کیانوش راد: از نظر برخورد با فعالان سیاسی ، در قوه قضاییه در بر همان پاشنه می‌چرخد

از نظر برخورد با فعالان سیاسی ، در قوه قضاییه در ، بر همان پاشنه می‌چرخد.محمدکیانوش راد فعال و کارشناس مسائل سیاسی در همین زمینه به جامعه ایرانی میگوید: در قوه قضاییه از نظر برخورد با فعالان سیاسی در همچنان بر همان پاشنه می‌چرخد. هنوز هیچ تغییر رویکردی در رابطه با احکام سیاسی از سوی […]

از نظر برخورد با فعالان سیاسی ، در قوه قضاییه در ، بر همان پاشنه می‌چرخد.محمدکیانوش راد فعال و کارشناس مسائل سیاسی در همین زمینه به جامعه ایرانی میگوید: در قوه قضاییه از نظر برخورد با فعالان سیاسی در همچنان بر همان پاشنه می‌چرخد. هنوز هیچ تغییر رویکردی در رابطه با احکام سیاسی از سوی قوه قضاییه به ریاست رئیسی مشاهده نشده است.

کیانوش راد ادامه می‌دهد: احکام سنگین قضایی برای کارگران متهم نیشکر هفت تپه چگونه توجیه پذیر است؟ هنوز کارگران بصورتی ناعادلانه در بازداشت‌های بلندمدت به سر میبرند و حتی از حق اولیه دیدن وکلای خود نیز محروم هستند. بسیاری از افراد، چون احمدی نژاد و آملی لاریجانی رییس قوه قضاییه پیشین از برخورد با مفاسد اقتصادی صحبت‌های بسیاری انجام دادند، اما در دوره احمدی نژاد و آملی لاریجانی حتی رکورد اختلاس‌ها هم زده شد.

آقای رئیسی زمانی که مسئولیت داشتند چرا از فساد صحبت نمی‌کردند؟

این فعال سیاسی با بیان اینکه ابراهیم رئیسی در وهله اول باید بگوید که در دوره آملی لاریجانی کجا بودند و چه مسولیت‌هایی داشتند که سکوت کرده بودند، تصریح کرد: چرا ایشان در آن ایام سکوت کردند؟ چرا فریاد نزدند؟ اگر نمیتوانستند کاری انجام دهند چرا در دوره مدیریت قبلی مسئولیت بر عهده گرفته بودند؟ آقای آملی لاریجانی هم همین مواضع را در بیانات و رهنمودهایش تکرار میکرد، اما امروز آقای رئیسی از مفاسد اعجاب برانگیز دوره مدیریت آملی لاریحانی سخن به میان می‌آورد.

محمد کیانوش راد با اشاره به احکام سنگین کارگران هفت تپه گفت: چه کسی قرار است به دادِ این کارگران رسیدگی کند؟ هنوز تکلیف برخورد‌های سنگین با فعالان رسانه‌ای و فعالان محیط زیست روشن نشده است. همچنان به اتهامات گوناگون برای فعالان سیاسی احکام سنگین و ناعادلانه صادر میشود. هنوز نرگس محمدی از حقوق اولیه محروم است. چگونه با دیدن وضعیت برخی زندانیان زن، از جمله نرگس محمدی خواب به چشمان آقای رئیسی می‌آید؟

رویکرد آقای رئیسی در برخوردها ادامه رویکرد آملی لاریجانی است

این فعال سیاسی ادامه داد: معتقدم برای انجام اصلاحات در قوه قضاییه و در ارتباط با پرونده‌های سیاسی اقدامی مشاهده نشده و در مواقعی احکام دور از انتظار حتی نسبت به دوره مدیریت قبل صادر می‌شود. اصلاحات در قوه قضاییه، باید نشان دهد که به معنی واقعی کلمه مستقل و برای شهروندان در اعتراض و انتقاد حق کامل قائل است. باز هم میگویم از نظر سیاسی تاکنون، رویکرد آقای رئیسی در بحث برخورد با سیاسیون و فعالین کارگری و دانشجویی ادامه رویکرد آملی لاریجانی است، مگر آنکه در عمل اتفاق دیگری را شاهد باشیم.

منبع : سایت جامعه ایرانی
۹ مهرماه ۹۸