مشاور رئیس و رئیس دبیرخانه فراکسیون فرهنگ عمومی مجلس:

ساده زیستی علامه سیدخضر موسوی (ره) می‌تواند سرمشقی قابل پیروی برای مدیران باشد

ساده زیستی علامه موسوی (ره) می‌تواند سرمشقی قابل پیروی برای مدیران باشد.مشاور رئیس و رئیس دبیرخانه فراکسیون فرهنگ عمومی مجلس شورای اسلامی با صدور پیامی، رحلتِ فقیه وارسته و مردمی، متبحر آثار حکما، «حضرت آیت‌الله سیدخضر موسوی» را تسلیت گفت.به گزارش خبرنگار عصرما، «محمد خطیب» در پیام تسلیت خود به مناسبت رحلت این فقیه عالیقدر نوشت: […]

ساده زیستی علامه موسوی (ره) می‌تواند سرمشقی قابل پیروی برای مدیران باشد.مشاور رئیس و رئیس دبیرخانه فراکسیون فرهنگ عمومی مجلس شورای اسلامی با صدور پیامی، رحلتِ فقیه وارسته و مردمی، متبحر آثار حکما، «حضرت آیت‌الله سیدخضر موسوی» را تسلیت گفت.به گزارش خبرنگار عصرما، «محمد خطیب» در پیام تسلیت خود به مناسبت رحلت این فقیه عالیقدر نوشت: او به حق الگوی زهد و ساده زیستی بود؛ زندگی ساده و بی آلایش و رفتار بی‌تکلف ایشان می‌تواند سرمشقی قابل پیروی برای همه خدمتگزاران مردم باشد.
مشروح این پیام تسلیت به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

با تأسف خبر درگذشت عالم ربّانی و سالک توحیدی، آیهالله آقای حاج سیدخضر موسوی (رحمهالله‌علیه) را دریافت کردم.«ایشان مؤلفی برجسته، متفکری شایسته، دارای زبان گویائی در اظهار حق و پای با استقامتی در صراط مستقیم بودند. خدمات ایشان در تولید اندیشه‌ی دینی و نگارش کتب راه‌گشا، و در تربیت شاگردان ممتاز و اثرگذار، و در حضور انقلابی در همه‌ی میدان‌هائی که احساس نیاز به حضور ایشان می‌شد، حقاً و انصافاً کم‌نظیر است. پارسائی و پرهیزگاری خصلت همیشگی ایشان از دوران جوانی تا آخر عمر بود و توفیق سلوک در طریق معرفت توحیدی، پاداش بزرگ الهی به این مجاهدت بلند مدت است.»این جانب نزدیک به دو دهه و از نزدیک با ایشان آشنا و در حلقه ارادتمندان‌شان بودم. ایشان در زندگی پر برکت خود چند ویژگی برجسته داشت:

۱. تلاش صادقانه، پشتکار و پرکاری: آیت الله سیدخضر، از آغاز جوانی تا روزهای پایانی زندگی پر برکتش، حتی در حال بیماری نیز قلم را بر زمین نگذاشت و سنگر خدمت را ترک نکرد.

۲. زمان شناسی: او عالمی زمان شناس بود و علم خود را برای خدمت خلق خدا به کار گرفت؛ نه برای بزرگ کردن نام خود یا انباشته کردن کتابخانه‌ها. کتاب‌های خواندنی او به زبان‌های مختلف ترجمه و در خدمت سایر جوامع اسلامی قرار گرفته است.

۳. ساده زیستی: او به حق الگوی زهد و ساده زیستی بود؛ زندگی ساده و بی آلایش و رفتار بی‌تکلف ایشان می‌تواند سرمشقی قابل پیروی برای همه خدمتگزاران مردم باشد.
نوشته‌ها و منشأت این بزرگوار منبع پر فیضی برای دوستداران معارف و لطائف بوده و خواهد بود ان‌شاءالله. اینجانب به همه‌ی وابستگان سببی و نسبی، دوستان و شاگردان و ارادتمندان ایشان بویژه به مردم مؤمن و انقلابی خوزستان و جوانان مشتاقی که مجذوب مواضع انقلابی و خلقیات والای انسانی آن فقیه وارسته بودند تسلیت عرض می‌کنم و رحمت و مغفرت و علو درجات ایشان را از خداوند متعال مسألت می‌نمایم.

غفرالله لنا و له
محمد خطیب
۲۸ بهمن ۱۴۰۰

 

گفتنی است، درایت در تدریس و تالیف، و صداقت درتبلیغ و ترویج ایشان موج می زد و غیرت در حمایت از ولایت، در حرکات و سکنات ایشان هویدا بود. ایشان علاوه بر توفیق کسب فیض از مرجع عالیقدر جهان تشیع حضرت آیت‌الله شیخ محمد کرمی (ره)، امین دو نهاد و مرجع بزرگ دیگر بود: امین علمی و فتوایی علمای بنام نجف و قم و امین امامین انقلاب اسلامی در بین مردم و عشایر عرب خوزستان.بیان الحق، سبل الراغبین، العلم فی القرآن، الإمام علی من الکعبه الی المحراب و ده‌ها اثر دیگر از جمله تألیفات آیت الله سید خضر موسوی است.

به گزارش خبرنگار عصرما، براساس بیانیه بیت این فقید عالیقدر، مراسم تشییع و خاکسپاری پیش از عصر امروز از حرم مطهر علی بن مهزیار اهوازی (ع) آغاز و پیکر وی در کوی مسجد کوی سیدخلف اهواز آرام می‌گیرد.