سردار شاهوار پور : ساخت مسجد در توسعه شهری تعریفی ندارد و این یکی از اشکالات اساسی است

فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان بر نقش مساجد در حوزه سیاسی و انتخاب به عنوان یک نقش محوری تاکید کرد و گفت: ساخت مسجد در توسعه شهری تعریفی ندارد و این یکی از اشکالات اساسی است که باید به آن توجه لازم صورت گیرد. سردار حسن شاهوارپور روز شنبه در آئین روز جهانی مساجد که با […]

فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان بر نقش مساجد در حوزه سیاسی و انتخاب به عنوان یک نقش محوری تاکید کرد و گفت: ساخت مسجد در توسعه شهری تعریفی ندارد و این یکی از اشکالات اساسی است که باید به آن توجه لازم صورت گیرد. سردار حسن شاهوارپور روز شنبه در آئین روز جهانی مساجد که با حضور نماینده ولی فقیه در استان،جمعی از مسئولان، طلاب، فرماندهان سپاه و بسیجیان استان در سرسرای امام خامنه ای مجتمع فجر سپاه در اهواز برگزار شد اظهار کرد: با توجه به ظرفیت خوبی که در مساجد استان وجود دارد باید با هم افزایی و استفاده از تجربه های گرانبهای متولیان امر و افتخارات خوبی که در در سطح مساجد به دست می آید برای توسعه درسطح استان و کشور اقدام کنیم.

82195894-70951736

وی افزود: درشرایط کنونی نیاز است قدر اقدامات و ابتکاراتی که در مساجد است را بدانیم و آن ها را به عنوان خمیرمایه کار خود در پیشبرد اهداف مقدس مدنظر قرار دهیم. فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان همچنین بر رصد تمامی حوادث پیرامون جهان اسلام در مساجد تاکید کرد و گفت: باید نسبت به حوادثی که در سطح جهان رخ می دهد حساس بوده و به عنوان متولیان مسجد، تمامی مسائل پیرامون جهان را رصد کرده و موضع خود را در زمینه های مختلف مشخص کنیم. وی همچنین به جنایت های رژیم آل سعود و سکوت معنی دار مجامع بین المللی اشاره کرد و افزود: رژیم آل سعود در زمان حاضر به نمایندگی از استکبار جهانی برای تضعیف مسلمانان جهان تلاش مضاعفی داشته و سعی دارد اهداف استکبار جهانی را در منطقه به مرحله اجرا درآورد.

سردار شاهوارپور همچنین مدیریت حج را به عنوان یکی از مسائل مهم و قابل توجه برشمرد و گفت: متاسفانه در زمان حاضر حج در بدترین شرایط ممکن اداره می شود و سال گذشته نیزحادثه بزرگی به دلیل بی کفایتی رژیم آل سعود رخ داد که باعث شهادت بسیاری از مسلمانان جهان شد. وی افزود: همچنین در شرایط کنونی دشمنان اسلام قصد تفرقه افکنی میان مسلمانان جهان اسلام را دارند که منجر به مسلمان کشی شده است. فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان بیان کرد: تفکر تکفیری نشات گرفته از تفکر استعماری و صهیونیستی است که همواره حامی جنایتکاران بوده و قصد دارند در تمامی دنیا مسلمانان را به جان یکدیگر بیاندازند.

وی ادامه داد:شکل گیری جریان هایی نظیر گروه های تکفیری و داعش اتفاقات ناگواری را در سطح جهان به وجود آورده و متاسفانه خیلی از مسلمانان جهان نسبت به این جنایت ها بی توجه هستند. شاهوارپور ادامه داد: این امت اسلامی به دلیل فشارهایی که از سوی استکبار جهانی به آن ها وارد می شود نسبت به این جنایت ها بی تفاوت بوده و در این فضای وهم آلودی که دشمنان ایجاد کرده اند نقش مساجد یک نقش محوری بوده و این مساجد به عنوان محل تجمع مسلمانان می توانند اتفاقات روز جهان را مورد بررسی و تجزیه تحلیل قرار دهند. وی تصریح کرد:اگراین مسائل مورد توجه قرارگیرد و اعتراض جمعی درخصوص جنایت هایی که در سطح جهان انجام می شود مطرح شود، بی شک می تواند جامعه جهانی را نسبت به بسیاری از ظلم و جنایت ها آگاه سازد.

فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان گفت: یکی از مسائل مهم جدای از مسائل دینی ، نقش مساجد درحوزه روشنگری است و در زمان حاضر با توجه به گستردگی حوزه ارتباطات می توان از این فضا برای انتشار اعتراضات خود نسبت به بی عدالتی ها در سطح جهان استفاده کنیم. شاهوارپور افزود: برخی از مساجد سطح استان در زمینه های مختلف فرهنگی، دینی و اجتماعی اقدامات خوبی را در دستور کار خود قرارداده و این برنامه ها با تعامل خوب بین متولیان مساجد، پایگاه های بسیج، اوقاف، ارشاد و هیات امنای مساجد به خوبی پیش می رود اما در برخی از مساجد اختلافات زیادی وجود دارد. وی اختلاف ها در مساجد را یک آفت توصیف کرد و گفت:اختلافات موجب کاهش تعداد مومنان برای حضور در مساجد شده و ظرفیتی را که یک مسجد باید برای یک منطقه ایجاد کند از دست می رود.

وی ادامه داد: در برخی از مساجد استان جمعیت خوبی برای نمازجماعت حضور می یابند اما امام جمعه به دلیل همین اختلافات در این مساجد حضور ندارد و این یکی از مشکلاتی مهمی است که باید رفع شود. شاهوارپور به نقش مساجد درحوزه مدیریت شهری و کشوری اشاره کرد و گفت: یکی از مسائلی که در زمان حاضر با آن مواجه هستیم این است که به رغم جمعیت بالای مسلمانان، انسجام مساجد درحوزه سیاسی و انتخاب کمرنگ است. ٢١ آگوست برابر با ٣٠ مرداد بنا به درخواست جمهوری اسلامی ایران، از سوی سازمان کنفرانس اسلامی به عنوان روز جهانی مسجد نامگذاری شده است. این روز مصادف با به آتش کشیدن مسجدالاقصی توسط صهیونیست ها است. در هفته تکریم و تجلیل مساجد از 30 مرداد ماه تا 5 شهریورماه برنامه های فرهنگی مرتبط با مساجد در استان برگزار می شود.