تقی زاده : نقش آموزش و پرورش در دفاع مقدس مستند می شود

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان اعلام کرد : نقش آموزش و پرورش خوزستان در دفاع مقدس تدوین و مستندسازی می شود.به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش وپرورش خوزستان، محمد تقی زاده با اشاره به نقش جامعه فرهنگی در دفاع مقدس افزود :آموزش و پرورش در عرصه های مختلف دفاع مقدس ، شامل […]

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان اعلام کرد : نقش آموزش و پرورش خوزستان در دفاع مقدس تدوین و مستندسازی می شود.به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش وپرورش خوزستان، محمد تقی زاده با اشاره به نقش جامعه فرهنگی در دفاع مقدس افزود :آموزش و پرورش در عرصه های مختلف دفاع مقدس ، شامل فضا ها و اماکن آموزشی و نیروی انسانی و پشتیبانی نقش موثری داشته است. در بخش فضاها و اماکن بسیاری از مدارس و ساختمان های اداری ، در ایام جنگ به عنوان پادگان ، محل اسکان آوارگان ،سنگر و ستادهای آموزش و پشتبانی جنگ استفاده می شدند.

untitled

رئیس کمیته تدوین نقش آموزش و پرورش در دفاع مقدس افزود: در بخش نیروی انسانی نیز فرهنگیان و دانش آموزان نقش برجسته ای در دفاع مرزهای میهن اسلامی داشته اند. با هماهنگی معاونت پژوهشی ، در سال تحصیلی آینده اولویت هایی به پژوهش های مرتبط با دفاع مقدس اختصاص یافت. وی با ارایه آمارهای مربوط به سهم فرهنگیان و دانش آموزان در دفاع مقدس گفت : 325 معلم شهید و 2829 دانش آموز شهید 4843 رزمنده فرهنگی و 1462 جانباز و 246 آزاده سرافراز ، هدیه جامعه فرهنگیان به نظام اسلامی است.در دوران دفاع مقدس کلاس های درس و امتحانات در خط مقدم جبهه برگزار می شد و بسیاری از رزمندگان در همین کلاس ها موفق به کسب دیپلم شدند . در عرصه پشتیبانی نیز آموزش و پرورش همیشه حامی رزمندگان اسلام بود.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان به تشکیل کمیته های مشابه در شهرستان ها و مناطق و نواحی آموزش و پرورش در راستای انعقاد تفاهم نامه همکاری میان اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان و بنیاد حفظ رآثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: هدف این کمیته ها جمع آوری خاطرات فرهنگیان در دفاع مقدس و احصاء اماکن و فضاهای آموزشی درگیر با جنگ ، جمع آوری اسناد و مکاتبات اداری مربوط به جنگ است . تقی زاده ضمن تاکید بر لزوم احیا و ترویج فرهنگ ایثارگری و شهادت در میان فرهنگیان و دانش آموزان گفت : نقش آموزش و پرورش در انتقال میراث دفاع مقدس به نسل های آینده و دانش آموزان بسیار حساس است و همه باید در تدوین ، ضبط و ثبت رشادت ها ، ایثارگری ها و آثار و خاطرات مربوط به حوزه آموزش و پرورش در دفاع مقدس کمک کنند ، به این دلیل که جمع آوری ، انتقال میراث فرهنگی و آثار دفاع مقدس بسیار مهم و ضروری است . گفتنی است ،اولین جلسه کمیته تدوین نقش آموزش و پرورش خوزستان در دفاع مقدس در سالن جلسات معاونت پرورشی و فرهنگی اداره آموزش و پرورش خوزستان برگزار شد.