همایش فرهنگی “یوم النخله” در “چوئبده” برگزار شد

همایش علمی- فرهنگی یوم النخله با حضور نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی خوزستان، اعضای هیات علمی مرکز تحقیقات خرما کشور ، جمعی از اعضای هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی تهران و جمعی از مسئولان محلی یکشنبه در مصلای نماز جمعه چوئبده آبادان برگزار شد. نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان در […]

همایش علمی- فرهنگی یوم النخله با حضور نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی خوزستان، اعضای هیات علمی مرکز تحقیقات خرما کشور ، جمعی از اعضای هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی تهران و جمعی از مسئولان محلی یکشنبه در مصلای نماز جمعه چوئبده آبادان برگزار شد. نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان در این همایش گفت:شهرستان آبادان نقش کلیدی در تولید خرما کشور دارد.

82197337-70954275

وی اظهار داشت: رشد تولید نیازمند تعامل همه دستگاه است و تمام دستگاه های اجرایی باید برای از میان برداشتن مشکلات و شکوفایی منطقه بخصوص در تولید خرما اقدام کنند. مدیرجهاد کشاورزی آبادان هدف از برگزاری این مراسم را تقدیر از تولید کنندگان برتر خرما، افزایش کمی و کیفی تولید پایدار محصولات کشاورزی است. ناجی شهیب زاده، ایجاد زمینه ای لازم برای ترغیب فعالان عرصه تولید کشاورزی را از دیگر هدف برگزاری این همایش دانست و ادامه داد: این همایش می تواند منشا حرکت رو به جلو در ارتقای تولید کشاورزان منطقه باشد. در این همایش کارگاه آموزشی با عنوان روش های افزایش عملکرد و کاهش هزینه های تولید خرما توسط عضو هیات علمی مرکز تحقیقات خرما و میوه های گرمسیری کشور برگزار شد که به جهت اشاره به یافته های نوین علمی مورد استقبال کشاورزان قرار گرفت. به گزارش ایرنا در این همایش از کشاورزان نمونه استان و شهر چوئبده تقدیر به عمل آمد. همچنین از سه کشاورز آبادانی که در زمینه تولید خرما، پرورش میگو و تعاونی های برتر تولید زنان در سطح استان موفق به کسب مقام اول شده بودند تقدیر شد.