میزان غلظت گرد و خاک در خوزستان به بیش از 5 برابر حد مجاز رسید / اهواز 725 میکروگرم

روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان روز دوشنبه در اطلاعیه ای از انتشار گرد و خاک در برخی شهرهای این استان تا بیش از پنج برابر حد مجاز خبر داد. طبق اطلاعیه اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، میزان گرد و خاک در ساعت 10 صبح دوشنبه در اهواز 725 میکروگرم بر مترمکعب، آبادان […]

روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان روز دوشنبه در اطلاعیه ای از انتشار گرد و خاک در برخی شهرهای این استان تا بیش از پنج برابر حد مجاز خبر داد. طبق اطلاعیه اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، میزان گرد و خاک در ساعت 10 صبح دوشنبه در اهواز 725 میکروگرم بر مترمکعب، آبادان 501 میکروگرم بر متر مکعب، اندیمشک 255 میکروگرم بر متر مکعب، دزفول 650 میکروگرم بر مترمکعب، شوشتر 488 میکروگرم بر مترمکعب، امیدیه 234 میکروگرم بر مترمکعب و ماهشهر 347 میکروگرم بر مترمکعب است.

82064527-70705668

بر اساس این اطلاعیه میزان گرد وخاک که از صبح امروز آغاز شده در ساعت هفت صبح در اهواز 359 ،اندیمشک 510، شوشتر 422 ، سوسنگرد 647 و ماهشهر 166 میکروگرم بر متر مکعب بود. میزان عادی ذرات معلق در هوا حدود 150 میکروگرم بر متر مکعب است. همچنین ستاد بحران استانداری خوزستان در اطلاعیه ای از اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان ها خواسته است اقدامات لازم را برای مقابله با وزش باد و گرد و خاک که در بخش هایی از غرب، جنوب و مرکز خوزستان آغاز شده انجام دهند.

بنابراین وزش باد و تداوم کاهش دید ناشی از برخاستن گرد و غبار به تناوب تا روز سه شنبه ادامه می یابد. در این اطلاعیه به شهروندان به ویژه صیادان، لنج داران، صاحبان قایق های موتوری، کشاورزان، بیماران تنفسی، کودکان، سالمندان، مسافران، دامداران، عشایر، ساکنان مناطق در معرض خطر و مناطق با احتمال وقوع تندباد توصیه شده که نکات ایمنی و بهداشتی را رعایت کنند. خارج نشدن غیرضروری از منزل و محل کار و کاهش فعالیت بدنی، استفاده از ماسک مناسب در زمان قرار گرفتن در فضای باز از جمله اقداماتی است که شهروندان باید در مقابله با این پدیده مد نظر داشته باشند.