فاضلاب کوت عبدالله ، زرگان و کوی علوی محور نشست نمایندگان اهواز با معاون وزیر نیرو بود

بعد از ظهر سه شنبه 19 مرداد نشست ویژه نمایندگان اهواز با حمیدرضا جانباز معاون وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در راستای پیگیری مشکلات شهرهای حوزه انتخابیه اهواز ، باوی ، حمیدیه و کارون در بخش فاضلاب ، تامین حق آبه کشاورزان ، رفع محدودیت ایجاد شده برای کشاورزان دارنده […]

بعد از ظهر سه شنبه 19 مرداد نشست ویژه نمایندگان اهواز با حمیدرضا جانباز معاون وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در راستای پیگیری مشکلات شهرهای حوزه انتخابیه اهواز ، باوی ، حمیدیه و کارون در بخش فاضلاب ، تامین حق آبه کشاورزان ، رفع محدودیت ایجاد شده برای کشاورزان دارنده چاه عمیق و همچنین برنج کاران در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

79889

در این نشست آقایان دکتر ساری و مهندس جواد الباجی خواهان عملیاتی شدن مصوبات اخیر شورای عالی آب بویژه تامین اعتبارات تکمیل شبکه دفع فاضلاب در اهواز و کوت عبدالله شدند. دکتر ساری خطاب به معاون وزیر نیرو گفت : متاسفانه علیرغم مصوبات موجود تاکنون هیچ اقدامی برای توسعه و بهسازی شبکه دفع فاضلاب در کوت عبدالله و مناطق پیرامونی اهواز همچون زرگان ، کوی علوی و حمیدیه صورت نگرفته و سلامت شهروندان به مخاطره جدی افتاده است.

در ادامه مهندس الباجی نیز با اشاره به مشکلات تامین حقابه کشاورزان اهواز و ملاثانی اظهار داشت : حقابه حدود 5 هزار هکتار کشت تابستانه کشاورزان در اهواز و ملاثانی تامین نشده و محدودیت های ابلاغی سازمان آب و برق اقتصاد کشاورزی منطقه را بشدت تهدید می کند. الباجی افزود : ایجاد محدودیت کشت یک سوم زمین های زراعی برای کشاورزان دارنده چاه عمیق بویژه در شهرستان باوی از سوی سازمان آب و برق و نصب کنتور باعث نگرانی کشاورزان شده و در نهایت موجب کاهش میزان محصولات کشاورزی استان خواهد گردید. در این نشست معاون وزیر نیرو ضمن استماع سخنان نمایندگان اهواز و پذیرش مطالبات آنها مقرر گردید:

1-طی روزهای آینده جلسه ویژه بررسی مشکلات شبکه فاضلاب کوت عبدالله با حضور معاون وزیر ، مدیرعامل آبفای اهواز و نمایندگان در وزارت نیرو برگزار و اعتبار لازم تصویب و در اختیار شرکت آبفا قرار می گیرد.

2-اعتبار ریالی توسعه شبکه فاضلاب اهواز از جمله کوی علوی و زرگان از محل اعتبارات شرکت توانیر تامین و ابلاغ خواهد شد

3-دستور رفع محدودیت کشت برای چاه داران و تامین آب مورد نیاز برنج کاران اهوازی به سازمان آب و برق خوزستان ابلاغ می شود