آیت الله موسوی جزایری : چیزی بدتر از سکوت سران اسلامی نسبت به جنایات در میانمار وجود ندارد

چیزی بدتر از سکوت سران اسلامی نسبت به جنایات در میانمار وجود ندارد.امام جمعه اهواز ضمن محکومیت شدید کشتار مسلمانان در میانمار گفت: اخبار خوبی که از عراق و سوریه واصل می‌شود حکایت از پیروزی‌های بزرگ جبهه حق بر باطل دا رد. پیروزی بزرگ در عراق و سوریه قریب‌الوقوع است و انشاءالله هیچ خبری از […]

چیزی بدتر از سکوت سران اسلامی نسبت به جنایات در میانمار وجود ندارد.امام جمعه اهواز ضمن محکومیت شدید کشتار مسلمانان در میانمار گفت: اخبار خوبی که از عراق و سوریه واصل می‌شود حکایت از پیروزی‌های بزرگ جبهه حق بر باطل دا رد. پیروزی بزرگ در عراق و سوریه قریب‌الوقوع است و انشاءالله هیچ خبری از شیاطین در این کشورها باقی نخواهد ماند.

آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری در خطبه های نماز جمعه امروز ( جمعه ۱۷ شهریورماه) در مصلی مهدیه امام خمینی(ره) اهواز ضمن توصیه به رعایت تقوا و تبریک عید غدیر به روایات و احادیث شیعی و اهل سنت از این عید اشاره و اظهار کرد: شأن عید غدیر انتصاب حضرت علی بن ابیطالب مولای متقیان به امامت مؤمنین و ولایت مسلمین است که رویدادی بسیار مهم و برگ زرینی در تاریخ اسلام است و جایگاه عظیمی دارد.وی افزود: بنابراین بهترین و جامع ترین موقعیت برای وحدت مسلمین اعم از شیعه و سنی همین روز است که چنین رویداد بزرگ تاریخی در آن رخ داده که مقبول شیعه و سنی است. برای وحدت مسلمین روزی بهتر از عید غدیر و آن هم با شعار من کنت مولاه سراغ نداریم تا شیعه و سنی زیر پرچم قرآن و عترت متحد شوند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان تصریح کرد: سالها است که حرکت‌هایی در خوزستان آغاز شده‌اند که عادات خیر و حسنه‌ای هستند و به دیگر استان‌ها دیگر نیز تسری می‌یابند. یکی از این عادات حسنه، راهپیمایی در روز عید غدیر در برخی مناطق و حواشی شهر نظیر کوی علوی برای اعلام بیعت با حضرت علی ابن ابیطالب مولای متقیان (ع) است . سنت حسنه دیگر که خوزستان در آن پیشقدم بوده، اطعام در روز غدیر است که مورد استقبال سایر استان‌ها حتی استان‌های سنی‌نشین نیز قرار گرفته و به عنوان مثال در استان هرمزگان اطعام هشت هزار نفر در روز عید غدیر آغاز شد و یکی از برادران اهل سنت تمامی هزینه‌های آن را پرداخت کرد.

آیت‌الله موسوی جزایری با بیان اینکه فداکاری در راه اسلام و شهادت در راه اسلام است که سبب پیروزی ما شده است، عنوان کرد: اخبار خوبی که از عراق و سوریه واصل می‌شود حکایت از پیروزی‌های بزرگ جبهه حق بر باطل دارد. در عراق چیزی به پیروزی نمانده است و دشمن نفس‌های آخر خود را می‌کشد. در سوریه نیز آخرین پایگاه دیرالزور توسط رزمندگان اسلام نابود شد. پیروزی بزرگ در عراق و سوریه قریب‌الوقوع است و انشاءالله هیچ خبری از شیاطین در این کشورها باقی نخواهد ماند.

وی اظهار کرد: در خطبه‌های نماز عید فطر امسال، مسأله بحث کمک مردمی به مردم مظلوم یمن که هم در فشار جنگ و هم تحت فشار اسیب‌های ناشی از جنگ قرار دارند را مطرح کردیم که خوشبختانه مقداری مورد استقبال قرار گرفت و مبلغ ۸۰ میلیون تومان توسط مردم استان به حساب اعلام شده واریز و این مبلغ را به ستاد پشتیبانی مخصوص کمک‌های غذایی و دارویی واریز کردیم.امام جمعه اهواز با اشاره به تلاش‌های نماینده ولی فقیه در سازمان حج گفت: ایشان با اصرار زیاد حجاج را راضی کردند و به آنها قول دادند که مراسم حج با نظم و امنیت برگزار می‌شود. این سید جلیل‌القدر واقعاً نقش خود را به درستی ایفا کرد و خوشخبتانه تا این لحظه که اعمال حج به پایان رسیده و حجاج در آستانه بازگشت قرار دارند، هیچ حادثه‌ای رخ نداده و حجاج بسیار راضی بودند و حجاج هم از عملکرد رژیم صعودی و هم از تدابیر حکیمانه ستاد حج و نماینده ولی فقیه و سازمان جج بسیار راضی بودند.

آیت‌الله موسوی جزایری با اشاره به کشتار مسلمانان در میانمار تصریح کرد: کشور میانمار با جمعیت حدود ۵۰ میلیون نفر در ساحل خلیج بنگال قرار دارد که اکثر جمعیت آن بودایی هستند و دارای اقلیت قابل توجهی از مسلمانان است. متأسفانه قدرت در دست بوداییان است که تاب و تحمل مسلمانان را ندارند و زن، مرد و کودک مسلمان میانماری را می‌کشند و قتل عام می‌کنند و خانه‌های آنها را آتش می‌زنند. این مسائل بسیا تألم‌آور و دردناک است.

وی با ابراز تأسف از فجایع رخ داده علیه مسلمانان میانمار با اعتراض شدید نسبت به سکوت سران اسلامی برخی کشورهای اسلامی و همچنین مجامع جهانی عنوان کرد: جنایاتی که علیه مسلمانان در میانمار رخ می‌دهد در واقع نسل‌کشی و مشابه همان اتفاقاتی است که در بوسنی و هرزگووین رخ داد و اینجا است که مجامع جهانی باید ورود کنند و از این جنایات ممانعت به عمل آوردند. از آنجایی که این ظلم بر مسلمانان وارد می‌شود طبیعتا باید صدای اعتراض مسلمانان و دولت‌ها و ملت‌های اسلامی بلند شودامام جمعه اهواز ضمن محکوم کردن کشتار مسلمانان در میانمار از سکوت سران کشورهای اسلامی در مورد این فجایع انتقاد کرد و افزود: اکنون چیزی بدتر از سکوت سران اسلامی در این باره وجود ندارد. همچنین امروز مقرر شده در سراسر کشور در محکومیت جنایات علیه مسلمانان میانماری راهپیمایی برگزار شود اما به علت گرمای شدید هوا، این برنامه در خوزستان برگزار نمی‌شود.