الباجی : با مدیران ناکارآمد تعارف نداریم / وضعیت راه های خوزستان نابسامان است

نماینده مردم اهواز، باوی ، حمیدیه و کارون با تشریح وضعیت نابسامان جاده های روستایی استان گفت: به استناد اطلاعات بدست رسیده و با توجه بازدید میدانی مختلفی که از وضعیت جاده های استان داشته ام به این نتیجه رسیدم که فعالیت شهرسازی در این مسیرها بسیار ضعیف بوده است. جواد کاظم نسب (الباجی ) بیان […]

نماینده مردم اهواز، باوی ، حمیدیه و کارون با تشریح وضعیت نابسامان جاده های روستایی استان گفت: به استناد اطلاعات بدست رسیده و با توجه بازدید میدانی مختلفی که از وضعیت جاده های استان داشته ام به این نتیجه رسیدم که فعالیت شهرسازی در این مسیرها بسیار ضعیف بوده است. جواد کاظم نسب (الباجی ) بیان داشت: برای مثال مسیر تصفیه به روستای عنافچه این جاده نه تنها تعریض نشده است. بلکه به توجه به تردد خودروهای سنگین به کلی تخریب شده اند. از طرفی راه های روستاهای خسرج در مسیر حمیدیه به کلی تخریب شده است. جاده های ورودی روستاهای غیزانیه -روستاهای شهرستان باوی و ورودی اکثر روستا های شهرستان کارون مشکل داشته و نیاز به زیر سازی و آسفالت دارند.

8263015623

روستاهای مسیر کرخه یا همان روستاهای جهاد نیز از نظر راه جاده ای مشکل دارند. لذا می طلبد مسوولان راه و شهرسازی توجه جدی به روستاها داشته باشند. وی ادامه داد: خصوصا بامدژ که از روستاهای مهم و قطب اقتصاد استان است دز کشاورزی شیلات و دامداری هست و مردم انجا مردم سخت کوشی هستند اما راه های مواصلاتی خوبی ندارند.همچنین جاده کانال توانا مسیر اندیمشک به کلی تخریب شده اند. جاده اهواز به دغاغله می طلبد که مسیرش تعریض شود. این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان داشت: البته همه تهمت ها متوجه اداره راه و شهرسازی نیست. بلکه ادارات ذی نفع همچون مناطق نفت خیز جنوب، شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی می بایست کمی به این مسایل توجه بکنند و برای حل این مشکلات همت و همراهی داشته باشند.

نماینده مردم اهواز، باوی ، حمیدیه و کارون اضافه کرد: مهم ترین راه پیشرفت هر استان توسعه راه های آن تقویت و توسعه راه های آن است. لذا این راه هایی که در استان خوزستان هستند می طلبد از نظر ایمنی توجه جدی تری نسبت به ساماندهی آنها صورت گیرد. ایمن سازی راه های روستایی روشنایی راه ها و اصلاح هندسی از مواردی هستند که برای حل مشکل راه ها باید در نظر گرفته شوند. کاظم نسب افزود: یکی از مهم ترین راه های عبور و مرور جاده امام صادق (ع) است. از پل شهید بقایی به سمت خرمشهر که در شب بسیار خطرناک و ناامن هست. حتی پلیس راه نیز بر نامناسب بودن آن صحه گذاشته است. در حالی که نزدیک روستا کنار این جاده هستند و تردد آن ها از این مسیر خطرناک انجام می گیرد.این جاده علاوه بر تعریض نیاز به ایمن سازی و استفاده از علایم هشدار دهنده دارد.

نماینده مردم اهواز ، باوی ، حمیدیه و کارون تصریح کرد: در جلسه ای با مدیر راه و شهرسازی خوزستان داشتیم مشخص شد که اعتبارات ناچیزی برای راه های روستایی در نظر گرفته شده است و برای ما غیر قابل قبول بود که در استانی که منبع نفت و کشاورزی و پتروشیمی است راه های نابسامانی وجود داشته باشد. این عضو خانه ملت یادآور شد : از همین جا اعلام می کنم که مدیران مربوطه به راه های استان توجه ویژه ای بکنند و اگر این امر حاصل نشود. مجبوریم از اهرم های خودمان استفاده کنیم. ما آمده ایم که کار کنیم و با کسی تعارف نداریم. گرچه میدانیم مدیران در صدد خدمت هستند اما باید علل و عوامل کم کاری ها مشخص شود تا اگر به اقناع نرسیدیم نسبت به حل مشکل اقدام کنیم. نماینده مردم اهواز ، باوی ، حمیدیه و کارون تصریح کرد: این را باید بگویم که ما نمایندگان مجلس اهل تعامل و گفتگو هستیم و قصد تقابل با مدیران استان را نداشته و نداریم. جز اینکه مدیری ضعیف و ناکارآمد باشد که بدون تعارف اعمال نظارت خواهیم کرد. بر این اساس از مدیران کل می خواهیم با همت کار کنند و اگر نمی توانند مردانه اعلام کنند که به فکر راه حل باشیم.