باز هم ابتکار خوزستانی ها، خاکی شد!

دیروز، پنجشنبه، 16 دیماه 95، دومین طرح کاشت نهال وبا نام جنگلانه که با نام و یاد “شهدای حله” مزین شده بود، در پارک جنگلی گمبوعه انجام شد. بعد از دهها طرح کاشت نهال که با نامهای مختلف و توسط سمنها و فعالان محیط زیست در سراسر استان انجام شده بود، اولین طرح جنگلانه سال […]

دیروز، پنجشنبه، 16 دیماه 95، دومین طرح کاشت نهال وبا نام جنگلانه که با نام و یاد “شهدای حله” مزین شده بود، در پارک جنگلی گمبوعه انجام شد. بعد از دهها طرح کاشت نهال که با نامهای مختلف و توسط سمنها و فعالان محیط زیست در سراسر استان انجام شده بود، اولین طرح جنگلانه سال 95 در میشداخ و به مناسبت میلاد نبی اکرم ص و امام جعفر صادق ع و در 27 آذر انجام شده بود، دیروز اما، به همت فعالان محیط زیست و همکاری مدیریت منابع طبیعی و همراهی موجود اما کمرنگ چند سازمان دیگر و غیبت و عدم حضور خیلی های دیگر (که ما فعالان، کمافی السابق، باز هم تلاش اجتماعی و فرهنگی میکنیم که همراهی مسئولین، رفته رفته بیشتر شود) در فضایی صمیمی، جنگلانه 2 در سال 95 در گمبوعه با کاشت تعداد قابل توجه و در حدود 1500 نهال سدر و کهور انجام شد.

لحظات پایانی این همایش مردمی، دکتر علی ساری نماینده محترم مجلس شورای اسلامی، خود را به محل مذکور رسانده و ضمن کاشت نهال، دقایقی با مردم و مسئولین حاضر گفتگو کردند، در این مباحث، نماینده مردم استان از وعده صیانت از حقوق مردم استان مخصوصا در بحث انتقال آب، حمایت از همایشهای مردمی و نقش ارزشمند سمنها گفتند. نکته قابل ذکر آنکه، پس از پایان کاشت نهالها،،، هجوم ریزگردها سراسر خوزستان را فرا گرفت که نشان از لزوم توجه بیشتر و بیشتر و بیشتر به توسعه سرانه فضای سبز شهری، توسعه جنگلها و توجه ویژه و همگانی، مخصوصا توجه خاص مسئولان عالی رتبه استان در آموزش مردم و نیز گسترش امکانات برای اینگونه فعالیتهای منجر به بیابان زدایی دارد. لذا میتوان گفت: ابتکار دیروز خوزستانی ها، برای مبارزه با ریزگرد، به خاک، منتهی شد و بنظر میرسد باید بدنبال ابتکاری دیگر بود.

علیرضا عامری

(عضو گروه مردمی حامیان محیط زیست خوزستان)

جمعه، 17 دیماه95