سرلشکر صفوی : مردم اهواز با حضور گسترده و توفنده خود درس فراموش ناشدنی به تهدیدات دشمنان دادند

همزمان با روز ۲۲ بهمن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و همگام با ملت مسلمان ایران و در راستای تجدید بیعت با ولایت و رهبری و میثاق دوباره با شهیدان مردم اهواز بویژه عرب های ولایت مدار با مشارکت گسترده در راهپیمایی ۲۲ بهمن حماسه ای ماندگار در تاریخ پرافتخار مردمان این سرزمین آفریدند و پاسخ […]

همزمان با روز ۲۲ بهمن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و همگام با ملت مسلمان ایران و در راستای تجدید بیعت با ولایت و رهبری و میثاق دوباره با شهیدان مردم اهواز بویژه عرب های ولایت مدار با مشارکت گسترده در راهپیمایی ۲۲ بهمن حماسه ای ماندگار در تاریخ پرافتخار مردمان این سرزمین آفریدند و پاسخ محکمی به یاوه گویان و تازه به دوران رسیده های کاخ سفید دادند.راهپیمایان اهوازی با سر دادن شعارهای انقلابی و حماسی به زبان عربی و فارسی و اعلام بیعت با رهبری ، در مصلای نماز جمعه گرد هم آمده و ضمن تایید بندهای قطعنامه پایانی به سخنان سرلشکر رحیم صفوی دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری گوش فرا دادند.

در این مراسم سرلشکر صفوی با تقدیر از حضور پرشکوه مردم اهواز در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن و گرامیداشت حماسه آفرینی و رشادهای مردم اهواز سلام گرم مقام معظم رهبری را ابلاغ و اظهار داشت : سلام حضرت امام خامنه ای را به شما مردم اهواز می رسانم . من نیز مراتب عشق و محبت خودم را به شما مردم قهرمان اهواز تقدیم می کنم .هر وقت به اهواز می آیم به یاد محنت ها و رشادت ها و شهادت طلبی شما مردم اهواز و خوزستان می افتم. سلام و درود خدا و انبیاء الهی بر شما مردم اهواز باد که امروز به همراه اقیانوس جوشان ملت ایران در این راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت کردید. صفوی : مردم اهواز در همیشه تاریخ پرچم مبارزه با ظلم و ستم را ب افراشته اید.
  مردم اهواز با این حضور گسترده و توفنده خود درس فراموش ناشدنی به تازه به قدرت رسیده ها دادند. بسیار خرسندم که امروز در جمع مردم ولایت مدار و هوشمند اهواز هستم

دستیار فرمانده کل قوا با اشاره به تحولات منطقه ای و جهانی و بیان چالش ها و رویداهای گوناگون گفت : جهان امروز به تعادل نرسیده و در حال دگرگونی است . تغییرات و نوشدگی در منطقه خاورمیانه از سرعت بیشتری برخوردار است.  تحول همیشه با چالش و تقابل همراه است. باید روندها ، رویدادها و راهکارها را بررسی کرد تا در هر تحول و مقابله با چالش جدید خود را به روز کرد تا امکان گذر از چالش ها فراهم شود.از آغاز انقلاب تاکنون روندها و رویدادها به نفع جمهوری اسلامی بوده است. ثبات سیاسی مهمترین مشخصه جمهوری اسلامی در برابر تحولات و تغییرات جهانی و منطقه ای است. ولایت و رهبری هوشمند بهترین نعمتی است که خداوند به ما داده است که توانسته کشور را در تحولات و تغییرات منطقه با ثبات نگه دارد. رزمندگان و شهیدان امنیتی را ایجاد کرده اند که تا ۸۰ سال تداوم خواهد داشت.

وی در ادامه سخنان خود پیرامون قدرت نرم جمهوری اسلامی و نقش دولت ها در ایجاد اقتدار درون زا از رهگذر رفع مشکلات مردم و ایجاد رضایتمندی افزود : دولت گذشته و باید پاسخ بدهند که برای رفع مشکلات مردم در تمامی بخش ها چه کرده اند. مهمترین مولفه اقتدار جمهوری اسلامی قدرت نرم است که امروز در یمن تجلی پیدا کرده است.مردم سالاری دینی و بیداری اسلامی دو جریان توقف ناپذیر است. قدرت نرم جمهوری اسلامی امروز همه مرزها را درنوردیده و به آمریکای لاتین رسیده است. موقعیت جغرافیایی و منابع طبیعی ایران نسبت به همسایگان اش قابل مقایسه نیست و در جایگاه برتری نسبت به کشورهای دیگر منطقه است.طراحان بر نامه های ششم توسعه باید به این ظرفیت ها در راستای تعامل با کشورهای منطقه بخوبی لمس کنند.

سرلشکر صفوی به خوزستان بعنوان محور توسعه اقتصاد مقاومتی اشاره و اظهار داشت : خوزستان ما ۴ برابر کشور کویت است و همه چیز در این خوزستان است و بیش از دو سوم آب های ایران در این استان است.می توان با اتصال راه آهن خرمشهر به بصره می تواند نقش مهمی در رونق تجارت ایران با آسیای میانه ایفا کرد.در خوزستان بدلیل منابع آبی دوبار در سال کشاورزی می شود.

وی به بیان فرصت های فراروی مدیران کشور پرداخت و گفت : چهارمین فرصت ایران ظرفیت علمی و دانشگاههاست. چه کسی باید برای فارغ التحصیلان دانشگاهی شغل ایجاد کند جز دولت!.اقتصاد مقاومتی نیاز امروز و فردای کشور است.دشمنان فرامنطقه ای خصوصا مثل شرارت نمی توانند تهدید نظامی جدی ایجاد کنند. راه مقابله با تهدیدات اینست که قدرت داخلی را افزایش دهیم و رضایت مندی مردم از حکومت را افزایش بدهیم. ما اگر قدرت درون زا را تقویت کنیم تهدیدات دشمن راه بجایی نخواهد برد. دشمن بدنبال ایجاد تفرقه و یاس می باشد.

مشاور مقام معظم رهبری ولایت را محور اتحاد و همبستگی دانست و اظهار داشت : وجود دو گفتمان در میان مردم باعث سردرگمی جوانان و مردم می شود. گفتمان مقاومت و پیروی از آرمان های امام و رهبری تنها گفتمان نجات بخش است. دومین تهدید نفوذ دشمن است که موجب ناکارآمدی روند تصمیم سازی مسئولان می شود.دشمن حتی بدنبال نفوذ و تغییر ژنتیک محصولات کشاورزی ماست. ما مدیران توانمندی می خواهیم که برنامه و بودجه را عملیاتی کنند و انقلابی و مردم دار باشند.چهارمین چالش بی اعتماد کردن نسل جوان نسبت فرهتک دینی و انقلابی است.حجم اطلاعات مبادله شده در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی آنرا به چاقوی دو لبه تبدیل کرده است