مطالعه پنج میدان نفت و گاز به قرارگاه خاتم الانبیا واگذار شد

شرکت ملی نفت ایران با امضای تفاهمنامه ای مطالعه میدان‎ های آزادگان جنوبی، منصوری، آب‎تیمور و فرزاد ای(A) و بی(B) را به شرکت تنکو (زیرمجموعه قرارگاه خاتم الانبیا) سپرد. این تفاهمنامه همکاری امروز (شنبه) میان «غلامرضا منوچهری» معاون توسعه و مهندسی مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و «حسین شریف‎آبادی» رئیس هیات مدیره شرکت تنکو و […]

شرکت ملی نفت ایران با امضای تفاهمنامه ای مطالعه میدان‎ های آزادگان جنوبی، منصوری، آب‎تیمور و فرزاد ای(A) و بی(B) را به شرکت تنکو (زیرمجموعه قرارگاه خاتم الانبیا) سپرد. این تفاهمنامه همکاری امروز (شنبه) میان «غلامرضا منوچهری» معاون توسعه و مهندسی مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و «حسین شریف‎آبادی» رئیس هیات مدیره شرکت تنکو و «حسن درگاهی» مدیرعامل شرکت تنکو امضا شد.

شرکت ملی نفت ایران پیش از این نخستین موافقت ‎نامه (HOA) همکاری را در قالب قراردادهای جدید نفتی با شرکت نفت و گاز پرشیا امضا کرده بود و امروز نیز نخستین تفاهمنامه (MOU) همکاری با شرکت‎های داخلی در مسیر اجرای الگوی جدید قراردادهای نفتی امضا شد. پس از اجرا شدن برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) و لغو تحریم ها در دی ماه پارسال، شرکت های نفتی بین المللی برای حضور در صنعت نفت ایران مذاکراتی را آغاز کرده اند که در برخی موارد به امضای تفاهمنامه یا توافقنامه اصولی منجر شده است. «غلامرضا منوچهری» معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت با بیان اینکه تاکنون 12 تفاهم نامه با شرکت های خارجی در صنعت نفت امضا شده و بزودی 12 تفاهم نامه دیگر نفتی امضا می شود، گفت: هزینه و ریسک پایین تولید نفت و گاز دو مزیت ایران برای جذب سرمایه گذاران است.