آیت الله کعبی : راهیان نور یک حرکت مجاهد پرور و ایمان ساز است

یکی از نمایندگان مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: حرکت راهیان نور ظرفیتی است که می تواند میان جوانان جهان اسلام، یک حرکت جهانی توفانی بر مدار ایمان، تقوا و نهضت حسینی، ولایت و رهبری ایجاد کند. آیت ا… ‘عباس کعبی’ بیان کرد: حرکت فرهنگی راهیان نور آن گونه تداوم پیدا کرده که از […]

یکی از نمایندگان مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: حرکت راهیان نور ظرفیتی است که می تواند میان جوانان جهان اسلام، یک حرکت جهانی توفانی بر مدار ایمان، تقوا و نهضت حسینی، ولایت و رهبری ایجاد کند. آیت ا… ‘عباس کعبی’ بیان کرد: حرکت فرهنگی راهیان نور آن گونه تداوم پیدا کرده که از جنبه تشکیلات و تاثیرگذاری در داخل و خارج از کشور رشد یافته است.

82013093-70611453

وی با اشاره به اینکه قطب فرهنگی راهیان نور بر مدار ایمان، تقوا و شهیدان است افزود: محال است کسی با قصد اخلاص، مشهد شهیدان و یادمان ها را زیارت کند اما در زندگی او اثری نگذارد؛ زیارت شهیدان، میدان های عزم مجاهدین فی سبیل ا… در دفاع مقدس خاطره های دل انگیز در ذهن ها، عاطفه ها و وجدان ها زنده می کند که انسان ساز است. نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: تمامی کارهای زائران راهیان نور، خادمان و کسانی که کار ستادی انجام می دهند، مقدس، جامعه ساز و انسان ساز است. وی با اشاره به اینکه اگر حرکت راهیان نور وجود نداشت، برنامه های جنگ فرهنگی و شبیخون فرهنگی دشمن، گسست نسلی در جامعه امروز ایجاد می کرد، خاطرنشان کرد: نسل های سوم و چهارم جامعه همچون مجاهدان دوران دفاع مقدس آماده جان فشانی هستند و ما نمونه آن را در دفاع از حرم اهل بیت(ع) مشاهده می کنیم.

آیت ا… کعبی با اشاره به اینکه بسیاری از مدافعان حرم اهل بیت(ع) دوران دفاع مقدس را ندیده اند اما با خاطره های شهیدان زندگی می کنند، اظهارکرد: این شهیدان با مشاهده راهیان نور و اثرپذیری، رنگ ایثار، جهاد و شهادت به خود گرفتند. وی با اشاره به اینکه مقاومت اسلامی لبنان، نتیجه دیگری از دوران دفاع مقدس و بیداری اسلامی نتیجه گیری از مقاومت اسلامی لبنان است، ادامه داد: بیداری اسلامی حذف نشدنی و غیرقابل سرکوب است.

آیت ا.. کعبی افزود: شهیدان برای اسلام قدرت تعیین کرده و امروز تولید و حفظ قدرت برای اسلام یک واجب کفایی است؛ هر کسی در این مسیر سستی و سهل انگاری کند، گناه کرده است. وی با اشاره به اینکه حرکت راهیان نور یک حرکت مجاهد پرور، ایمان ساز و تقوا ساز است و اینها نیز عناصر تشکیل دهنده یک جامعه انقلابی هستند، خاطرنشان کرد: رهبرمعظم انقلاب فرمودند که باید انقلابی باشیم و انقلابی فکر و عمل کرد. زنده ماندن گفتمان انقلاب اسلامی در پرتو الهام از شهیدان است و این مساله بدون زیارت شهیدان و خو گرفتن با فرهنگ شهیدان امکان ندارد.

آیت ا… کعبی با بیان اینکه راهیان نور باید کاری انجام دهد که حال و شور معنوی ایجاد شده، باقی بماند، عنوان کرد: شبکه های اجتماعی، فضای سایبری و ارتباطات با زائران شهدا در راهیان نور و تداوم این زیارت مهم است؛ حرکت دوم در این خصوص، مطالعه کتب شهیدان و خاطرات و زندگی آنهاست که به یک فرهنگ عمومی تبدیل شده است. نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه حرکت سوم در این عرصه، بازگویی فلسفه دفاع مقدس، جهاد در راه خدا و فرهنگ مجاهد پروری است، گفت: شهدای ما شهدای مکتب اسلام و اهل بیت(ع) است؛ هرچه ایمان و تقوا بیشتر شود، معرفت به شهیدان هم بیشتر خواهد شد.