مقتدایی در نشست جمعی از فعالان ستاد روحانی:هر ۲۷ فرماندار را عوض می کنم ،چون مردم منتظر تغییر هستند

به گزارش خبرنگار سیاسی عصرما ،نشست “عصرانه سیاسی” جمعی از فعالان فرهنگی و سیاسی شهرستان اهواز بعد از ظهر امروز جمعه ۱۸ بهمن  در محل سالن کنفرانس استانداری خوزستان برگزار شد. در این گعده تقریبا سیاسی تعداد پنج تن از حاضران به بیان دیدگاههای خود درباره مسائل مختلف مربوط به توسعه استان و ارائه راهکارهای برون رفت […]

به گزارش خبرنگار سیاسی عصرما ،نشست “عصرانه سیاسی” جمعی از فعالان فرهنگی و سیاسی شهرستان اهواز بعد از ظهر امروز جمعه ۱۸ بهمن  در محل سالن کنفرانس استانداری خوزستان برگزار شد.

در این گعده تقریبا سیاسی تعداد پنج تن از حاضران به بیان دیدگاههای خود درباره مسائل مختلف مربوط به توسعه استان و ارائه راهکارهای برون رفت از وضعیت کنونی را ارائه نمودند.

دکتر خلیل عالمی سعید استاد و عضو هیات علمی دانشگاه منابع طبیعی خوزستان و کارشناس امور کشاورزی با بیان گزارشی از وضعیت کشاورزی استان گفت:علیرغم اینکه مدیر بخش کشاورزی استان دارای مدرک علوم غذایی بوده در دوره ۶ ساله مدیریت خود حتی نتوانست یک کارخانه تولید مواد غذایی قابل توجهی متناسب با تحصیلات خود در این حوزه راه اندازی کند.عالمی سعید در ادامه اظهار داشت:انتظار می رود شخص استاندار با اطلاع از دیدگاه کارشناسان این حوزه عقب افتادگی های استان بویژه در ۸ سال گذشته را جبران و شاخص های استان را در این زمینه مهم بهبود بخشد.وی در پایان از عدم بکارگیری مدیران شایسته عرب در حوزه کلان کشاورزی استان خوزستان انتقاد کرد و خواهان توقف این روند تبعیض آمیز شد.این استاد دانشگاه سپس به مدیریت سازمان آب و برق خوزستان اشاره کرد و اظهار داشت :مدیری که در دوره سابق بجای توسعه کانال های کشاورزی راه سدسازی را درپیش گرفت و باعث عقب ماندگی بخش کشاورزی استان شد دوباره با حمایت  عده ای مدیریت همان سازمان را عده دار می شود.

عبدالحسین بشیری مدیر عامل اسبق شرکت گاز خوزستان که صحبت های وی بیشتر به تعریف و تمجید از مقتدایی گذشت گفت:بنده در دوره مدیریت خود در خوزستان و در سال ۸۴ افتخار می کنم که از دست شما لوح مدیر نمونه را دریافت کردم و من در همان موقع بر پیشانی شما بوسه زدم .وی اخطاب به استاندار گفت:به این بچه ها اعتماد کنید و مسئولیت ها را به آنها بسپارید ،همانگونه که نظام بر ما اعتماد کرد و توانستیم به برکت آن کارهای بزرگی انجام دهیم.

مهندس کاظمی:سوء مدیریت ها باعث عقب ماندگی خوزستان شده است.

بعد از بشیری نوبت به مهندس کاظمی مدیر عامل سابق شرکت لوله سازی  رسید.وی با ارائه گزارشی از وضعیت صنعت استان به برخی چالش های توسعه استان در این حوزه پرداخت و گفت:امروز توان کارشناسی نیروهای بومی برای اداره بخش های صنعت و نفت و گاز استان بسیار بالاست که در صورت بکارگیری همه توانایی ها بدور از خط کشی های سیاسی و قومی می توان گام های بلندی در راستای توسعه استان برداشت.مدیرعامل سابق شرکت لوله سازی (نفت) افزود:سوء مدیریت ها باعث عقب ماندگی خوزستان شده است.استفاده نابجا از نیروهای غیر شایسته معضل استان ماست.وی خطاب به استاندار گفت:چرا نباید همبسگی ملی را در مدیریت استان را نمایش دهیم تا خوزستان متحول شود؟متاسفانه در سال های گذشته بدلیل بی توجهی به توان کارشناسان استان بسیاری از فرصت ها را از دست دادیم.چرا طرح فولاد شادگان که جز ۸ طرح بزرگ فولاد کشور همچنان معطل مانده است؟چرا باید بزرگترین مرکز آموزش عالی نفت خاورمیانه در کشور دیگری راه اندازی شود این در حالی است که زمین و طرح آن در خوزستان آماده شده بود؟

کاظمی به طرح تولید لوله های مورد نیاز طرح های بزرگ آبرسانی در شرکت لوله سازی اهواز اشاره و گفت:چرا باید لوله های مورد نیاز طرح آبرسانی الغدیر بشکل بار ترافیکی از تهران به خوزستان بیاید با وجود اینکه در زمان مدیریت بنده این لوله ها در همین شرکت لوله سازی اهواز تولید می شد.انتظار می رود مراقبت های استانی را فعال کنید تا فرصت های اقتصادی از دست نرود.آقای مقتدایی! شما فرزند بومی خوزستان ،خوش اندیش و توانمند هستید و ما به جنابعالی اعتماد داریم، پس سعی کنید با آشنایان حوزه صنعت راههای میانبر برای توسعه استان خوزستان را  پیدا کنید.

دانش:شعار اساسی ما دموکراسی برای ایران و حقوق شهروندی برای عرب هاست

در پایان آقای دکتر محمد جواد دانش  به بیان برخی مطالبات سیاسی این مجموعه پرداخت و گفت:آقای استاندار! مجموعه ما از آغاز حرکت بدنبال “اعتدال ” و دوری از افراط و تفریط بوده است واگر در همان روزهای اول از شما حمایت کردیم نه بخاطر ملاحظات شخصی بود بلکه شما را توانمند و معتدل یافتیم و این حمایت تا آنجاست که بتوانید در مسیر تعیین شده از سوی دولت تدبیر و امید گام بردارید .

دانش خطاب به مقتدایی گفت:ما جنابعالی را هم خردمند،هم عادل و هم سیاست مدار و شجاع می دانیم.و می دانیم که شما می دانید چه مسئولیت بزرگی را بعهده گرفته اید.و از مدت ها پیش با شیوه اعتدال گام برداشته اید.ما بخوبی واقف هستیم که تعیین تکلیف برای استاندار صحیح نیست ولی حق نداریم آنچه هست را زیبا جلوه دهیم.

آقای استاندار !اگر روند توجه به عرب ها سیر نزولی پیدا کند ،این سیر قهقرا در انتخابات مجلس توده ها را به سمت شعارها و کاندیداهای جناح راست تندرو سوق خواهد داد،زیرا جناح مقابل مترصد اشتباهات شماست.اگر در زمینه مدیریت استان اعتدال رعایت نشود برخی راه وهابی گری سیاسی را در پیش می گیرند.

این عضو ستاد انتخاباتی دکتر روحانی در استان خوزستان اظهار کرد:شعار اساسی ما دموکراسی برای ایران و حقوق شهروندی برای عرب هاست و مشارکت در قدرت جزیی از این حقوق است. متاسفانه برخی مطالبات شهروندی را قومی جلوه می دهند تا مانع پیشرفت و توسعه استان شوند.

دکتر محمد جواد دانش به مساله انتصاب ۱۲ فرماندار در یک روز از سوی استاندار خوزستان اشاره و خطاب به مقتدایی گفت:انتصاب ۱۲ فرماندار در یک روز نوعی بی ذوقی است .بدانید هر چه از سوی معاونین و مشاورین شما صادر گردد،بنام جنابعالی تمام می شود.

مقتدایی :من با هیچکس وارد معامله نمی شوم

در پایان نشست آقای دکتر مقتدایی استاندار خوزستان ضمن تقدیر و تشکر از حاضرین و پیش بینی گویندگان جمع با هماهنگی قبلی و طرح مطالب به شکل منسجم گفت:بنده علیرغم مشغله و جلسات متعدد ولی با روحیه مضاعف در این جلسه حضور یافتم و امیدواریم بتوانیم چنین جلساتی را در زمان های مناسب بشکل مستمر برگزار و از نظرات دوستان استفاده کنیم .البته من این نکته را بگویم که با کسی که چیزی برای از دست دادن ندارد درگیر نشو.من با هیچکس وارد معامله نمی شوم چون در آن عاقبت به خیری نیست.

وی به مساله تغییر فرماندران گریزی زد و افزود:برای بنده در این خصوص حتی تاخیر یک روزه ایراد دارد،لذا من هر ۲۷ فرماندار را عوض می کنم چون بعد از سه ماه مردم انتظار تغییر دارند.

وی افزود:بنده با بی میلی استانداری را قبول کردم ،اما بعد از پذیرش با قدرت و تمام توان عمل می کنم.من اگر هنری دارم حداکثر تا دوسال دیگر کار را تحویل مردم بدهم و میدان را برای افراد جوان تر باز کنم.

مقتدایی در ادامه اظهار داشت:مملکت داری شوخی بردار نیست،خوزستانی استانی نیست که بتوان با آن شوخی کرد.یک روزی با آقای خاتمی به سمت شلمچه می رفتیم در آنجا ایشان در خصوص مدیریت استان به من گفت:به همان گونه درست تشخیص میدهی عمل کن.لذا من با اقوام بیگانه نیستم و اساسا هیچ گوشه ذهنم هیچ نگاه قومیتی به کسی ندارم.من تمام کارها را با مطالعه و مشورت انجام میدهم و مشاوران بنده سخت مراقب هستند.

وی بار دیگر به انتصابات خود اشاره کرد و گفت: انتصابات اخیر بدور از نگاه قومی و سیاسی بوده است و صرفا افراد شایسته از میان نیروهای وزرات کشور انتخاب شده اند.

وی گفت: در منطقه نهر و نخل پرورش یافته ام و  با فرهنگ و مسایل قوم عرب بیگانه نیستم.وی گفت: در دوره جدید استانداری خود راه را بر هیچ تفکر سیاسی نبسته ام و در این راه حتی مخالفین دیدگاه سیاسی خود را نیز در منصب های بکار گرفته ام.استاندار خوزستان در ادامه این دیدار به فرایند انتصاب مدیران و فرمانداران اشاره کرد و گفت: تخصص ، تجربه ، مدنظر قرار دادن ارتقا سلسه مراتب اداری از جمله ملزومات برای انتصاب است.

مقتدایی خطاب به شرکت کنندگان گفت:من قبول ندارم کسی برایم تعیین تکلیف کند و چیزی را به من دیکته کند،این جلسه برای تبادل نظر و شنیدن سخنان دوستان می باشد.

استاندار خوزستان به مساله انتقادات محافل گوناگون پرداخت و گفت:من از چند جهت باید شمشیر بزنم و متاسفانه در این مدت بیشترین انتقادها از سوی برخی اعضای ستاد انتخاباتی آقای روحانی در استان بوده است .وی در پایان گفت :حالا که دست خالی از این جلسه نروید من از مشاوران حاضر (دکتر زراء نژاد،دکتر ممویی و جمال عالمی نیسی) میخواهم از میان سه گزینه زن عرب ،مدیرکل امور بانوان استانداری را براساس اصول شایسته سالاری و توانمندی انتخاب کنند.

 1 2 3 4 5 67 800