نماینده مردم شوش : برای سیراب کردن کرمان نباید خوزستان را تشنه گذاشت

سید راضی نوری اظهار داشت:بی‌آبی، مشکل آب شرب در شهرها و روستاها و هزاران مشکل زیست‌محیطی دیگر در خوزستان به خاطر انتقال آب کارون پیش‌آمده است آیا این‌ها باقی الصالحات است؟ سید راضی نوری نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهارات هاشمی که انتقال آب کارون به کرمان را باقیات‌الصالحات دانسته […]

سید راضی نوری اظهار داشت:بی‌آبی، مشکل آب شرب در شهرها و روستاها و هزاران مشکل زیست‌محیطی دیگر در خوزستان به خاطر انتقال آب کارون پیش‌آمده است آیا این‌ها باقی الصالحات است؟ سید راضی نوری نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهارات هاشمی که انتقال آب کارون به کرمان را باقیات‌الصالحات دانسته گفت: اینکه مردم ایران آبی برای آشامیدن داشته باشند حق مردم است ولی بحث این است که این آب را باید از کجا تأمین کنیم؟

64619_954

وی ادامه داد: آیا برای سیراب کردن یک استان باید استان دیگری را تشنه گذاشت؟ این با کدام عقل سلیم جور درمی‌آید؟ نوری تصریح کرد: آب مردم کرمان یا شهرهای دیگر را از جایی تأمین کنید که به‌جای دیگری لطمه وارد نشود. وی افزود: بی‌آبی، مشکل آب شرب در شهرها و روستاها و هزاران مشکل زیست‌محیطی دیگر در خوزستان به خاطر انتقال آب کارون پیش‌آمده است آیا این‌ها باقی الصالحات است؟ نماینده شوش تصریح کرد: اگر کرمانی‌ها یا اصفهانی‌ها حق‌دارند آب بخوردند خوزستانی‌ها هم طبق قوانین بین‌المللی نباید از سهم خود محروم شوند. وی اضافه کرد: هر کس با هر مقام و لباسی که باشد نمی‌تواند حق مردم خوزستان را ضایع کند نباید ضرر رساندن به خوزستان را توجیه کنیم. به گزارش رهیاب،اکبر هاشمی رفسنجانی در قامت یکی از سرسخت‌ترین طرفداران انتقال آب به فلات مرکزی و کرمان در اظهار نظری این کار را باقیات صالحات می‌داند.

رهیاب