نشست خبری مهم آیت الله حیدری با مدیران رسانه ها ؛ علیه انتقال آب کارون به قوه قضائیه اعلام شکایت می کنم

آیت‌الله دکتر محسن حیدری ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل سالن اجتماعات خانه مطبوعات استان برگزار شد با بیان اینکه حضور پرشور مردم در انتخابات حماسه جدیدی را برای استان به ثبت رساند اظهار کرد: ملت ایران با حضور میلیونی و بزرگ در انتخابات شور، شعور و احساس مسئولیت خود […]

آیت‌الله دکتر محسن حیدری ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل سالن اجتماعات خانه مطبوعات استان برگزار شد با بیان اینکه حضور پرشور مردم در انتخابات حماسه جدیدی را برای استان به ثبت رساند اظهار کرد: ملت ایران با حضور میلیونی و بزرگ در انتخابات شور، شعور و احساس مسئولیت خود را نسبت به نظام و جامعه خود نشان دادند و بانی تثبیت ساختار تازه‌ای در جمهوری اسلامی شدند.

IMG145717839

وی تصریح کرد: هر کدام از نماینده‌ها چه در مجلس شورای اسلامی و چه در مجلس خبرگان رهبری به وسیله احراز جایگاه قانونی خود در مجلس می‌بایست از ظرفیت‌های خود در به فعلیت درآوردن خواسته‌های مردم تلاش کنند. نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به بحث قانون‌گذاری در مجلس بنا به فرموده مقام معظم رهبری، مبنی بر اینکه باید شرایط ریل‌گذاری برای قطار قوانین مهیا شود و نگذاریم قطار از ریل خارج شود خاطرنشان کرد: لزوم تحقق این امر نظارت و پیگیری جدی در امور مختلف است تا بتوانیم با متخلفان برخورد کنیم. حیدری خاطرنشان کرد: نماینده اگر شجاعت همراه با حکمت و عقلانیت نداشته باشد نمی‌تواند رسالت نمایندگی خود را به نحو مطلوب انجام دهد. وی با اشاره به وظایف و تکالیف مجلس خبرگان رهبری در تعیین رهبر به ویژه پس از رحلت امام خمینی (ره) بیان کرد: مجلس خبرگان رهبری با انجام رسالت واقعی خود در همه شرایط سبب شد انقلاب در مسیر صحیح خود هدایت شود.

دکتر حیدری اذعان کرد: تعیین مشروعیت رهبری مادامی که از رهبری شرایط عدالت، تدبیر، قدرت اداره مملکت و… بهره می‌برد به عهده مجلس خبرگان رهبری است. وی با بیان اینکه نمایندگان مجلس خبرگان رهبری در شرایطی که مسئولان استانی در پیگیری برخی مشکلات که به نتایج مورد نظر دست پیدا نمی‌کنند و یا دچار تنگناهایی می‌شوند ورود می‌کنند اظهار کرد: عملیات مربوط به طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری و بحث انتقال آب استان پس از مطرح شدن در مجلس خبرگان اجرایی شد. امام جمعه موقت اهواز با اشاره به بودجه 350 میلیارد تومانی خط دوم ریل بندر امام ـ اندیمشک تاکید کرد: در سال 92 بودجه این پروژه از محل اعتبارات استانی مصوب شد اما مرکز در صدد انتقال این بودجه به استان‌های دیگر بود. وی ادامه داد: اما با دخالت نمایندگان استان در مجلس خبرگان رهبری بودجه مصوب در استان باقی ماند و اکنون 50 درصد از پروژه خط دوم ریل بندرامام ـ اندیمشک به پایان رسیده است.

آیت الله دکتر حیدری با بیان اینکه جنگ زیر ساخت‌های استان خوزستان را خراب کرد و استان را از قافله توسعه عقب انداخت عنوان کرد: استان خوزستان قبل از جنگ تحمیلی به لحاظ شاخص‌های اقتصادی، آموزشی، اقتصادی و… رتبه سوم را داشت پس از جنگ به رتبه 17 سقوط کرد و در حال حاضر بین 28 و 30 است. نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه دولت های گذشته در برنامه‌های خود نگاه ویژه به استان نکردند تاکید کرد: پس از پایان جنگ تحمیلی، مناطق جنگی بازسازی حقیقی نشدند به همین دلیل اکنون بالا‌ترین نرخ بیکاری را دارند.

آیت‌الله حیدری افزود: در زمان جنگ نیروهای بومی مهاجرت کردند و مردمی مثل مردم هویزه و دشت آزادگان زمانی که برگشتند تالابی مثل هورالعظیم که محل ارتزاق آن‌ها بود به وسیله استخراج نفت و مدیریت‌های غیرصحیح خشکیده شده و تمام زمینه‌های طبیعی کار و فعالیت ساکنان اطراف هور از بین رفت. وی با بیان اینکه تربیت نیروهای بومی از اهداف اولیه دانشگاه‌ها است اظهار کرد: دانشکده صنعتی هویزه 400 دانشجو دارد که سهم هویزه از این تعداد دانشجو فقط چهار نفر است یعنی معادل یک درصد است و تمام دانشجویان از استان‌های شیراز، اصفهان و.. است.

آیت الله حیدری با اشاره به مسئله انتقال آب استان به استان‌های دیگر تاکید کرد: اگر ما به این مسئله واکنش نشان می‌دهیم و از آب استان حمایت می‌کنیم این مسئله نباید با نگاه ناسیونالیستی و اینکه قومیت‌های مختلف در استان زندگی می‌کنند نگاه کرد. این مسئول گفت: بلکه این مسئله سبب به وجود آوردن بسیاری مسائل از جمله متاثر شدن بخش کشاورزی، آلودگی‌های زیست‌محیطی، گرد و غبار و… شده و علیه انتقال آب کارون برای مصارف غیر شرب در استان‌های دیگر به قوه‌قضائیه اعلام شکایت می‌کنم. حیدری با ابراز تاسف از استخدام نیروی انسانی خارج از استان توسط شرکت نفت گفت: میزان بیکاری در کل کشور چیزی حدود 10 الی 11 درصد است اما این آمار در برخی از شهر‌های استان 40 درصد است. وی در پایان با بیان اینکه برخی از مسئولان اتوبوسی وارد استان می‌شوند و ایل و قوم خود را به همراه خود به استان می‌آورند یادآور شد: اکثریت غریب به اتفاق مدیران پتروشیمی در حال حاضر غیر بومی هستند و هزینه اسکان آن‌ها در هتل از نظر اقتصادی به صرفه نیست.