خوزستان در مقام نخست خرید گندم کشور قرار گرفت

خرید تضمینی گندم خوزستان از مرز یک میلیون تن فراتر رفت.از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از یک میلیون و ۵۰ هزار تن گندم به صورت تضمینی و ۲۹ هزار تن کلزا از کشاورزان استان خریداری شده است. ۱۰۲ مرکز خرید، مقدار گندم تضمینی در قالب ۱۲۵ هزار و ۲۶۷ محموله گندم مازاد بر نیاز […]

خرید تضمینی گندم خوزستان از مرز یک میلیون تن فراتر رفت.از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از یک میلیون و ۵۰ هزار تن گندم به صورت تضمینی و ۲۹ هزار تن کلزا از کشاورزان استان خریداری شده است. ۱۰۲ مرکز خرید، مقدار گندم تضمینی در قالب ۱۲۵ هزار و ۲۶۷ محموله گندم مازاد بر نیاز کشاورزان را خریداری و ذخیره سازی کرده اند ، از این میزان محصول شامل یک هزار و چهار تن گندم معمولی و ۴۶ هزار تن گندم دروم است.

مراکز خرید، گندم معمولی را با افت مفید چهاردرصد و دو درصد غیرمفید با قیمت ۱۳ هزار ریال و با همین میزان افت، گندم دروم را با قیمت ۱۳ هزار و ۳۰۰ ریال خریداری کرده است.از ۲۵ شهرستان درگیرخرید گندم استان، تنها شهرستان های ایذه و باغملک آن هم به دلیل شرایط آب و هوایی اقدام به خرید نکرده اند. استان خوزستان تاکنون بیشترین میزان خرید تضمینی گندم را در کشور داشته است.در سال گذشته تا پایان فصل خرید، یک میلیون و ۳۵۲ هزار تن گندم خریداری شد و بر آورد امسال بر اساس نظر سازمان جهاد کشاورزی، نوید خرید یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن داده شده است.