خبیر ، سرپرست استانداری خوزستان رحلت علامه شیخ ابراهیم دیراوی شاعر نامدار استان را تسلیت گفت

 درگذشت حجت الاسلام و المسلمین شیخ ابراهیم دیراوی شاعر معروف عرب خوزستانی و از شاعران اهل بیت (ع) و مردمی استان را که اشعار وی مورد توجه بسیاری از مسلمانان سایر کشورها نیز می‌باشد را صمیمانه به خانواده داغدار ایشان، عموم مردم استان و همچنین اهالی شعر و ادب تسلیت گفته و آرزومندم خداوند متعال […]

 درگذشت حجت الاسلام و المسلمین شیخ ابراهیم دیراوی شاعر معروف عرب خوزستانی و از شاعران اهل بیت (ع) و مردمی استان را که اشعار وی مورد توجه بسیاری از مسلمانان سایر کشورها نیز می‌باشد را صمیمانه به خانواده داغدار ایشان، عموم مردم استان و همچنین اهالی شعر و ادب تسلیت گفته و آرزومندم خداوند متعال روح پاکش را با مولایش علی (ع) محشور نماید و به بازماندگان صبر جزیل عنایت فرماید.» فرج‌الله خبیر، سرپرست استانداری خوزستان، در پیامی درگذشت حجت الاسلام و المسلمین شیخ ابراهیم دیراوی، شاعر معروف عرب خوزستانی، را تسلیت گفت. متن این پیام بدین شرح است:

767402

«انا لله و اناالیه راجعون کل من علیها فان و یبقی وجه ربک ذو الجلال و الاکرام

درگذشت حجت الاسلام و المسلمین شیخ ابراهیم دیراوی شاعر معروف عرب خوزستانی و از شاعران اهل بیت (ع) و مردمی استان را که اشعار وی مورد توجه بسیاری از مسلمانان سایر کشورها نیز می‌باشد را صمیمانه به خانواده داغدار ایشان، عموم مردم استان و همچنین اهالی شعر و ادب تسلیت گفته و آرزومندم خداوند متعال روح پاکش را با مولایش علی (ع) محشور نماید و به بازماندگان صبر جزیل عنایت فرماید.» حجت الاسلام و المسلمین شیخ ابراهیم دیراوی شاعر معروف عرب خوزستانی در شهر مقدس قم دار فانی را وداع گفت.

وی که یکی از شاعران عرب خوزستان بود در سرودن اشعار مختلف تبحر خاصی داشت ولی در کنار تمام اینها سرودن اشعاری در مدح اهل بیت از وی چهره‌ای شاخص در بین تمام شیعیان جهان ساخته بود. اشعار این شاعر اهل خرمشهر در بین علاقه‌مندان به شعر و ادب عربی سایر کشورها نیز مورد استفاده قرار می‌گرفت. شیخ ابراهیم در خانواده‌ای متدین و محب اهل بیت (ع) و همچنین از بزرگان این قبیله پرورش یافت و از کودکی در مکتب، تلاوت صحیح قرآن را یاد گرفت و سپس برای فراگرفتن علوم دینی رهسپار حوزه علمیه در قم مقدسه شد. او در پیشرفت شعر شعبی عربی در خوزستان بسیار موثر بوده است و در کنار وی شعرای زیادی پرورش یافته‌اند که از شاعران و بزرگان آینده شعر خواهند . سه مجموعه شعر از آن مرحوم به یادگار مانده است. قصیده این شاعر در حمایت از انقلاب اسلامی ایران و خطاب به دشمنان از جمله آثار مهم او است. آیین تشییع و بدرقه این شاعر عرب خوزستان جمعه (۲۴ اردیبهشت 95) در جزیره مینو و از محل حسینیه دیراوی‌ها برگزار شد.