در کوخ کوچک ابوحاتم!

امروز مهندس الباجی پس از نشست هم اندیشی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در شادگان و اتمام سخنرانی وزیر کشور در اقدامی جالب ، سراغ خانه یک چهره محبوب که با تحمل درد فقر لبخند را بر لبان مردم صبور و محروم خوزستان نشانده ، را گرفت . با گروه همراه مسیر روستای العمه را در […]

امروز مهندس الباجی پس از نشست هم اندیشی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در شادگان و اتمام سخنرانی وزیر کشور در اقدامی جالب ، سراغ خانه یک چهره محبوب که با تحمل درد فقر لبخند را بر لبان مردم صبور و محروم خوزستان نشانده ، را گرفت . با گروه همراه مسیر روستای العمه را در پیش گفتیم ، از هر گذری که می پرسیدیم سرراست آدرس خانه او را می داد ، بسیاری تصور می کردند از یک شبکه خبری یا تلویزیونی برای تهیه گزارش به روستا آمده ایم ، بعد از نیم ساعت به روستای العمه(بصیر آباد) می رسیم ،خانه محقر و ساده ای که در و دیوار آن از محرومیت و سختی سخن می گوید و دو اتاق آن فاقد سقف بوده را به ما نشان می دهند.

اری این کلبه جایی جز خانه ابوحاتم معروف نیست . با آنکه چشمان اش کم سو شده اما با گرمی از آقای الباجی نماینده مردم اهواز و هیات همراه استقبال و همه را به اتاق کوچک پذیرایی اش می برد و از اینکه امروز یک نماینده مجلس به خانه او آمده بسیار خرسنده شده بود.آری امروز درس زیبایی را آموختم که بسیاری از چهره های طنز و مردان و زنانی که لبخند و شادی را بر لبان چهره شهروندان می نشانند در درون رنج ها و گرفتاری های فراوان دارند که ضرورت دارد صاحب منصبان و نخبگان در چنین روزهایی از آنها سراغ بگیرند . اقدام جناب الباجی هم برای مردم روستا و هم همراهان بسیار ستودنی بود.

احمد بوعذار

پنج شنبه ۲۴ فروردین۹۶