خاله خرسه ورژن ۲۰۱۵ (تحریک احساسات مردم٬ ترفند جدید خودروسازان) / حسن نسیمی

اخیرأ تصاویری از غیرفعال شدن خط تولید خودروهای بی کیفیت ایرانی در فضای مجازی دست به دست می چرخد.ظاهرأ مدیران این دوکارخانه بزرگ خودروسازی پس از مشاهده ی اراده ی مردم در اقدامی نخ نما و برای تحریک احساس مردم برای عقب نشینی از مطالبه خود برای استفاده از خودروی با کیفیت دست به انتشار […]

اخیرأ تصاویری از غیرفعال شدن خط تولید خودروهای بی کیفیت ایرانی در فضای مجازی دست به دست می چرخد.ظاهرأ مدیران این دوکارخانه بزرگ خودروسازی پس از مشاهده ی اراده ی مردم در اقدامی نخ نما و برای تحریک احساس مردم برای عقب نشینی از مطالبه خود برای استفاده از خودروی با کیفیت دست به انتشار تصاویری از غیر فعال شدن خط تولید و بیکاری کارگران شرکت و همچنین انبوه خودروهای پارک شده در پارکینگ این شرکت ها زده اند. و این در حالی است که چند روز گذشته یکی از مدیران این شرکت ها با حضور در یکی از برنامه های تلویزیونی با عباراتی گستاخانه گفت:مردم فکر میکنند اگر خودروی ایرانی نخرند می توانند خودروی خارجی سوار شوند من به آن ها می گویم مردم باید خودروی خارجی را در خواب ببینند. گرچه استفاده از سخنان و استفاده از عبارات بی ادبانه و قلدرمآبانه در طی چند سال اخیر به ادبیات برخی مسئولین راه پیدا کرده اما آن چه که ظاهرأ این آقایون هنوز نتوانسته اند درک درستی از آن پیدا کنند این است که مردم ایران نجیب ترین و شریف ترین مردم هستند اما وای به روزی که کاسه ی صبرشان لبریز شود.

88765

حتما شما نیز زمان کودکی ماجرای شیرین دوستی خاله خرسه را شنیده اید . خرس ابلهی که برای اثبات دوستیش با قطعه سنگی……و حالا این جناب نعمت زاده مصداق آن قصه دوران کودکی و البته این پند حکیمانه جناب سعدی است که می فرماید« دشمن دانا به ز نادان دوست»چندی است که از ماجرای افاضات حکیمانه این دولتمرد پا به سن گذاشته میگذرد. ایشان گاهی در مقام یک انقلابی دو آتشه و مدعی العموم نخریدن خودروهای بی کیفیت را عملی ضد انقلابی و خائنانه می نامد و بر مسند اجتهاد نشسته و فتوای حرام می دهد .در این که دولت تدبیر و امید یکی از محبوب ترین دولت های تاریخ جمهوری اسلامی ایران است شکی نیست. دولتی که حمایت بی چون و چرای اصلاح طلبان را به دنبال دارد و از آن سو اصول گرایان نیز پیروزی این دولت را پیروزی اصول گرایان می خوانند . اما هر چه هست دولت دکتر حسن روحانی ثابت کرده فارغ از هر جریان سیاسی به دنبال ایجاد رفاه عمومی و کاهش محرومیت از جامعه ایرانی است.

یادمان نرفته دولت گذشته نیز که در دور نخست حمایت آحاد جامعه را به دنبال داشت در دومین مرحله از شروع به کار مورد آسیب جدی برخی وزرا و مشاورین قرار گرفت تا جایی که این آسیب شخص اول دولت را مورد شدیدترین هجمه ها قرار داد. بی تردید یکی از بزرگترین اشتباهات دولت گذشته علاوه بر استفاده از افراد غیر متخصص بر مسند جاریه کشور و دستورات لحظه ای و بدون مطالعه حمایت بی حد و حصر رییس دولت از اطرافیانش بود. و حالا ظاهرا پس از دوسال که از شروع دولت محبوب روحانی می گذرد باز هم شاهد حضور برخی اشخاص بر پیکره دولت هستیم که مصداق همان شعر کودکی است.

کمپین نخریدن خودرو و اعتراض به افاضات جناب نعمت زاده لقمه چربی برای مخالفان دولت شده است و رسانه های تندرو که در ساز مخالفت ترمز بریده اند با استفاده از این جریان به دنبال تخطئه دولت هستند آن هم زمانی که دولت پیروز میدان مذاکرات هسته ای شده و به گفته رییس دولت تازه کارش را آغاز کرده است اما این کمپین که به حق مورد حمایت جدی آحاد مردم قرار گرفته تندروها را در خط اول و رهبری این حرکت اجتماعی قرار داده است. و در این گذار برخی دولتمردان ناخواسته و یا خواسته در حال بازی در نقش اول این دشمنی هستند. نکته دیگر اما به بحث خودرو برمی گردد. درحالی که مدیران خودروساز در حال راهی برای فرار از سنگینی اراده ملت هستند در اقدامی رو به جلو داد بیکاری جوانان را سر می دهند غافل از این که توقف خط تولید خودروی بی کیفیت که فقط مونتاژ آن وطنی است و تمام قطعات غیر استاندارد آن ساخت کشور فخیمه چین است به مثابه توقف خط تولید تابوت برای مردم است.فقط کافی است با گشتی در اینترنت و گذاری بر تلفات جاده ای و میزان قتل عام‌مردم بی گناه به این واقعیت تلخ پی برد. در پایان به عنوان یک شهروند حامی دولت از جناب دکتر روحانی می خواهم تجربه تلخ دولت گذشته در استفاده از افراد ناکارآمد را تکرار نکرده و خواست و مطالبه مردم را همان گونه که وعده داده اند عملی سازد.

ایام بکام
حسن نسیمی