عاشور سواری پور : پارک ربیع تنها گزینه نهایی برای انتقال دست فروشان اهوازی است!

عضو شورای اسلامی شهر اهواز گفت: پارک ربیع تنها محل و گزینه نهایی برای انتقال دستفروشان از هسته مرکزی شهر اهواز است. عاشور سواری پور در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: گزارشی که معاونت خدمات شهری شهرداری اهواز ارائه کرده، نشان می دهد که این معاونت نتوانسته محل جدیدی برای استقرار دستفروشان اهواز در […]

عضو شورای اسلامی شهر اهواز گفت: پارک ربیع تنها محل و گزینه نهایی برای انتقال دستفروشان از هسته مرکزی شهر اهواز است. عاشور سواری پور در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: گزارشی که معاونت خدمات شهری شهرداری اهواز ارائه کرده، نشان می دهد که این معاونت نتوانسته محل جدیدی برای استقرار دستفروشان اهواز در هسته مرکزی شهر پیدا کند.

5456_454

وی با اشاره به اعتراض دستفروشان نسبت به آنچه که نبود امنیت در محل جدید خود در پارک ربیع عنوان شده، افزود: در جلسه ای که به همراه علی ساری نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با فرماندار این شهرستان برگزار کردیم، فرماندار اهواز وعده کرد که امنیت پارک ربیع را تامین کرده و در این محل یک پاسگاه موقت راه اندازی کند. سواری پور مناسب ترین محل را در شرایط فعلی برای دستفروشان پارک ربیع دانست و گفت: دستفروشان باید این واقعیت را بپذیرند که در هسته مرکزی شهر زمین خالی وجود ندارد که در اختیار آنها قرار دهیم بنابراین پیشنهاد می دهم که کار در پارک ربیع را بپذیرند.

وی اضافه کرد: به طور قطع پارک ربیع پس از مدتی رونق خواهد گرفت، زیرا مردم برای تامین نیاز و کالاهای مورد نیاز خود با قیمت مناسب، به پارک ربیع روی می آورند. این عضو شورای شهر اهواز با بیان اینکه دستفروشان اهواز اتحادیه و انجمن صنفی ندارند که بشود با آنها مذاکره کرد، افزود: آمادگی داریم پیشنهادات دستفروشان را برای بهبود وضعیت و برداشتن موانع حضور آنها در پارک ربیع اعمال کنیم.

بر اساس این گزارش، در پی اجرای طرح جابجایی دستفروشان هسته مرکزی شهر اهواز، که از پارسال اجرا شده بود، مقرر شد پارک ربیع (آخرآسفالت) به عنوان محل جدید برای آنها آماده سازی شود. با وجود آماده سازی این محل اما دستفروشان تاکنون حاضر به استقرار در پارک ربیع نشده اند. نبود امنیت و رونق نداشتن کسب و کار در پارک ربیع، دلایل امتناع دستفروشان از رفتن به این محل عنوان شده است.

دستفروشان در یکی دو ماه گذشته چند راهپیمایی و تجمع اعتراض آمیز برگزار کرده اند. در آخرین تجمع اعتراضی روبه روی ساختمان شورای شهر اهواز، دستفروشان پیشنهاد کردند توقفگاه فروشگاه رفاه در ساحل شرقی کارون و یا یک زمین در هسته مرکزی اهواز به عنوان بازار دستفروشان، جایگزین پارک ربیع شود. معاونت خدمات شهری قرار بود این پیشنهاد را بررسی و به شورای شهر اهواز اعلام کند. حدود یک هزار نفر در هسته مرکزی اهواز دستفروشی می کنند.