استاندار خوزستان در ماهشهر : هیچ خطری مردم منطقه و حتی دیگر واحدهای پتروشیمی را تهدید نمی کند

استاندار خوزستان آخرین اقدامات انجام شده برای مهار و اطفاء کامل حریق در پتروشیمی ماهشهر را تشریح کرد. غلامرضا شریعتی عصر پنجشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بخش اصلی حریق در پتروشیمی ماهشهر با تلاش نیروهای امدادی مهار شده و تلاش برای اطفاء کامل حریق ادامه دارد. وی که خود […]

استاندار خوزستان آخرین اقدامات انجام شده برای مهار و اطفاء کامل حریق در پتروشیمی ماهشهر را تشریح کرد. غلامرضا شریعتی عصر پنجشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بخش اصلی حریق در پتروشیمی ماهشهر با تلاش نیروهای امدادی مهار شده و تلاش برای اطفاء کامل حریق ادامه دارد. وی که خود به همراه مسئولان ارشد استان در واحد یاد شده حضور یافته است گفت: نیروهای امدادی با تلاش فراوان در حال اطفاء حریق هستند و از هیچ کوششی دریغ نکرده اند.

IMG-20160707-WA0455

 

وی اظهار داشت: هم اینک چهار بالگرد و یک هواپیمای آبپاش در منطقه حضور یافته و در کنار امداد رسانان کار امداد رسانی و خاموش کردن آتش را انجام می دهند ضمن اینکه تمامی دست اندرکاران حوزه نفت و گاز استان نیز برای مهار این آتش سوزی در منطقه بسیج شده اند. استاندار خوزستان گفت: اقدامات اولیه برای ایمن سازی واحد پتروشیمی انجام شده و از سرایت آتش به سایر قسمت های آن جلوگیری شده است. وی ادامه داد: اکنون حریق تنها در یک مخزن 25 هزار تنی آن وجود دارد که کارشناسان فنی مشغول مهار آن هستند که احتمالا با تمام شدن مواد داخل این مخزن حریق به طور کامل مهار خواهد شد. وی شایعه تخلیه کردن مردم ماهشهر را به خاطر خطرات ناشی از این آتش سوزی تکذیب کرد و گفت: من اکنون در 200 متری حریق هستم و هیچ خطری شهر و حتی بخشهای دیگر این واحد پتروشیمی را تهدید نمی کند. وی بیان کرد: علاوه بر بسیج امکانات استان از استانهای دیگر نیز امکاناتی به ماهشهر ارسال شده تا در صورت نیاز از آنها استفاده شود.

استاندار خوزستان خاطر نشان کرد: تا کنون بالگردهای امداد رسان در چهار مرحله آبپاشی انجام داده اند و در صورت نیاز باز از این بالگردها استفاده خواهد شد. وی گفت: مسئولان سیاسی، امنیتی، عمرانی و حتی مسئولان ارشد نفتی و گازی استان در محل حادثه حضور دارند و تدابیر لازم برای مهار کامل این آتش سوزی را انجام می دهند.

شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و شرکت های تابعه آن همزمان با وقوع آتش سوزی در مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا که از دیروز (چهارشنبه، ١٦تیر) آغاز شده است، در محل حضور یافتند. پیگیری ها از مناطق نفتخیز جنوب حاکی از آن است که این شرکت ٢٨٠ بشکه ماده خاموش کننده، دو دستگاه بزرگ آتش نشانی به همراه دو گروه آتش نشان به پتروشیمی بوعلی سینا ارسال و اعزام کرده است. همچنین پنج دستگاه تانکر آب شرکت بهره برداری آغاجاری به دلیل همجواری با مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا در این پتروشیمی در آماده باش است. رئیس HSE و رئیس آتش نشانی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در محل آتش سوزی حضور دارند. تمامی نیروها و ماشین آلات شرکت خدمات ترابری و پشتیبانی نفت ( از شرکت های تابع مناطق) و اداره ترابری شرکت بهره برداری آغاجاری نیز در حالت آماده باش قرار دارند. شرکت پتروشیمی بوعلی سینا که در زمینی به گستره ٣٦ هکتار در شمال غربی خلیج فارس در استان خوزستان، در منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر واقع شده دیروز ( چهارشنبه، ١٦ خرداد ) دچار حریق شده است که هم اکنون زبانه آتش در بلندترین برج پتروشیمی کشور که در پتروشیمی بوعلی سینا قرار دارد مهار شده اما آتش تنها در یک مخزن 25 هزار تنی آن ادامه دارد. تلاش آتش نشانان برای خاموش کردن این مخزن که حاوی خوراک نفتاست ادامه دارد.