پست برق موقت 132 کیلوولت نبوت وارد مدار شد

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان گفت: در اقدام و عملی دیگر در سال اقتصاد مقاومتی پست برق موقت 132 کیلوولت نبوت برقدار و به شبکه سراسری برق متصل شد . به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه ای خوزستان ، محمود دشت بزرگ در بازدید از این پست برق افزود: هدف از اجرای این […]

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان گفت: در اقدام و عملی دیگر در سال اقتصاد مقاومتی پست برق موقت 132 کیلوولت نبوت برقدار و به شبکه سراسری برق متصل شد . به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه ای خوزستان ، محمود دشت بزرگ در بازدید از این پست برق افزود: هدف از اجرای این پروژه افزایش ظرفیت و تامین انرژی مورد نیاز واحدهای مسکونی و صنعتی در مناطق شمال شرق اهواز، افزایش پایداری و کاهش محدودیت و احتمال خاموشی شبکه فوق توزیع و توزیع، کاهش بار ایستگاه های برق زیتون ، صنایع و شهرک نفت (اسکو) و افزایش توان مانور در شبکه توزیع منطقه بوده است .

DSC_9716

وی درباره مشخصات پروژه نیز گفت: در این پست یک دستگاه ترانسفورماتور 33/132 کیلوولت به ظرفیت 50 مگاولت آمپر ، یک بی خط ورودی 132 کیلوولت و چهار فیدر خروجی 33 کیلوولت نصب شده است . دشت بزرگ اظهار داشت : هزینه اجرای این پروژه حدود 41 میلیارد ریال بوده که از محل اعتبارات شرکت برق منطقه ای خوزستان تامین و پرداخت گردیده است . وی درادامه بیان داشت : کلیه مراحل طراحی و خدمات مهندسی پست و همچنین ساخت تجهیزات و اجرای عملیات توسط شرکت های داخلی انجام شده است .

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان همچنین با اشاره به اینکه خوزستان بزرگترین تولید کننده برق در کشور است ، گفت: به دلیل وجود صنایع بزرگ و گرمای شدید هوا ، شبکه برق خوزستان دارای رتبه دوم مصرف برق در کشور بوده که بیش از 15 درصد از کل بار کشور را شامل می‌شود . وی اضافه کرد: همچنین پیش‌بینی می‎شود با رشد حدود هشت درصدی، بار شبکه در سال 95 به 8123 مگاوات برسد که در صورت اجرای برنامه‌های مدیریت مصرف این میزان رشد به پنج درصد و بار به 7900 مگاوات محدود خواهد شد که تحقق این امر در سال اقتصاد مقاومتی مستلزم همکاری و مدیریت مصرف همه مشترکان اعم از مردم و صنایع در ساعت اوج مصرف است .