آیت الله حسن زاده : اقتصاد مقاومتی به معنی بستن درهای مملکت به روی سایر کشورها نیست

حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن حسن‌زاده ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته این شهرستان با اشاره به نام‌گذاری امسال به نام سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» اظهار کرد: مقام معظم رهبری در سخنرانی خود در مشهد بر نیاز به تولید داخلی و ایجاد اشتغال تاکید کردند و دولت و همه مجموعه‌ها باید در […]

حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن حسن‌زاده ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته این شهرستان با اشاره به نام‌گذاری امسال به نام سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» اظهار کرد: مقام معظم رهبری در سخنرانی خود در مشهد بر نیاز به تولید داخلی و ایجاد اشتغال تاکید کردند و دولت و همه مجموعه‌ها باید در این بحث با جدیت وارد حوزه اقدام و عمل شوند.

81930772-70463088

وی خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی به معنی بستن درهای کشور به روی سایر کشورها نیست اما باید از فناوری آنها استفاده و نسبت به بومی‌سازی و قطع وابستگی‌ها به شرق و غرب اقدام کرد. امام جمعه موقت اهواز در ادامه با انتقاد از دستکاری در آمار اشتغال، این موضوع را یک بیماری مزمن دانست و ادامه داد: برخی، آمارهای اشتغال را تغییر می‌دهند و در صورت ارائه آمار واقعی شاخص‌های اشتغال را دستکاری می‌کنند که این موضوع در تمامی دولت‌ها وجود داشته، در حالی که اثر ایجاد اشتغال باید در جامعه قابل لمس باشد. حسن‌زاده همچنین با اشاره به فرمایش رهبری درباره اهمیت فرهنگ و حفظ روحیه انقلابی خاطرنشان کرد: روحیه انقلابی به معنی فداکاری و خدمت صادقانه به مردم و سرخم نکردن در مقابل دشمن است و شعار ما همچنان «مرگ بر آمریکا» است.

وی متذکر شد: بنا بر فرمایشات رهبر معظم انقلاب خواسته‌های آمریکا توقف‌ناپذیر است و این کشور از ایران به عنوان یکی از مهم‌ترین و بانفوذترین کشورهای خاورمیانه که زیر سلطه‌اش نیست کینه دارد. امام جمعه موقت اهواز در فراز دیگری از خطبه‌ها به حوادث تروریستی در پایتخت کشور بلژیک اشاره و اظهار کرد: هیچ فردی از کشته شدن 31 فرد بی‌گناه در حوادث تروریستی بلژیک خوشحال نیست اما این حوادث محصول بذری است که کشورهای غربی و کشورهای به ظاهر اسلامی در عراق و سوریه کاشتند.

حسن‌زاده با بیان اینکه فقط جمهوری اسلامی ایران است که با تروریست مبارزه می‌کند، افزود: این حوادث، رسوایی بزرگی برای عربستان سعودی و کشورهایی است که حزب‌الله لبنان را تروریست معرفی کردند. وی تصریح کرد: تروریسم در همه جا محکوم است و عملیات تروریستی چه در سوریه چه در اروپا تفاوتی ندارد و کشورهای غربی باید آن را محکوم کنند. امام جمعه موقت اهواز همچنین با تبریک فرا رسیدن سالروز ولادت حضرت فاطمه (س) و روز مادر اضافه کرد: حضرت زهرا (س) علاوه بر عفت و پاکدامنی، جایگاه و فعالیت اجتماعی نیز داشت و همین مهم او را از سایر شخصیت های زن در تاریخ برتر می‌کند. وی در پایان با بیان اینکه بخشی از تهاجم فرهنگی تضعیف مقام مادری است گفت: این موضوع اکنون در کشورهای اسلامی و کشور خودمان در حال شکل گیری است، ما نمی‌گوئیم اشتغال در خارج از خانه اشکال شرعی دارد اما با مادر بودن قابل مقایسه نیست و باید آنچه زن را از مقام مادری دور می‌کند، کمتر شود.