی ” نوه آیت الله اشراقی دادماد حضرت امام در منزل آیت الله هاشمی رفسنجانی با حضور سیدحسن خمینی و سیدمحمد خاتمی داده و تصاویری را منتشر نمودند ،اما برخی رسانه های وابسته به جریان پایداری در اقدامی ناشیانه […]

دو روز پیش رسانه ها خبر از برگزاری مراسم عقد “عماد هاشمی” و ” خانم زهرا روحانی ” نوه آیت الله اشراقی دادماد حضرت امام در منزل آیت الله هاشمی رفسنجانی با حضور سیدحسن خمینی و سیدمحمد خاتمی داده و تصاویری را منتشر نمودند ،اما برخی رسانه های وابسته به جریان پایداری در اقدامی ناشیانه با طرح دروغ های واهی محل برگزاری مراسم را “هتل فرمانیه ” اعلام و از سویی اقدام به انتشار بیانیه ای با عنوان آقای سیدمحمدصادق روحانی بعنوان یک مرجع تقلید و پدر بزرگ پدری ایشان در مخالفت با این ازدواج نمودند.در خصوص این بیانیه چند نکته مهم وجود دارد که لازم است مورد توجه قرار گیرد:

77478_742

1-اینکه  یک شخصیت روحانی در 90 سالگی و بخاطر اختلافات سیاسی با آقای هاشمی بیانیه صادر و زندگی دو جوان 23 ساله را دچار آشوب کند ،موجبات تضعیف و بدبینی نسبت به روحانیت در اذهان عمومی مردم می گردد.مگر ازدواج دو  جوان باید تابع گرایش های سیاسی آقایان باشد.مگر در قانون و شرع مقدس تبصره ای بنام “حرمت ازدواج  با نوادگان مخالفان سیاسی” وجود دارذ؟

2-وقتی که پدر دختر زنده و بالغ و رشید باشد و دختر نیز راضی به این ازدواج آنهم با خانواده ای اصیل و انقلابی آیت الله هاشمی بوده دیگر بیانیه پدر بزرگ وی و نیز جنجال رسانه ای جبهه پایداری چه وجه شرعی و قانونی دارد؟ بدون تردید جناب آیت الله روحانی بعنوان یک فقیه با احکام شرعی ازدواج دختر باکره در فقه شیعه آشنایی کامل دارد .

3-چرا باید بداخلاقی سیاسی افراطیون به آنجا برسد که حتی  سنت رسول گرامی اسلام(ص) را به چالش بکشاند و موجبات افتراق و جدایی دو زوج جوان را فراهم کنند.

بیانیه دفتر آقای محمد صادق روحانی ،پدر بزرگ زهرا که با عنوان «اعتراض شدید آیت‌الله روحانی درباره ازدواج نوه‌اش با نوه هاشمی» درباره این ازدواج که در رسانه های افراطی وابسته به جریان پایداری ها و انحراف منتشر شده بشرح ذیل تقدیم می شود.

50475_635458540777846390_s

بسم الله الرحمن الرحیم

به دنبال انتشار خبر ازدواج زهرا سید روحانی، نوه حضرت آیت الله العظمی سید محمدصادق روحانی (مدظله العالی)، با عماد هاشمی رفسنجانی که به طور گسترده‌ای در سایت‌ها و روزنامه‌های داخل و خارج از کشور منعکس شد، دفتر معظم له توضیحاتی را به اطلاع عموم مردم شریف ایران می‌رساند:
الف: پایه‌گذاری این وصلت از ابتدا بدون اطلاع و مشورت و بدون نظر مثبت جناب مهندس کاظم روحانی (پدر زهرا سید روحانی) انجام شده است و روند طی شده در این زمینه دارای اشکالات فراوان قانونی بوده که از طریق مراجع قضائی در حال پیگیری است و  فعلاً  از بیان توضیح بیشتر در این زمینه خودداری می‌کنیم.

ب: اعضای بیت معظم له از طریق رسانه‌ها در جریان خبر برگزاری مراسم جشن قرار گرفته‌اند، آن هم در شرایطی که حضرت آیت الله العظمی روحانی چندین روز است به دلیل کسالت در بیمارستان بستری هستند.

ج: فارغ از اشکالات وارده به اصل این ازدواج، باعث تأسف است در شرایطی که بسیاری از مردم در تنگنای اقتصادی قرار دارند این مراسم در باشگاهی گران‌قیمت و مجلل برگزار شده است. لازم به ذکر است انتساب ظاهری دختر به مقام مرجعیت و برگزاری جشن در چنین مکانی موجب اعتراض و انتقاد بسیاری از مؤمنین واقع شده که برای رفع هرگونه ابهامی تاکید می شود بیت معظم له هیچ گونه حضور و نقشی در برگزاری این مراسم نداشته‌اند.

دفتر حضرت آیت‌ الله العظمی روحانی