دین ابزاری ، تجارت سیاسی وانتخابات

عبدالواحد کعبی : در کارزار انتخاباتی وقتی رقیب با فقر داشته و تجربه ، فقدان کارنامه قابل استناد بویژه در حوزه سیاسی ، مدیریتی اعم از کلان و میانی و همچنین از دایره تاثیر اجتماعی قابل توجهی برخوردار نباشد برای رقابت با حریف مقتدر ، با تجربه ، توانمند و کارآمد و برخودار از کارنامه […]

عبدالواحد کعبی : در کارزار انتخاباتی وقتی رقیب با فقر داشته و تجربه ، فقدان کارنامه قابل استناد بویژه در حوزه سیاسی ، مدیریتی اعم از کلان و میانی و همچنین از دایره تاثیر اجتماعی قابل توجهی برخوردار نباشد برای رقابت با حریف مقتدر ، با تجربه ، توانمند و کارآمد و برخودار از کارنامه روشن و قابل دفاع به تخریب ، شایعه پراکنی و برچسب زنی روی می آورد . نمونه بارز این رفتار غیر اخلاقی و پوپولیستی و متکی به تبلیغات اغوا کننده را در انتخابات سال ٨۴  و ٨٨ه شاهد بودیم که حریف با دست یازیدن به انواع تخریب ها ،بد اخلاقی ها، ایراد اتهامات واهی سعی بر کوبیدن حریف و تحریف افکار عمومی از واقعیت ها به  نمود تا آراء کف جامعه را به سمت جذب کند.

در انتخابات دور دوم پیش رو در اهواز یکی از نامزدان انتخاباتی که از نظر سیاسی به جریان تندرو  نزدیک به برنده انتخابات ریاست جمهوری نهم ودهم است ،با در پیش گرفتن شیوه فرافکنی در کتمان ضعفهای خود استارت واغاز مبارزات انتخاباتی خودرا با عاریه گرفتن از ارزشهای دینی وملی به هوادران خود فرمان حمله با رمز یا فاطمه الزهرا اغاز کرد ،این شیوه که توسط جریان پایدارچی به شدت رواج پیدا کرده به نوعی تجارت با مفاهیم دینی وارزشهای ملی است که صدها هزار خون پاک فرزندان این مرز وبوم پای ان ریخته شده وهیچ جریان سیاسی وهیچ شخص حقیقی وحقوقی اجازه تجارت با این مفاهیم وارزشها را ندارد ،جوانمردی ،صداقت ،سلامت فکری به لحاظ دینی و ملی از شاخص های مهم وکالت مردم است ،که اقای نامزد حریف دکتر جویجری با اولین پیام تبلیغاتی خود همچون فرماندهان وسرداران جنگ در شب عملیات ضمن برشمردن حریف خود(دکتر جویجری) به عنوان دشمن فرمان حمله را صادر کرده،که نتیجه ان واگرایی قومی،تفرقه،و نفرت در بین مردم شریف اهواز است .