گزارش نشست جمعی از فعالان فرهنگی – اجتماعی عرب خوزستان با وزیر اطلاعات

در راستای برگزاری سلسله نشست های هم اندیشی نخبگان و فعالان فرهنگی – اجتماعی عرب با وزیران و مدیران بلندپایه سومین نشست هم اندیشی همچون دو سال گذشته با حضور حجت الاسلام و المسلمین دکتر علوی وزیر اطلاعات دولت تدبیر و امید به میزبانی آیت الله حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان و در […]

در راستای برگزاری سلسله نشست های هم اندیشی نخبگان و فعالان فرهنگی – اجتماعی عرب با وزیران و مدیران بلندپایه سومین نشست هم اندیشی همچون دو سال گذشته با حضور حجت الاسلام و المسلمین دکتر علوی وزیر اطلاعات دولت تدبیر و امید به میزبانی آیت الله حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان و در محل حوزه علمیه الغدیر اهواز برگزار شد.

000

به گزارش خبرنگار ما پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید آیت الله دکتر حیدری در سخنان کوتاهی ضمن عرض خیر مقدم به میهمانان برنامه بویژه وزیر اطلاعات : با وجود ایت الله دکتر علوی در راس وزارت اطلاعات بحمدالله طی دو سال اخیر شاهد تحولات خوبی در دو حوزه عملکرد و جهت گیری های وزارت اطلاعات بویژه در سطح استان خوزستان بوده ایم.

آیت اللّه دکتر حیدری : گره عدم استفاده از نخبگان عرب در سطوح مختلف مدیریت استان باید برای همیشه گشوده شود ما بارها به مسولان گفته ایم که گره کار کجاست. همه مسئولان بدانند روا داری تبعیض ناشی از بی دینی است.تبعیض ، ظلم است و باید با آن مقابله کرد.سیاست نظام اسلامی و فرمایشات مقام معظم رهبری همه بر استفاده از ظرفیت و توان کلیه نیروهای شایسته و کارآمد معتقد به نظام از همه قومیت ها و طیف ها تاکید دارد اما عده ای در استان خوزستان برخلاف سیاست های نظام اسلامی در راستای تزریق احساس تبعیض در جامعه حرکت می کنند

در ادامه این نشست و پس از بیان دیدگاههای برخی از فعالان عرب حجت الاسلام و المسلمین دکتر علوی وزیر اطلاعات در سخنانی با اشاره به جایگاه و تاریخ پرافتخار مردم خوزستان گفت : علقه ما به خوزستان عمیق است.ما خوزستان را کانون ایثار و جهاد و شهادت می دانیم.خوزستان را از آغاز سرزمین اهل بيت (ع) می دانیم. ما جز خوزستان منطقه صددرصد شیعه در ایران نداشتیم.

وی افزود : خوزستان همه موالی و شیعه اهل بیت (ع) بوده و هستند.خوزستان مدرسه اهل بیت است.خوزستان را سرزمین دفاع از ایران اسلامی می دانیم.امشب توفیقی حاصل شد تا در میان مردم دایره ، شلینگ آباد و خشایار باشیم.خوزستان را سرزمین وفاداران به مقام معظم رهبري می دانیم.

وزیر اطلاعات در ادامه گفت : همه فرزندان عرب خوزستان که در سطح ملی مسئولیتی بعهده گرفت خوش درخشید.دریابان شمخانی، دکتر موالی زاده و سید احمد موسوی نمونه ای از فرزندان موفق این خطه هستند. آقای جادری استاندار هرمزگان از مدیران موفق است.در استان نیز باید این اعتماد ایجاد شود و باید حضور نخبگان عرب در مدیریت استان بیشتر شود.

دکتر علوی اظهار داشت :شما پای نظام ایستادید و 12 هزار شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده اید.ما به خوزستان امید داریم.ما دنبال این نیستیم که اسم ما هراس آور باشد.ما به دنبال ایجاد امنیت و آرامش هستیم.امنیت برای همه فعالان فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی وجود دارد. وی گفت: ما با هم اندیشی و مساعدت شما می توانیم گره تبعیض را حل کنیم. قبلا هم خدمت نخبگان عرب آمدم و از نزدیک با مشکلات و مسائل شما آشنا هستم.

در ادامه معاون وزیر اطلاعات نیز در این جلسه گفت: مسله استان خوزستان مسله عدم هویت بخشی به منطقه است. مسله استان تبعیض است و اصلا مشکل مذهبی نیست. این استان یک استان کاملا شیعی است. معاون وزیر اطلاعات همچنین گفت: نباید به هویت مردم اهانت و بی توجهی شود. چه اشکال دارد بالای سردر مغازه و… با زبان عربی نوشته شود. باید به هویت ها توجه شود.

وی یادآور شد: در تهران هیچ نگاه تبعیضی به مردم عرب نیست اما در استان خوزستان باید نگاه تبعیض به مردم عرب را اصلاح کنیم. مردم عرب بدانند که وزارت متعلق به آنان و در خدمت آنهاست. معاون وزیر اطلاعات تاکید کرد: ما به مردم؛ اقوام و هویتشان باید احترام بگذاریم.

در آغاز این نشست آقایان دکتر فاضل خمیسی ، دکتر عبدالقادر سواری ، دکتر نویری ، دکتر سیدعباس مشعشعی ،حجت الاسلام کاظم سواری ، حسین مرمضی ،نادر اسدی نیا و شریف جدوعی و مهندس عادل سواری به ترتیب در حوزه های مختلف از جمله آموزش و پرورش ، مشکلات مناطق حاشیه شهرها ، مطالبات دانشگاهیان ،محیط زیست و تالاب ها و ریزگردها ، مسائل فرهنگی ، امور کشاورزی و پیامدهای واگذاری اراضی جفیر به شرکت های غیربومی ، انتصابات ،صنعت نفت استان و حوزه امور سیاسی و مطالبات مدنی به استناد آمار مطالبی را بیان کردند.سخنان آقای دکتر خمیسی بدلیل ارائه آمار مستند بسیار مورد توجه حاضران در نشست قرار گرفت.

10

000 00 0 1 2 3 4 5 6

8